Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'interne' VPN

Pagina: 1
Acties:

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een wat apart netwerk thuis, mijn huisgenoten zijn zo vriendelijk geweest om achter de Cisco EPC3925 van Ziggo nog een of andere Draytek met NAT te plaatsen waardoor mijn portforwards niet meer werken...
Nou had ik het idee om de VPN functie in de Cisco te gebruiken om de draytek min of meer te passeren, kan dit, en vooral; mijn kennis van VPN's is zeer beperkt, dus als iemand advies heeft zou dat geweldig zijn.
Kan de VPN functie in de Cisco gebruikt worden om een Windows systeem op het netwerk van de Cisco in te loggen, of kan de cisco daarmee op een ander, bestaand VPN inloggen?

Fixing things to the breaking point...

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:23
Heeft die Cisco een VPN server? Zo ja, dan kan het in theorie. Maar dat is natuurlijk een volslagen idiote oplossing als je ook gewoon met je huisgenoten kan gaan praten. Waarom staat die Draytek er überhaupt en waarom zit jij er op aangesloten en niet direct op de Cisco?

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Waarom zet je gewoon niet dhcp en dergelijke uit. Dan kan je gewoon je draytek behouden en laat je hun cisco de dhcp afhandelen? Anders kan je eventueel vragen of ze een demilitarized zone aanmaken voor het ip wat je draytek op de wan poort heeft?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Stormrider nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-11 14:43
Is vpn hier wel de oplossing? Als je via de draytec moet zal je daar de portforward op moeten zetten. En wellicht ook op de Cisco router moeten aanpassen als deze niet op briged staat en dus nog als router fungeert.
Fungeert de Cisco nog als router dan zou ik daar mee verbinden in plaats van de draytec. Je zit dan niet meer in het netwerk met je huisgenoten.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik weet het, router achter router is, laten we het 'apart' noemen... Maar mijn huisgenoten hebben het in hun hoofd zitten dat dit werkt en de bedoeling is, ik vraag me af of het moeilijker is zo'n VPN in te stellen ipv hun te overtuigen het netwerk fatsoenlijk in te stellen...

Maar ik hoef in principe hiermee toch geen portforwards te doen, als de Cisco de VPN server is en mijn server vanaf de Draytek verbindt?

Over waarom die Draytek er staat; het modem/de eerste router, staat een slordige 15 meter verderop en de Draytek had hierin de switch moeten zijn maar staat dus als NAT...

Maar in principe kan de cisco een vpn server draaien? Ik heb e.a. ingesteld maar je raadt het al: het werkt niet, de meeste handleidingen richten zich op VPN voor van buitenaf verbinden, of kan ik die alsnog volgen en dan lokaal met het externe ip verbinden?

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Het is gewoon niet nodig om de Draytek als router te gebruiken. Als de kabel vanaf de cisco gewoon in een LAN poort wordt geprikt, en op de Draytek DHCP uit wordt gezet, hou je op je hele netwerk hetzelfde subnet en kan de cisco gewoon als DHCP blijven fungeren.
Pagina: 1