Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Begin december is mijn moeder jarig en wil haar een smartphone cadeau doen.
Daarbij is mijn keuze gevallen op de S3 mini vanwege zijn compacte formaat en lage prijs.
Samsung maakt goed telefoons maar de software is altijd traag en overloaded vandaar dat ik direct Cyanogenmod wil installeren.

Op de officiële website van Cyanogenmod heb ik gezocht naar "Officially-supported CyanogenMod devices"
http://wiki.cyanogenmod.o...amsung";searchable="mini";
Daar komt de S3 mini niet in voor, enkel de duurdere S4 mini wordt ondersteund.

Na wat meer zoekwerk heb ik de developer website van Novafusion gevonden. (http://novafusion.pl/)
Hij biedt onofficieel ondersteuning voor de S3 mini en geeft ook te kennen binnenkort een "stable" release van Cyanogenmod M12 uit te brengen. http://novafusion.pl/2014...urce-project-5-0-s3-mini/

Dat klinkt zeer aantrekkelijk maar ik lees erg weinig gebruikers ervaringen over deze bewuste release en in het algemeen over Cyanogenmod op de S3 mini. Aangezien de telefoon bedoelt is voor mijn moeder moet deze 100% perfect werken. Heeft iemand langere tijd ervaring met de S3 mini i.c.m. Cyanogenmod? Zo ja, zou jij deze combinatie aanraden?

Mocht stabiliteit toch een probleem vormen zou ik geneigd zijn naar de duurdere S4 mini met de officiële release van Cyanogenmod.

[ Voor 2% gewijzigd door flipmans op 18-11-2014 04:58 . Reden: werkende link toegevoegd ]

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:22
Let op indien je voor de S3 mini gaat.

De meeste S3 mini's in de verkoop (alle mischien) zijn S3 mine VE (Value Edition).
Deze hebben als model nummer i8200n.

Daar is totaal geen support voor custom roms voor.

Ik heb me er ook aan laten vangen ...

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Waarschijnlijk zal je moeder weinig last hebben van de samsung software en meer last van cm. CM zorgt er vaak voor dat er altijd wel kleine bugs in de software zitten en dat je altijd blijft updaten. Dit is leuk voor de tweakers maar niet voor je moeder.

Maar als ik je een tip mag geven. Geef je moeder een iphone. Ik ben zelf een android man en heb helemaal niets met iphones / ios maar feit is wel dat het gewoon makkelijk en goed werkt en zeker voor mensen die weinig tot geen ervaring met een smartphone hebben.

Wij (mijn vader, broer en ik) hebben haar een iphone 4s cadeau gedaan en je wilt niet weten hoe blij ze er mee is en hoe handig ze er in heel korte tijd al mee geworden is. Zoek maar eens in het aankoopadvies gedeelte en je zal zien dat deze tip heel vaak langs is gekomen (voor telefoons en voor tablets)

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 16:47
Wat SuperKneus ook zegt kies voor de iphone, telefoons zijn super simpel. Heb mijn moeder ook een iphone gegeven op haar verjaardag. Heb haar van te voren een iphone en een android toestel laten proberen en ze koos zelf voor de iphone. Maar er zullen vast en zeker ook android moeders zijn :D

And as final touch god created the Dutch

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:36
Ik gebruik zelf CM11 op mijn Samsung Galaxy S3 mini. Helaas gebruikt de developer altijd het woord stable, ondanks dat er nog aardig wat bugs in zitten:

- 1ghz bug, telefoon opnieuw aanzetten met wifi uit.
- NFC werkt niet (geen divers beschikbaar)
- Batterij redelijk snel leeg (max 1 dag, niet intensief gebruik)
- bereik wifi en 3g soms slecht.

Zo zijn er nog wel een aantal bugs.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Wellicht dat een Iphone een betere keuze is gezien de eenvoud van bediening maar het beschikbare budget is daar niet toereikend voor. Als ik de gebruikers ervaring lees van Timocos ben ik toch septisch over het idee om Cyanogenmod te gebruiken i.c.m. een S3 mini.

Gekeken naar de belangrijkste voorwaarden, formaat en stabiliteit gaat mijn voorkeur uit naar een S3 mini met standaard Samsung software of de S4 mini met officiële Cyanogenmod installatie.

Veel andere opties zijn er volgens mij niet beschikbaar?

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Ik zou dan het budget iets ophogen (als daar ruimte voor is) en voor de lg g2 mini gaan. Zo goed ls geen bloatware, en veel nieuwer toestel en komt goed uit de testen kwa accu.

De Motorola moto g 4g 2013 is een nog betere keuze maar die ia weer een stuk duurder

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:29
Je kan ook CM 10.2 instaleren op de Samsung Galaxy S3 mini . Dan krijg je goed battery life en bijna geen buggs . Alleen een bugg van incomming cal volume heb je dan . In de thread staat een work around

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 10:33
De S4 mini werkt ook prima op de meegeleverde software. Vrij recent geupdate naar 4.4.2.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05
Is een Moto G geen optie?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
waarom samsung, er zijn echt nog andere (zal niet betere zeggen, want daar zit een stukje persoonlijke mening in), merken android toestellen.
Bij Samsung geven ze toevallig het meeste uit aan marketing, daarom denken veel mensen dat er maar 2 keuzes zijn: een iPhone of een Samsung.

Kijk eens zoals hier ook voorgesteld naar LG en motorola.
En zet alsjeblieft geen CM op een toestel voor je moeder :)

Strava

Pagina: 1