Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Nokia N1 - Discussie en Ervaringen

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000562998.jpeg

Nokia heeft zijn eerste Android-tablet aangekondigd. De N1-tablet is voorzien van een 7,9"-scherm, een Intel Atom-processor en 2GB werkgeheugen. Ook beschikt de tablet over Z Launcher, een launcherapplicatie die door het Finse bedrijf zelf is ontwikkeld.

Het 7,9"-ips-paneel biedt een resolutie van 2048x1536 pixels en is verstevigd met een laagje Gorilla Glass 3. Nokia heeft de N1 voorzien van een op 2,3GHz geklokte Intel Atom Z3580, een quadcore 64bit-soc. Ook is een PowerVR G6430-gpu in de soc opgenomen. In de tablet is 2GB lpddr3-werkgeheugen geplaatst, samen met 32GB flashopslag.

De 318 gram wegende N1 is 6,9 mm dik. Aan de achterzijde is een 8-megapixelcamera aanwezig, terwijl aan de voorkant een 5-megapixelcamera is te vinden, samen met twee 0,5 W speakertjes. De behuizing is opgetrokken op basis van geanodiseerd aluminium. In de behuizing is een 5300 mAh-accu geïntegreerd. Voor communicatie met internet is 802.11ac-wifi aanwezig, terwijl ook bluetooth 4.0 niet ontbreekt. Opvallend is verder dat de tablet een usb-aansluiting heeft die geschikt is voor omkeerbare usb-kabels.

Nokia laat de N1 draaien op Android 5.0 Lollipop en heeft deze onder andere voorzien van zijn zelfontwikkelde Z Launcher. Nokia wil de N1 begin volgend jaar op de markt brengen. In China zou de tablet een prijskaartje krijgen van 250 dollar, omgerekend 200 euro. Andere markten, waaronder Europa en de VS zouden daarop moeten volgen, maar een tijdsindicatie geeft Nokia nog niet.
De tablet is gebouwd door een door Nokia niet nader genoemde oem-partner. Volgens FT gaat het echter om Foxconn. Deze oem, die ook de iPad voor Apple bouwt, heeft van Nokia de merknaam in licentie gekregen en zal zowel de verkoop van de N1 als de ondersteuning aan gebruikers gaan afhandelen.

Externe reviews:
Geen.

Video's:

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Specificaties:
Nokia N1
CPU ChipsetIntel 64-bit Atom Processor Z3580
CPU snelheid2.3 GHz
GPU chipsetPowerVR G6430 (533 MHz)
Intern geheugen32 GB
Werkgeheugen3 GB
GPS Glonass-ondersteuningOnbekend
Micro SD uitbreidingsmogelijkheidNee
Scherm7,9" 1536 x 2048 pixels (4:3 / Gorilla Glass 3)
Camera achterkant8 MP
Camera voorkant5 MP
Fysieke cameraknopNee
OSAndroid Lollipop 5.0 (Z Launcher)
Accu (mAh)5300 mAh
Afmetingen (hoogte x breedte x dikte) 200.7 x 138.6 x 6.9 mm
Gewicht 318 gram
Adviesprijs (32 GB)onbekend ($ 250,- in China)
BijzonderhedenAluminium behuizing
USB Type C aansluitkabel
NotificatieledjeOnbekend
Nokia N1 specs*klik*

Pricewatch
Nokia N1 Zilver: pricewatch: Nokia N1 Zilver

[ Voor 117% gewijzigd door Whatson op 29-11-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:03

BLACKfm

o_O

Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat het een spamtopic was...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:34

IkWilbert

Het is mij!

Geen Goole Play store en services wat ik zo her en der lees.

En een flimpje
https://www.youtube.com/watch?v=IwJmthxJV5Q

[ Voor 34% gewijzigd door IkWilbert op 18-11-2014 11:27 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Nee dat was met de Nokia X toestellen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Die kun je er toch zo opzette?

Overigens lees ik ook dat hij pas eind februari komt :(

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17
IkWilbert schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:26:
Geen Goole Play store en services wat ik zo her en der lees.

