[Win7] Wel Windows-updates ophalen maar geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een laptop waarbij ik via de wifi wél Windows-updates kan ophalen maar waarbij het surfen met een browser geen resultaat geeft.

Wat heb ik al geprobeerd:
via de commanline
* IP-vernieuwd
* DNS geflusht
* Ping en tracert naar een paar bekende sites (ns.nl, nu.nl en google.nl). Deze geven keurige resultaten in zowel de route als in de naam naar IP-adres resolving.

Verder nog geprobeerd om de DNS in te stellen op die van OpenDNS.com, wat ik ook op een andere laptop heb ingesteld. Dit had geen resultaat. Het HOSTS bestand is origineel, dus ook daar lijkt mij geen probleem te zitten.

Inmiddels de laptop een vast IP-adres gegeven in mijn netwerk. Ook hier hetzelfde als met DHCP ingeschakeld: wel Windows-updates maar geen browsen.

Chrome geeft deze error:
DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET
(IE geeft geen error maar zegt gewoon dat de server niet gevonden kan worden)

Uiteraard heb ik ook daar op gezocht en kwam ik op bovenstaande opties, welke ik uitgevoerd heb. Het heeft niet geleid tot enige oplossing.

Mijn verbinding functioneert prima, er hangen 2 laptops en 2 telefoons aan, samen met een NAS. Alles draait netjes en heeft prima verbinding. De router heeft nog genoeg over in z'n range om IP-adressen uit te delen of vast ingesteld te hebben.

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Natuurlijk is een clean instap altijd een optie, maar naar mijn idee is dat met een kanon op een mug schieten.

Iemand een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Firewall log?
Wat zegt de Event Log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 07:48
Per ongeluk een proxy aan staan bij je verbindingen in internet opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:46

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Misschien inderdaad een proxy die ingesteld staat met uitzondering voor windowsupdate.

[ Voor 56% gewijzigd door FREAKJAM op 18-11-2014 11:46 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De Firewall log was er niet. Er werd dus niks opgeslagen. De Firewall voor thuis/zakelijke netwerken stond uitgeschakeld. Die voor openbare netwerken staat ingeschakeld (nu tijdelijk uitgezet om verwarring te voorkomen) Logging aangezet via wf.msc.

Eventlog: Er zitten veel fouten in WLAN-AutoConfig. Daarnaast komt CVHSVC (Client Virtualisatiehandler) ook veelvuldig voor. (Ik sla het logboek even op en begin nu met een vers logboek)

Ik zie wel een aantal opvallende zaken (voor zover mijn Windows kennis) in het logboek van Windows PowerShell: 100 items in 23 seconden.
Bijvoorbeeld:
Provider "WSMan" is started"
Provider "Alias" is started"
Provider "Environment" is started"
Provider "FileSystem" is started"
Provider "Function" is started"
Provider "Registry" is started"
Provider "Variable" is started"
Provider "Certificate" is started"
Enginge state is changed from None to Available.
Enginge state is changed from Available to Stopped.

Hierna begint dit riedeltje nog een aantal keer.

ik zie geen afwijkende instellingen in de netwerkinstellingen, ook niet in de internet-opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik moet eerlijk bekennen: ik heb al aardig wat zooi van deze laptop afgehaald, services verwijderd en dat soort flauwekul. De documenten die op deze laptop staan zijn zéér beperkt (het is een YouTube machine...) waardoor een herinstallatie wat mij betreft voor de hand ligt. Even helemaal opnieuw beginnen.

Ik ga op zoek naar een manier om Windows 7 er weer opnieuw op te krijgen, ik weet dat dit geen antwoord is voor het probleem.

Bedankt voor de input.
Pagina: 1