Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• P_tempel
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-06 11:38
goede morgen mede tweakers

mijn telefoon htc one x zit vast in een bootloop hij is standaard en draait op android 4.2.2
ik heb er nooit mee gekloot en hij draait niet op een custom rom or what ever hij is zoals gekregen
in doos maar sinds gister zit hij vast in een bootloop gaat aan tot htc briljant en gaat dan weer uit
dit heeft die net zo vaak gedaan tot dat de batterij van 80% naar 0 was maar hij doet het nog steeds
als ik de power knop in hou en de volume knop naar beneden schiet het menutje tevoor schijn staat even en shiet weer weg ik kan niks selecteren ik heb het probleem sinds gister avond toen ik hem prongelijk uit zetten me telefoon is ongeveer 15 maanden oud dus is nog binnen de garantie maar zou graag op gelost willen hebben

alvast bedankt

P Tempel

• P_tempel
Bump

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:35
Wanneer je je telefoon aan de lader hangt, gaat dan wel het rode 'opladen'-lampje (de notificatie-led) branden?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Denk er in het vervolg aub even om dat we het kicken van je topic binnen 24 uur niet op prijs stellen ;)

• bramsmallegange
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-03-2024
ik zou hem aanmelden voor reparatie via htc, binnen 2 weken is het geregeld, of je kan even langs een htc servicepunt gaan, bijv kpn xl in barendrecht. Als je het echt zelf wilt doen, kan je hem uit de bootloop halen dmv odin en de stock rom opnieuw installeren. let er wel op dat de batterij van je telefoon goed opgeladen is. Je moet wel enige kennis hebben om het zomaar te doen, maar mij is het ook gelukt met een oude samsung galaxy ace plus.

succes!

• 4WardNL
bramsmallegange schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:01:
...
Als je het echt zelf wilt doen, kan je hem uit de bootloop halen dmv odin en de stock rom opnieuw installeren. let er wel op dat de batterij van je telefoon goed opgeladen is. Je moet wel enige kennis hebben om het zomaar te doen, maar mij is het ook gelukt met een oude samsung galaxy ace plus.

succes!
Odin werkt bij de Samsung Galaxy Ace Plus misschien, maar bij de HTC One X zul je gebruik moeten maken van fastboot (of eventuele programmaatjes die dit voor je automatiseren). Odin is voor zover ik weet alleen voor Samsung-toestellen geschikt.

Hierbij krijg je echter wel weer te maken met het probleem dat het toestel ook niet op wil starten naar de bootloader (het menuutje wat tevoorschijn hoort te komen bij het inhouden van de power-knop + volume-knop). Via de bootloader moet je namelijk naar fastboot komen.

Ik wacht eerst P_tempels reactie op mijn vraag af, voordat ik kan zeggen of ik weet hoe dit misschien op te lossen is zonder het toestel naar HTC te sturen.
En nee, ik ben niet een super expert op het gebied van een (hard/soft)brick oplossen, maar er vallen natuurlijk altijd wat dingen te proberen :)

• P_tempel
4WardNL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:42:
Wanneer je je telefoon aan de lader hangt, gaat dan wel het rode 'opladen'-lampje (de notificatie-led) branden?
als ik me telefoon aan de lader hang gaat er wel een rood led lampje branden

• P_tempel
Goede morgen heb mijn htc vandemorgen aangezet deed 3x een bootloop en starte vervolgens normaal op
echter durf ik hem nu niet uit tezetten (bang dat hij weer in bootloop komt)
hij heeft intotaal 48 uur een bootloop gehad waar mee hij elke keer opnieuw deed opstarten tot dat de accu leeg was mijn vraag nu is wat kan ik doen in de toekomst en zou ik hem als nog moeten op sturen?

alvast bedankt

P Tempel

• 4WardNL
P_tempel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:44:
Goede morgen heb mijn htc vandemorgen aangezet deed 3x een bootloop en starte vervolgens normaal op
echter durf ik hem nu niet uit tezetten (bang dat hij weer in bootloop komt)
hij heeft intotaal 48 uur een bootloop gehad waar mee hij elke keer opnieuw deed opstarten tot dat de accu leeg was mijn vraag nu is wat kan ik doen in de toekomst en zou ik hem als nog moeten op sturen?

alvast bedankt

P Tempel
Heb je je toestel al eens geprobeerd op te starten in veilige modus? Dit doe je door bij het opstarten allebei de volume-knoppen in te drukken. Start hij zo wel normaal op?

Als dit niet werkt, kan je denk ik het beste eens proberen om een factory reset uit te voeren.

Probeer nog eens je toestel op te starten naar de bootloader, dus power-knop + volume-down. Tip: houd deze knoppen niet te lang in, aangezien hij dan vanzelf weer uitgaat en opnieuw opstart.
Als het goed is zie je vervolgens een scherm met allerlei gekleurde tekst en een witte achtergrond, met bovendien een soort van menuutje. Kies in dit menuutje voor 'FACTORY RESET' en kijk vervolgens of na het factory resetten je toestel wel wil opstarten.

Het zou kunnen zijn dat de bootloader automatisch in 'FASTBOOT' start en je de optie 'FACTORY RESET' dus eerst niet ziet staan. Als dit zo is, kies dan eerst voor 'HBOOT', waarna de optie hoort te verschijnen.

Je raakt hierbij vanzelfsprekend alle data op je toestel kwijt, dus ik raad je aan om back-ups naar je computer o.i.d. te maken nu je toestel nog aanstaat.

Wanneer dit ook niet helpt, of wanneer je niet eens in de bootloader kan komen, is denk ik toch de enige optie die nog overblijft het opsturen van je toestel naar HTC.

[ Voor 5% gewijzigd door 4WardNL op 19-11-2014 22:07 ]

• P_tempel
gister avond starte hij opeens op nieuw op toen ging hij weer in een bootloop heeft de hele avond van 90% naar 0 gegaan met die boot loop vandemorgen zetten ik hem weer aan 5x bootloop ene toen starte hij normaal op ik denk dat ik hem toe stuur ik vermoed dat er iets met de power knop is en met software want de power knop soms als ik het in druk gaat het scherm uit zo als normaal

maar de andere keer krijg ik dat menutje met keuzen van op nieuw op starten afsluiten en en vliegtuig modus
en de andere keer start hij over nieuw op en dan zegt hij druk de power knop in om te anuleren maar dat reageert hij niet dus ik vermoed dat het probleem met de power knop is en met software ik vraag aan htc om de power knop te vervangen aan gezien hij niet goed werkt en of moederbord te vervangen als het probleem neit is op telossen software maties

bedankt voor de moeite

P Tempel

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 21:49
Als die het doet, reset hem gewoon even.

• P_tempel
Daimen schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:42:
Als die het doet, reset hem gewoon even.
ben op dit moment school wilde dat ook eerst doen maar ik ben bang dat het niet werkt

• 4WardNL
P_tempel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:47:
[...]

ben op dit moment school wilde dat ook eerst doen maar ik ben bang dat het niet werkt
Het valt altijd te proberen, toch? :)
Of je het nou zelf doet, of dat HTC het doet zodra zij je toestel gaan repareren, dat maakt toch verder weinig verschil? Als het je probleem niet oplost, kan je hem daarna altijd nog door HTC laten repareren.

Tip: Maak in je berichten meer gebruik van interpunctie etc. In je vorige bericht maak je namelijk op een gegeven moment 5 regels lang geen gebruik van punten, komma's, hoofdletters e.d., wat het vervelend maakt om te lezen :P
Pagina: 1