En een flimpje
https://www.youtube.com/watch?v=IwJmthxJV5Q
Komt met Play Store etc.

http://www.androidpolice....rsible-microusb-connector

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:58
Dit lijkt mij persoonlijk een prima alternatief voor de (imo te dure) Nexus 9. Redelijk stock android (alleen een aparte launcher die gemakkelijk te vervangen is) en de specs lijken top notch. Nog even geduld voordat ie naar de EU komt, maar ik zit hier met smart op te wachten eigenlijk :D zal hier wel 250 euro kosten, maar dat is niet veel geld voor die specs lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
De verkoop van de N1 gaat blijkbaar van start vanaf 7 januari:

Het is alweer een ruime maand geleden dus we zouden bijna vergeten dat Nokia onlangs een tablet aangekondigd heeft. Het Finse bedrijf komt namelijk met de N1, een high-end tablet met een formaat van 7.9-inch. De Nokia N1 moet vanaf 7 januari in de verkoop gaan.

Hoewel de Nokia N1 al officieel aangekondigd is houdt het Finse bedrijf op 7 januari een persevenement om de tablet officieel te lanceren en de verkoop in te luiden. De tablet krijgt een prijskaartje van rond de 200 euro mee en moet in eerste instantie in Azië verkocht worden.

Voor een prijs van omgerekend 200 euro krijg je een tablet met indrukwekkende specificaties. Zo beschikt de N1 over een 7.9-inch ips lcd-display met een resolutie van 2.048 bij 1.536 pixels en draait het geheel op een Intel Atom Z3580-processor met een kloksnelheid van 2.3GHz.

Onder de motorkap zien we verder 2GB aan werkgeheugen en 32GB aan opslaggeheugen dat met een microSD-kaart uitgebreid kan worden. Ook is de tablet voorzien van een 8 megapixel camera aan de achterzijde, een 5 megapixel camera aan de voorzijde, stereospeakers, een type-c usb-connector en een 5.300mAh accu.

Nokia-N1-4

De Nokia N1 draait op Android 5.0 Lollipop, de meest recente versie van Android. Nokia heeft voor Android de “Z Launcher” ontwikkeld. Het idee achter deze launcher is dat je als gebruiker letters op het scherm kunt schrijven met je vinger waarna de tablet je bestanden, contacten en apps toont die met deze letter beginnen. Wat er getoond wordt is afhankelijk van waar je jezelf op dat moment bevindt in de software.

Nokia laat weten dat de verkoop van de N1 op 7 januari van start gaat maar helaas geldt deze datum niet voor Europa. Of en wanneer de tablet in de Nederlandse schappen terechtkomt is vooralsnog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ziet er op papier prijs/kwaliteit wel indrukwekkend uit, ben benieuwd hoe de eerste reviews gaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Cronimet schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:10:
Ziet er op papier prijs/kwaliteit wel indrukwekkend uit, ben benieuwd hoe de eerste reviews gaan zijn...
Dat en de ondersteuning van bijvoorbeeld Cyanogenmod.

Iemand ervaring met Android Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Blijkbaar is voorverkoop in China van start gegaan voor omgerekend $256 (€216), levering start eind januari...

Hopen dat hij ook naar Europa komt!

Bron: http://www.androidcentral...-goes-pre-order-china-250

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gsmarena.com/n..._4_minutes-news-10695.php

en in de benchmarks doet ie het ook goed.

Ik heb alleen mijn bedenkingen bij die Z-launcher, die lijkt me niet zo veel meerwaarde te bieden, tenzij je enorm veel app 's geïnstalleerd hebt. Voor mij toch liever het standaard android startscherm waar je widgets kan op plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:56:
Ik heb alleen mijn bedenkingen bij die Z-launcher, die lijkt me niet zo veel meerwaarde te bieden, tenzij je enorm veel app 's geïnstalleerd hebt. Voor mij toch liever het standaard android startscherm waar je widgets kan op plaatsen...
Tja, als ik de N1 tablet koop, dan zet ik er denk ik ook gewoon de Google Now launcher op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Weet iemand wat de volgende landen de komenden tijd worden? Toen ik las aziatische landen was ik heel enthousiast aangezien ik toevallig naar Singapore ga 28 feb en hoopte er dan stiekem eentje mee te kunnen graaien. Echter meer dan aziatische landen en China heb ik op dit moment nog niet kunnen vinden.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Deze eerste 'review' van een N1 in China is niet bijzonder enthousiast. Intel x86 CPU geeft voor sommige apps compatibiliteit problemen. USB C-connector is schijnbaar (?) intern met USB 2.0 componenten verbonden.

