Hieronder staan mijn wensen voor een PC. Ik heb het gebaseerd op de BBG van november. Ik ben er naar wat uren inlezen achter gekomen dat mijn kennis en begrip over hardware heel erg beperkt is. Dus elk advies is zeer welkom. Ik wil hoofdzakelijk een betaalbare PC (650 is betaalbaar), maar het is ook vrij belangrijk dat ie stil is, daarom heb ik een andere behuizing en koeling gekozen (is dit een goed idee of gooi ik hiermee geld weg.). Voor de rest wil ik het voorkomen dat ik om een paar tientjes te besparen erg inboet op prestatie. alvast erg bedankt voor de hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[list]
• huis tuin keuken (tekstverwerken, youtube e.d.)
• data simulatie (een beetje na-werk gepiel thuis met R en/of Matlab, geen plannen voor hyper-threading o.i.d.)
• gamen. Vooral League of Legends. Waarschijnlijk ook Destiny als het uitkomt op PC
• video bewerking, zeer incidenteel. Niet de moeite waard om de desktop er volledig op uit te rusten
• mogelijk twee van de bovenstaande tegelijk (niet gamen en video-bewerken, maar meer gamen en muziek draaien. Beetje coderen en code runnen en youtube open hebben staan)
• gebruik als media center (films en muziek afspelen via t netwerk, deed ik al met m’n laptop, moet geen probleem zijn voor dit systeem)
[/list]
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 650, assemblage wordt gedaan met een ervaren vriend.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus VE278Q Zwart | € 256,50 | € 256,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 256,50 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed | € 66,- | € 66,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Seagate ST1000DX001, 1TB | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Corsair CX430M | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,50 | € 93,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 628,79 | |
Mogelijke alternatieven op bovenstaande processor en grafische kaart staan hieronder. De grafische kaart hieronder is een stuk minder maar met de huidige prijs scheelt het maar een tientje en ik vraag me af of het de moeite waard is om dat te besparen. Net zo goed vraag ik me af of het de moeite zou zijn om iets meer te betalen om een iets betere processor te hebben
.
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 138,- | € 138,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 227,95 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stille PC
- Relatief goedkoop
- Een flink tijdje mee vooruit kunnen
Niet van plan, tenzij het sterk wordt aangeraden