Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Thijs_V
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 23:58
Vandaag is de update geïnstalleerd en na even stoeien heb ik mijn Exchange mail weer werkend gekregen.
Tenminste de inkomende mail krijg ik binnen maar het lukt me niet om de uitgaande mail werkend te krijgen.
Verzonden mail staat overigens wel in de map 'verzonden' en blijft dus niet hangen in 'Postvak uit'

Voorheen kon je een uitgaande mailserver instellen (ziggo had ik als uitgaande mailserver).

Na de update weet ik niet waar ik de uitgaande mail server kan instellen.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Exchange-server is zowel de inkomende als de uitgaande mailserver. Enkel bij IMAP/POP3 hoef je een uitgaande mailserver (SMTP) in te stellen.

Je weet zeker dat je het over Exchange hebt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thijs_V
Ik gebruik Zarafa als exchange server en ben er vrijwel zeker van dat ik als uitgaande mailserver ziggo had staan. Kan het helaas niet terug zien want mijn exchange account was verdwenen na de update..

• Thijs_V
Denk dat je gelijk hebt 😊testmail komt nu binnen na 1,5uur

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Nadeel van Ziggo smtp server is dat je als je verbinding hebt met een ander netwerk problemen kunt krijgen met versturen.

Zarafa ook als smtp server maakt je provider onafhankelijk.

Abort, Retry, Quake ???

• Room42
  • Niet online
aZuL2001 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:53:
Nadeel van Ziggo smtp server is dat je als je verbinding hebt met een ander netwerk problemen kunt krijgen met versturen.

Zarafa ook als smtp server maakt je provider onafhankelijk.
Zarafa kun je daarna beter wel weer via Ziggo (of andere 'echte' mailserver, zoals Gmail) laten relayen, anders is de kans dat al je mail als spam gezien wordt gigantisch groot (doordat je in een DHCP-range zit).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan gewoon vanaf elk netwerk inloggen op de ziggo smtp (alleen vaak niet op poort 25 ;) )
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen

Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist / identiteitscontrole Ja

[ Voor 47% gewijzigd door Fish op 18-11-2014 01:21 ]

Iperf

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
@Fish: Ah, blijkbaar gaan ze bij Ziggo ook met de tijd mee ;) Die info was mij niet bekend.

@Evanescent: Dhcp range? Kun je me dat uitleggen? Of bedoel je dat als hij Zarafa thuis draait hij Ziggo beter als smarthost kan gebruiken?

Abort, Retry, Quake ???

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Veul mensen niet. maar werkt echt al een tijdje.

Geld imho ook voor meerdere hostingpartijen ook dat dit soort poorten openstaan, het wordt alleen vaak niet direct gepupliceert. je moet gewoon even de standaard poorten afscannen

Iperf

• Room42
  • Niet online
aZuL2001 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 01:39:
[...]
@Evanescent: Dhcp range? Kun je me dat uitleggen? Of bedoel je dat als hij Zarafa thuis draait hij Ziggo beter als smarthost kan gebruiken?
Ja, precies. Ik ga er inderdaad vanuit dat hij Zarafa thuis heeft draaien.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Titelfix

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1