https://mikecanex.wordpre...first-review-of-nokia-n1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik las ook dat de USB 3.1 connector verbonden was met een USB 2.0 controller aangezien Intel voor deze chipset nog geen USB 3.1 support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is het nou eindelijk in Nederland te koop.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gehoord dat het niet root privileges kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:54:
Ik heb gehoord dat het niet root privileges kan krijgen
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
Zijn er al (grotere) chinese winkels die hem verkopen? want voordat deze in de EU ligt zijn we alweer eventjes verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:03:
Wanneer is het nou eindelijk in Nederland te koop.... :(
http://www.phonearena.com...tarting-in-Taiwan_id68771

Vanaf volgende maand is hij ook te koop in Taiwan, hopelijk volgt Europa.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:27:
[...]

http://www.phonearena.com...tarting-in-Taiwan_id68771

Vanaf volgende maand is hij ook te koop in Taiwan, hopelijk volgt Europa.
Hopelijk... *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Heeft iemand al informatie of en wanneer de N1 naar Nederland komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:50
Er is al maanden weinig tot geen enkel nieuws te vinden over een release in Europa. Behalve de release in Taiwan (met Google Play als ik het goed heb) blijft het angstvallig stil omtrent de N1.
Super zonde, had mijn zinnen echt op deze tablet gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powadha schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:51:
Er is al maanden weinig tot geen enkel nieuws te vinden over een release in Europa. Behalve de release in Taiwan (met Google Play als ik het goed heb) blijft het angstvallig stil omtrent de N1.
Super zonde, had mijn zinnen echt op deze tablet gezet.
Ja en hier nog eentje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
De tablet is te koop via eglobalcentral.eu voor € 289,99 het zou hier de Taiwanese versie betreffen. Dus met Google Play.

Inmiddels besteld. Ik zal laten weten of deze inderdaad gewoon de Play Store bevat (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powadha schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:42:
De tablet is te koop via eglobalcentral.eu voor € 289,99 het zou hier de Taiwanese versie betreffen. Dus met Google Play.

Inmiddels besteld. Ik zal laten weten of deze inderdaad gewoon de Play Store bevat (fingers crossed)
Nokia laat zo lang op zich wachten, dat ik eigenlijk de hoop al heb opgegeven. Ik kijk nu uit naar de Asus zenpad s8, nieuw topic aanmaken?

Maar toch ben ik wel benieuwd! Laat het ons weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powadha
De tablet inmiddels ontvangen en komt inderdaad gewoon met volledige Google Play ondersteuning. Netjes van eglobalcentral, ze leveren er ongevraagd een eurostekker bij zodat de lader ook gebruikt kan worden. Zonder kosten, toch aardig.

Tablet zelft werkt heerlijk. Nu vergelijk ik met een Nexus 7 die natuurlijk al wat gedateerd is. Hoe dan ook, onwijs fijn tablet, mooi scherm, snel. Enige (maar dat wist ik van te voren) mis ik NFC voor gebruik van mijn Yubikey, maar dat mag de pret niet drukken. Asus Zenpad S8 ziet er zeker prachtig uit, maar ik vermoed dat je die niet voor 289 euro in huis hebt.....

Kortom, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnekort ook verkrijgbaar in de UK en Ierland

http://www.gsmarena.com/n...nd_ireland-news-13401.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Nu nog maar 209.99 op eglobal. Begint interessant te worden.

Iemand ervaringen met de tablet?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
die van mij is onderweg van eglobaleu.

Heeft iemand een hoes/cover aan te raden? het liefst 1 die zowel de voor- als achterkant beschermt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornholio
Hij is al binnen! Snel

ff korte review. Ik heb veel gebruik gemaakt van mijn Nexus 7 (2013) en heb een paar maanden een iPad Mini 2.

Mooi ding, lijkt erg op de iPad mini, ook qua bouwkwaliteit doet hij niet onder. Hij is iets dunner dan de iPad, maar niet echt merkbaar grootte verschil. Hij voelt wel iets zwaarder aan.

Hij is wel wat glad, dus ik wil er nog wel een hoesje omheen.

Jammer dat hij geen statusledje heeft zoals de nexus 7. Het geluid is ook best blikkerig

batterij is niet geweldig. En het is natuurlijk wel rot dat hij USB-C aansluiting heeft, waardoor je niet met 1 kabeltje vooruit kan met al je apparaten

Maar hij is retesnel!!! _/-\o_

Iemand nog vragen?

