Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vb.net] InvalidOperationException + Object reference not...

Pagina: 1
Acties:

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Beste mede Tweakers;
zoals menige onder jullie al weten ben ik al een tijdje terug aan het programmeren geslagen en loop ik af en toe tegen rare dingen aan zoals nu weer, krijg ik een error dat de main form niet kan worden aangeroepen.

System.InvalidOperationException met wat verder The error is: Object reference not set to an instance of an object. in het bestand Application.Designer.vb op Me.MainForm = Global.TelemeterIndicator.frmSettings
code:
1
2
3
4
        <Global.System.Diagnostics.DebuggerStepThroughAttribute()>  _
        Protected Overrides Sub OnCreateMainForm()
            Me.MainForm = Global.TelemeterIndicator.frmSettings
        End Sub

Nu vermits jullie me zo niet gaan kunnen helpen heb ik de hele source online gezet (moest er toch ooit van komen)

Source: *snip Dat is dus niet de bedoeling*

Het werkte tot ik verder ging met de clsLanguage class, ik vermoed dat ik al de sites die met dat probleem zaten al ben afgegaan maar niets hielp.

Dus moest iemand tijd en goesting hebben, graag.

Dank bij voorbaat Damic

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 18-11-2014 20:35 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 11:47
Ik ben helemaal niet bekend met VB.net, maar kreeg op je icons ontbraken een fout en later op deze regel.
Regel 204
code:
1
           lblInterval.Text = cLanguage.OtherText(4).Replace("{0}", tbInterval.Value)

Ik heb dat veranderd naar
code:
1
2
3
4
5
        Try
            lblInterval.Text = cLanguage.OtherText(4).Replace("{0}", tbInterval.Value)
        Catch ex As Exception

End Try

En dan krijg ik je Telemeter Indicator in beeld.

Misschien moet je ook dit aanzetten, dan kan je sneller de bug zelf vinden.
If you check Thrown for Common Language Runtime Exception in the break when an exception window (Ctrl+Alt+E in Visual Studio), then the execution should break while you are debugging when the exception is thrown.

This will probably give you some insight into what is going on.

[ Voor 16% gewijzigd door Erwinvz1 op 17-11-2014 23:52 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Due iconen is raar, die zouden er bij moeten inzitten. Heb die Trown op gezet en bij mij stopt ie ergens anders.

Haja stupid me, dat programma laad natuurlijk eerst de controls+standaard waarde die ik heb gezet in de IDE, daarna gaat ie pas verder met het programma. |:(

Bedankt voor het te checken :) zal ook iets doen aan die eerdere fouten O-)

[ Voor 85% gewijzigd door Damic op 18-11-2014 07:15 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:23
Exceptions zo maar opeten zonder goede onderbouwing, is gewoon weg... Niet zo slim.