Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA - Word 2010] Vinkje overnemen uit Form naar document

Pagina: 1
Acties:

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:44

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Via een UserForm kan de gebruiker de gegevens invullen en die worden na een druk op de knop via diverse bookmarks en kruisverwijzingen overgenomen in een Word-document.

In het Word-document staan ook een paar checkboxen.

Is het mogelijk om die checkboxen ook vanuit het UserForm te laten aanvinken?
Dus als de checkbox op het UserForm wordt aangevinkt dat die dan ook in het Word-document wordt aangevinkt.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ja, dat is mogelijk. Je geeft veel te weinig informatie. Waarom lukt dit niet terwijl alle andere koppelingen wel zijn gelukt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Alle andere koppelingen lukken omdat dat tekst is (uit een textbox van het UserForm). De bookmarks worden gevuld met de inhoud van een textbox en ingevuld in het Word.doc.

Maar hoe doe ik dat met checkboxen? Áls ik zeg ActiveDocument.Bookmarks("blwCB01").Range.Text = CheckBox01.Value dan wordt in het Word.doc de checkbox overschreven door "Waar"...

Als ik zeg ActiveDocument.Bookmarks("blwCB01").Value = CheckBox1.Value dan krijg ik een compileerfout (Kan de methode of het gegevenslid niet vinden)

Hoe vul ik mijn bookmark op de juiste manier en hoe wijs ik een bookmark toe aan een checkbox?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een checkbox is niets meer dan een boolean en dien je ook op die manier aan te roepen. Range.Text lijkt mij dan ook niet de juiste methode.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je moet ook niet praten tegen een computer ;)
Het zal wel beter gaan als je in je code verwijst naar de control, en niet naar een bookmark. Die heeft idd geen Value property.

Visual Basic:
1
ActiveDocument.ContentControls(index).Checked=Checkbox1.Value

of als je persé met een bookmark wilt werken:
Visual Basic:
1
ActiveDocument.Bookmarks("blabla").Range.ContentControls(1).Checked = CheckBox1.Value

[ Voor 23% gewijzigd door Lustucru op 19-11-2014 18:26 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Topicstarter
Je moet eens weten waar ik allemaal tegen praat.... 8)

Bedankt. Ik ga me eens in de Control verdiepen. (Ben nog een noob op VBA gebied)

Pagina: 1