[ Voor 6% gewijzigd door Cornholio op 03-09-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Qua accu; hoe lang gaat ie bij jou mee? Er staat niet geweldig, maar dat zegt zo weinig :P

Heb je al gehad dat ie gedrained is, en kun je hem dan aan de stroom hangen dat ie meteen weer wil opstarten? Dat is een drama met mijn Nexus 7 2012, die moet eerst een half uur aan de lader hangen voordat ie uberhaupt op wil starten (als ie leeg is gelopen, wat na 2 dagen ongeveer is, drama).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
spokje schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:06:
Qua accu; hoe lang gaat ie bij jou mee? Er staat niet geweldig, maar dat zegt zo weinig :P

Heb je al gehad dat ie gedrained is, en kun je hem dan aan de stroom hangen dat ie meteen weer wil opstarten? Dat is een drama met mijn Nexus 7 2012, die moet eerst een half uur aan de lader hangen voordat ie uberhaupt op wil starten (als ie leeg is gelopen, wat na 2 dagen ongeveer is, drama).
bij gewoon browsen/appen denk ik zo'n 8 uren. Dit is een schatting hoor.

Hij laadt trouwens wel super snel op met de USB-C kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Dat is echt bizar weinig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Klinkt minder dan dat het is, 8 uur non-stop bedoel ik dan. Maar hiervoor kun je misschien beter een echte review consulten.
Gewoon iedere nacht opladen dan kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ja precies. Ben wel benieuwd hoe lang ie meegaat als je wat Spotify luistert en zo nu en dan wat mailt / browser. Maar niet continu idd.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Ik ben geïnteresseerd in deze tablet, maar wat ik me af vroeg is; Hoe zit het met de software updates?

De tablet kwam uit met Android 5.0 geloof ik, heeft Nokia onderhand al een update uitgebracht naar 5.1.1? Is daar iets over bekend (toekomstige updates)?

Ik vind het de mooiste Android tablet, geweldige prijs ook, maar als er geen updates meer voor komen dan betaal ik liever 2x zoveel voor een Nexus 9 namelijk.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21

db87

Mach 2 GT modded

Na veel zoekwerk en de frustratie over de slechte verkrijgbaarheid van vele tablets (Google nexus 7 2013, Nvidia Shield Tablet, Asus Memo Pad 7 (ME572C), Xiaomi Mi Pad) is de kogel nu eindelijk door de kerk. Ik heb de Nokia N1 besteld via eGlobal Central.

Ik hou jullie op de hoogte over de levering van eGlobal Central en mijn ervaringen met de tablet.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• db87

db87

Mach 2 GT modded

Tablet is vandaag binnengekomen, heb nog nooit zo snel iets ontvangen vanuit Hong Kong.
Heb gekozen voor verzekerde verzending. Verzending ging van DHL, keurig met track&trace.
Op de afzender stond overigens Cosmax Corporation Limited, lijkt mij het moederbedrijf.

De Tablet-doos was goed verpakt in twee lagen noppenfolie.

Bij de eerste keer aanzetten staat de tablet op Chinees (oid :+ ) met de vraag de gewenste taal te selecteren; gewoon Nederlands als taal kunnen selecteren. Ondanks dat het een geïmporteerde versie is ben ik geen Chinese app's of bloatware tegen gekomen. 2x een OTA update doorlopen en verder alle app's geïnstalleerd. Je hoort soms dat app's niet willen installeren op een niet Europese tablet versie maar alle app's (ca. 20 app's) die ik gebruik heb ik geen hinder ondervonden. Alles staat erop zoals ik dat hebben wil en werkt naar tevredenheid.

Ik kwam van een Google Nexus 7 32GB (eerste versie). Hoewel ik mijn tablet niet voor zware taken gebruik is het goed te merken hoe snel de Nokia N1 is. Zo'n 15 app's moesten in één keer geupdated worden, dit ging super snel vergeleken met mijn Nexus 7. De Nokia N1 heeft 2 WIFI antennes en ondersteund zowel 2.4GHz als 5GHz. Snelheid van de 2.4GHz is niet bijzonder. Op de 5GHz band doet de tablet het voortreffelijk; op de meest ongunstige plek in het huis haal ik met een laptop 52Mbit/sec (Intel N5100) en met de Nokia N1 45Mbit/sec constant. De Nexus 7 had uberhaupt moeite om boven de 30Mbit/sec te komen (ook naast de router), maar de Nexus 7 staat ook bekend om de (zeer) matige wifi.

Eerste indruk: Mooi apparaat die zeker aan alle verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes, hoeveel heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nice. Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87

db87

Mach 2 GT modded

208 euro.

Pagina: 1