Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WhatsApp-ceo doneert acht ton aan de FreeBSD Foundation

Pagina: 1
Acties:

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De link naar Koum's Facebook bericht wijst naar:
code:
1
http://tweakers.net/The%20FreeBSD%20Foundation%20is%20pleased%20to%20announce%20it%20has%20received%20a%20$1,000,000%20donation%20from%20Jan%20Koum,%20CEO%20and%20Co-Founder%20of%20WhatsApp.%20%20This%20marks%20the%20largest%20single%20donation%20to%20the%20Foundation%20since%20its%20inception%20almost%2015%20years%20ago,%20and%20serves%20as%20another%20example%20of%20someone%20using%20FreeBSD%20to%20great%20success%20and%20then%20giving%20back%20to%20the%20community.%20%20Find%20out%20more%20about%20Jan%27s%20reasons%20for%20donating%20here.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling.

De correcte URL is overigens:
code:
1
https://www.facebook.com/jan.koum?fref=nf&pnref=story

[ Voor 7% gewijzigd door Rikkiz0r op 18-11-2014 10:54 ]

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:03
Misschien een saaie/stomme opmerking, maar acht ton is voor mij als Belg niet echt duidelijk. Ik heb het artikel alleen gelezen omdat ik mij afvroeg acht ton van wát. Bleek het geld te zijn...

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
nokie schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:50:
Misschien een saaie/stomme opmerking, maar acht ton is voor mij als Belg niet echt duidelijk. Ik heb het artikel alleen gelezen omdat ik mij afvroeg acht ton van wát. Bleek het geld te zijn...
Nounou, de combinatie 'ton' en 'doneren' in dezelfde context mag toch wel een lampje laten branden dat het om geld gaat :)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nieknikey schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:00:
[...]

Nounou, de combinatie 'ton' en 'doneren' in dezelfde context mag toch wel een lampje laten branden dat het om geld gaat :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ton_(geld)
Het gebruik van het woord 'ton' voor een geldbedrag wordt alleen in Nederland gebruikt, en vooral om de waarde van huizen in uit te drukken.

• vide
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 09:35
Voor Belgen is het woord "ton" inderdaad niet duidelijk. Ik weet wel waar het over gaat, maar ik kan je verzekeren dat dit woord in Vlaanderen niet in die betekenis gebruikt wordt.

Zou als titel liever hebben "WhatsApp-ceo doneert miljoen dollar aan de FreeBSD Foundation", dat is voor iedereen duidelijk (en geen gedoe over actuele wisselkoersen).

• Korrie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-03-2021
Link en titel aangepast. Dank :)

iRacing Profiel

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dank je Stagiair Korrie :+

Nothing to see here!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik weet niet of ik hier een ander topic voor moet aanmaken maar ik kan mij ietwat ergeren aan deze inconsistentie: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=dollar of http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=euro

De ene keer wordt er in een titel Euro's gebruikt en de andere keer Dollars. En als er Dollars mee gemoeid zijn wordt het altijd voor ons omgerekend in de eerste alinia van de tekst.

edit: zie nu dat iemand anders al een soortgelijke opmerking maakte.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 18-11-2014 12:20 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13
True

Soms heb je prijzen die je wel kan omrekenen maar bijvoorbeeld als een smartphone in Amerika wordt uitgebracht voor 699 dollar is dat iets van 600 euro.
Maar de uiteindelijke Nederlandse prijs zal ook 699 euro worden, maar dat is nog niet bekend gemaakt de Nederlandse prijs, in dat geval kan je beter de Dollar prijs in de titel verwerken. Is wel duidelijk wat in Nederland gaat kosten kan je beter de Euro prijs in de titel doen.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Joostje123 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:31:
True

Soms heb je prijzen die je wel kan omrekenen maar bijvoorbeeld als een smartphone in Amerika wordt uitgebracht voor 699 dollar is dat iets van 600 euro.
Maar de uiteindelijke Nederlandse prijs zal ook 699 euro worden, maar dat is nog niet bekend gemaakt de Nederlandse prijs, in dat geval kan je beter de Dollar prijs in de titel verwerken. Is wel duidelijk wat in Nederland gaat kosten kan je beter de Euro prijs in de titel doen.
Eens, maar daar wordt dus niet altijd aan gehouden. Donatie / bedrijfsovername kun je het in principe ook gewoon berekenen met de wisselkoers:

nieuws: Globalfoundries neemt chipdivisie IBM over en krijgt 1,5 miljard dollar - update
nieuws: Samsung betaalde Microsoft in 2013 een miljard dollar voor patentgebruik
nieuws: Facebook haalt twee miljard dollar op in rechtszaken tegen 'like-fraudeurs'

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
De regel - waar we redacteuren geregeld aan moeten herinneren - is ongeveer deze:

Overnames en dergelijke: prijzen in euro's in de kop, in de tekst beide (want als je omrekent, kan het na verloop van tijd verschillen)

Prijzen: als de prijs in euro's moet, er dan btw bij opgooien. Bijvoorbeeld: de prijs is 149 dollar, omgerekend en inclusief btw rond 145 euro. In de kop is dat lastig, liefst vermijden we dollar-prijzen in de kop.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
En waarom neem je niet gewoon het bedrag waar het daadwerkelijk om gaat? Want er is nu geen 800.000 euro geschonken, maar 1.000.000 dollar. Waarom vermijden? Want nu zit je met incorrecte informatie.

