Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Aankoopadvies] Sonos alternatief

Pagina: 1
Acties:

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-11 07:24
Hallo Iedereen,

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.

Sindskort hebben wij via onze internetprovider een spotify abonnement. Mijn ouders wilden hier ook graag in de huiskamer gebruik van maken. Een tijdje heb ik toen een oude telefoon aan de receiver verbonden en zo met spotify connect muziek geluisterd. Kortgeleden was mijn vader jarig en kreeg ik de opdracht een nieuw systeem te zoeken, er waren een paar eisen.
-Spotify integratie
-Draadloze speaker in de keuken
-Nieuwe speakers
-Appbediening
-Liefste 1 apparaat
-Gemakkelijk in gebruik, installatie maakt niet veel uit

Zo kwam ik bij sonos uit en heb ik een sonos play 5 en play 3 uitgezocht, de 5 in de woonkamer en de 3 in de keuken. Helaas bevalt sonos niet zo goed als gehoopt, in de sonos app kan je niet bladeren naar playlists (op basis van genre bijvoorbeeld) en soms is het systeem niet vindbaar. Verder valt de geluidskwaliteit tegen.

Nu zijn we dus op zoek naar een nieuw systeem. Ik neig nu naar een versterker met 2 stereo speakers en spotify connect. Nu heb ik alleen een paar vragen:
-Hoe kan ik hier fatsoenlijk een draadloze speaker aan hangen voor in de keuken en dit ook gemakkelijk bedienen?
-Is het handiger om een versterker met ingebouwd spotify connect te kopen (Onkyo NR-535) of een andere oplossing zoals bijvoorbeeld een android mini pc?

Indien je een andere oplossing is dit zeker welkom, zelf ben ik vrij nieuw in de wereld van spotify op je installatie.

Alvast bedankt.

Huidige opstelling koste €700. Maar budget loopt tot max €1200 Al moet dit wel te verantwoorden zijn (een stereo setje met versterker kost je €600, Q acoustics concept 20 + Marantz PM 6005 of Onkyo NR-535)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Vanuit de gedachte dat je ook een losse speaker wilt:

Bluesound's losse speaker + amp (de Pulse) kost 700, dit wordt dan helaas een te dure oplossing. Dan had je een Bluesound node (streamer) + versterker + 2 speakers kunnen kopen voor de hoofd setup. Maar dan zit je in jouw situatie met de uitgezochte speakers/versterker (600) + de Node (400) op totaal 1700 euro. Wel met een veel betere standalone speaker.

Afbeeldingslocatie: http://www.electronichouse.com/images/uploads/article_large/Bluesound_app_and_pulse.jpg

Als je een receiver koopt met spotify zit je weer met een belabberde bediening (denk ik tenminste) en heb je weer geen draadloze speaker voor de keuken.

Aangezien je vele jaren plezier hebt van een goede set, zou ik - indien mogelijk - het budget nog verder proberen op te rekken. Dus het bovenstaande met bijv. nog betere speakers aan de versterker... :9~

[ Voor 13% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 18-11-2014 07:23 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Over het algemeen denk ik dat de app van Sonos de beste is. Als je een andere setup gaat proberen, zul je er qua bedieningsgemak waarschijnlijk op achteruit gaan. Bluesound is inderdaad misschien een alternatief.

Om de geluidskwaliteit te verbeteren zou je er voor kunnen kiezen om alleen een streamer zoals de Node in de hoofdruimte te zetten en deze aan te sluiten om een reguliere audioset. In de overige ruimtes zou je dan nog een draadloze speaker kunnen plaatsen die gekoppeld is aan de streamer. Is geen goedkope oplossing overigens.

Aangezien die aankoopadvies betreft krijgt dit topic nog een schopje naar CEA.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Nou ik weet het net zo nog niet hoor.......
Heb meerdere apparaten waar Spotify op zit, maar niks zo makkelijk als bij mn yamaha receiver.
Als ik op bed lig en beneden staat alles uit pak ik mn telefoon druk een nummer bij mn Spotify playlist in en alles gaat spelen !
Vanaf elke phone/tablet te besturen.

• JAHRASTAFARI
Maar dan heb je nog geen draadloze speaker als dat een eis is.

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-11 07:24
Allereerst bedankt allemaal.

Tot nu toe hebben we het altijd met een Denon DRA-335R en Wharfedale 505.2 gedaan, dus dat speakers lang meegaan kan ik zeker beamen.

Het hoofdprobleem met sonos op dit moment is dat je niet door playlists kan bladeren en af en toe geeft de app aan dat hij het systeem niet kan vinden. Als hier een oplossing voor gevonden kan worden zou een sonos connect i.c.m. versterker, stereo setje en play 3 ook kunnen. Of zou een connect:amp ook goed werken? Dat scheelt namelijk flink in prijs. (Zo'n €1250 tegenover €1025).

Bluesound hoor ik wel meer positieve reacties over, maar een speaker van €700 voor alleen in de keuken lijkt me wat duur. Plus deze speaker zou dan duurder zijn dan de setup in de woonkamer.

• JAHRASTAFARI
Het is jammer dat Bluesound nog geen goedkope standalone wifi speaker heeft. Een gat in de productlijn, want wie gaat er idd "even" 700 euro uitgeven voor een speaker voor in de keuken.

Aan de andere kant is deze natuurlijk ook veel beter dan een play1, 3 of 5.

Of jouw "bugs" op te lossen zijn, geen idee. Mogelijk dat de verbinding stabieler wordt bij aanschaf van zo'n sonos basis wifi station.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica