Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

domaincontroller geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben net begonnen met puzzellen met Windows Server 2012..
Heb het aardig onder de knie, maar had een vraag...
Na het maken van de domaincontroller heb ik geen internet, wat doe ik fout?
Waar is aan twijfel doe ik doe Scope fout? Of de range dat ik moet instellen..

kom er helemaal niet uit :?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
ik denk dat er iets mis is met DNS dat was bij mij toch vaak het probleem bij het configureren van het internet. De range en scope zouden niet zo veel mogen uit maken, start anders de pc is opnieuw op als hij een ander ip adres moet krijgen, en dan zou het wel moeten lukken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee, wij zo ook niet. geef eens wat meer info dan.
wat test je, hoe test je, waar test je het mee, wat zijn je netwerkconfiguraties etc ...

Doe je de scope fout ? weet ik veel mis erg veel info
thibautb schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:29:
ik denk dat er iets mis is met DNS dat was bij mij toch vaak het probleem bij het configureren van het internet. De range en scope zouden niet zo veel mogen uit maken, start anders de pc is opnieuw op als hij een ander ip adres moet krijgen, en dan zou het wel moeten lukken
of je doet
ipconfig /release
ipconfig /renew

eventueel nog een /flushdns

[ Voor 58% gewijzigd door Fish op 17-11-2014 23:31 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:29:
Nee, wij zo ook niet. geef eens wat meer info dan.
wat test je, hoe test je, waar test je het mee, wat zijn je netwerkconfiguraties etc ...

Doe je de scope fout ? weet ik veel mis erg veel info

[...]

of je doet
ipconfig /release
ipconfig /renew

eventueel nog een /flushdns
Eerder dit:

ipconfig /flushdns | ipconfig /registerdns

Enfin, vertel eens hoe je je server hebt geconfigureerd TS, heb je een handleiding gevolgd o.i.d.?

Verwijderd

Het lijkt mij een geval van geen forwarder ingesteld voor . (de root zone).

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:44:
Het lijkt mij een geval van geen forwarder ingesteld voor . (de root zone).
Windows Server 2012 pakt automatisch de root zones als er geen forwarder ingesteld staat.

Maar zoals al eerder gezegd; er zal nog een hoop meer info op tafel moeten komen voordat er een zinnige conclusie getrokken kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Duumke schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:48:
[...]

Windows Server 2012 pakt automatisch de root zones als er geen forwarder ingesteld staat.

Maar zoals al eerder gezegd; er zal nog een hoop meer info op tafel moeten komen voordat er een zinnige conclusie getrokken kan worden.
Wat wil je nog meer weten?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nou bijvoorbeeld je IP configuratie, je DNS configuratie, eventuele (conditional) forwarders, etc. The whole shabang :)

We hebben geen glazen bol waarin we deze informatie kunnen vinden, dus jij zal het moeten aanleveren.

Overigens is dit geen topic voor Internetproviders en Hosting dus verplaats ik het topic naar Netwerken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Hartelijk dank voor de reacties. Ik zal vanavond kijken welke configuratie ik gebruikt heb.
Maar ik heb deze tutorial gevolgd https://www.youtube.com/watch?v=o6I77cz4EE4
Wat kan ik fout gedaan hebben? Of moet ik iets veranderen voor de nederlandse IP?
Pagina: 1