Vooral bij adviesprijzen is het glad ijs want daar spelen nog veel meer factoren dan enkel de btw.

De wisselkoers kan in een korte tijd sterk verschillen. Het is dus goed mogelijk dat indien de transactie daadwerkelijk wordt uitgevoerd het bedrag in euro's sterk verschilt.
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=dollar+euro+koers+graph

[ Voor 28% gewijzigd door Bolletje op 18-11-2014 13:01 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
En waarom neem je niet gewoon het bedrag waar het daadwerkelijk om gaat? Want er is nu geen 800.000 euro geschonken, maar 1.000.000 dollar. Waarom vermijden? Want nu zit je met incorrecte informatie.

Vooral bij adviesprijzen is het glad ijs want daar spelen nog veel meer factoren dan enkel de btw.
Omdat maar verdraaid weinig mensen ook maar een indicatie hebben van hoeveel een dollar waard is, zo is gebleken. Zelfs op de redactie, waar we vrijwel dagelijks omrekenen, bleken mensen er desgevraagd tot de helft naast te zitten ('het bedrag in euro's, maar iets minder toch?' was het meest juiste antwoord wat we hebben gehoord)

Wij schrijven zodat mensen begrijpen wat er staat. Als mensen die dagelijks omrekenen zelfs geen goede schattingen kunnen maken, gaan we er niet vanuit dat onze lezers allemaal weten hoe hoog het bedrag is. En we stellen een lijn: ook yens, yuans en andere munteenheden rekenen we om, omdat mensen daarvan ook geen idee hoeveel het is.

[ Voor 6% gewijzigd door arnoudwokke op 18-11-2014 13:02 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Prijzen van producten omrekenen is natuurlijk bijna niet te doen zonder officiele adviesprijs.
arnoudwokke schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:01:
[...]Als mensen die dagelijks omrekenen zelfs geen goede schattingen kunnen maken, gaan we er niet vanuit dat onze lezers allemaal weten hoe hoog het bedrag is. En we stellen een lijn: ook yens, yuans en andere munteenheden rekenen we om, omdat mensen daarvan ook geen idee hoeveel het is.
Vind ik persoonlijk dan wel weer sneu. Dat men dat dan niet kan onthouden...

Is het gewoon niet veel netter om de originele prijs te hanteren behalve als er een officele prijs in euro's is? Natuurlijk wel de huidige omrekening in het artikel zetten naar euro's.

Dat andere buitenlandse valuta worden omgerekend is natuurlijk niet zo heel vreemd. Maar Dollars moet je als 'tweaker' toch wel kunnen beamen?

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13
True schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:08:
Prijzen van producten omrekenen is natuurlijk bijna niet te doen zonder officiele adviesprijs.

[...]

Vind ik persoonlijk dan wel weer sneu. Dat men dat dan niet kan onthouden...

Is het gewoon niet veel netter om de originele prijs te hanteren behalve als er een officele prijs in euro's is? Natuurlijk wel de huidige omrekening in het artikel zetten naar euro's.

Dat andere buitenlandse valuta worden omgerekend is natuurlijk niet zo heel vreemd. Maar Dollars moet je als 'tweaker' toch wel kunnen beamen?
Hoe bedoel je onthouden?
Een jaar terug was het 1,60 of was dat alweer 2 jaar terug en nu is 1,30?
Heeft niks met onthouden te maken maar met up to date blijven.

Ik zelf had 1 miljoen dollar eerder inderdaad op 7 ton euro geschat.
Dus ja vind het een goede keuze van de redactie.

Alhoewel is 1 miljoen dollar natuurlijk een "mooier" bedrag dan 8 ton.
En is dat de reden dat die 1 miljoen heeft gedoneert in plaats van 8 ton.

[ Voor 7% gewijzigd door Joostje123 op 18-11-2014 14:21 ]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Joostje123 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:20:
[...]

Hoe bedoel je onthouden?
Een jaar terug was het 1,60 of was dat alweer 2 jaar terug en nu is 1,30?
Heeft niks met onthouden te maken maar met up to date blijven.

Ik zelf had 1 miljoen dollar eerder inderdaad op 7 ton euro geschat.
Dus ja vind het een goede keuze van de redactie.

Alhoewel is 1 miljoen dollar natuurlijk een "mooier" bedrag dan 8 ton.
En is dat de reden dat die 1 miljoen heeft gedoneert in plaats van 8 ton.
'het bedrag in euro's, maar iets minder toch?' Dat is gewoon verkeerd om.
Daarnaast is het een wisselkoers, maar toch iets van zo'n koers begrijpen en bijhouden is toch wel een must als je internationaal nieuws wilt publiceren.

Pagina: 1