Wijziging User Review - Dadona Sanel84

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Aanleiding is de volgende advertentie: V&A aangeboden: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 . Mijn insteek is om tenminste 'voldoet aan beschrijving' en 'aflevering' weg te halen. Simpel feit is namelijk: er heeft geen transactie plaats gevonden. Wel op alle drie de punten één ster en de volgende feedback:
Ik had een bod gedaan conform de vraagprijs meneer krijgt een hoger bod van 5 euro en weg ineens is het te wijten aan de trage reactie van mijn kant.

Als iemand je een bericht op tweakers stuurt dan antwoord je ook op tweakers en niet op een email adres. Je hebt nooit de moeite genomen om contact te maken via tweakers omdat je een beter bod kreeg. Ondertussen keek ik 20x op tweakers of je al had gereageerd.

Prima, maar afspraak met jou is weinig waard
Voorop gesteld en zoals aangegeven in de emails, ik wou het nu echt snel afhandelen, voor de volledigheid:
  • Biedingen van 60 euro kwamen binnen, exclusief verzending, krap bij kas, ... het helaas nu inmiddels bekende verhaal
  • Sanel84 kwam met de reactie waar ik even bij aannaam dat het exclusief verzending was. Prima. Ik kreeg geen reactie, wel andere emails. Tot één langskwam, initieel voor 85 euro inclusief, na een mail van mij over dat het exclusief moest zijn kwam de reactie (zes minuten later) met de verhoging naar 90 euro inclusief.
  • Ik heb toen Sanel84 en die ander aangegeven hoe het zat. Ultimatum voor Sanel84 (bij nader inzien te strak, dus wat losser gelaten, tot twee uur na mijn eerste reactie op Sanel84) en de reactie naar die ander dat hij nog even in de wachtrij zat, voor het geval Sanel84 terug zou komen.
  • Na die twee uur aan Sanel84 gemeld dat de deal niet doorging, twee minuten later de sarcastische reactie. (En naar nu blijkt negatieve feedback.)
Goed, mijn haast om binnen twee uur naar een ander te gaan (los van dat we technisch gezien niet eens akkoord hebben), tsja, dat kan mij heel goed punten kosten. En hiermee zal ik wel weer een graf graven, net zoals ik nooit over die 90 incl had moeten beginnen...

Goed, mijn reactie op de feedback (want dan kan ik gek genoeg niet direct eraan hangen):
  • Je kon alleen maar per email reageren op mijn advertentie, niet per DM. (Reden: ik wou niet achter de computer hoeven zitten, ik was met andere dingen bezig.)
    Iemand die net nieuw is bij Tweakers moet dat maar net opvallen, weten doet diegene dat niet. Maar dat je daar dan op afgerekend wordt terwijl het simpelweg een mail is die vanuit Tweakers is gestuurd...tsja.
  • Het ging mij niet eens om de 90 euro. Dat deel is simpelweg een foutieve aanname. Ik noemde dat alleen maar om te zeggen dat ik een serieus iemand had en die niet zo wou laten lopen. Nog los van dat het verschil niet vijf euro is, maar iets van €2,30.
Waar het mij nu vooral om te doen is:
  • De suggestie dat een afspraak met mij weinig waard is. Onzin. Maar wel de laatste feedback. Ik gaf gewoon de kans om tegen jouw bod (waarbij ik nog altijd moet aannemen dat het 85 exclusief is) de modules over te nemen. Niets, geen woord over dat je jouw bod moet verhogen. Alleen wel dat je haast moest maken.
  • Dat ik zelfs slechte beoordelingen krijg voor verzending en beschrijving terwijl je dat niet eens kunt weten.
  • Dat ik geen moeite doe. Als ik iedere email op moet volgen met een DM... Geef mij dan tenminste de feedback dat ik te snel wil. Als je terugkijkt in mijn feedback zie je dat ik snel reageer en handel (of dat in ieder geval probeer).
(En nee, geen wraak review. Los van dat het geen zin heeft (zo weer een andere account aangemaakt) is dat het punt totaal niet.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanel84
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 14:46
Hallo,

Klopt dat ik 'voldoet aan beschrijving' en 'aflevering' beter had kunnen weghalen.
Wil het alsnog wel doen alleen ben nieuw hier en probeerde het maar het lukte niet.

Dat van reageren per DM of email dat was niet duidelijk aan de advertentie omschrijving te zien.
Ik ben nieuw dus zal daar in de toekomst zeker goed opletten.

Voor de rest heb ik misschien iets te snel de beoordeling geschreven in een mix van teleurestelling en boosheid. (Wachtte behoorlijk lang op een goed aanbod en daarom bood ik gelijk de prijs die je vroeg want die was meer dan redelijk.)

Verder blijf ik erbij dat jij het zelf i.v.m. ervaring hier op tweakers beter had kunnen afhandelen dus de beoordeling voor communicatie blijft slecht. Laat me even weten hoe ik die andere kan veranderen als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Helder, voor de rest kunnen wij de feedback niet aanpasen. We moeten alleen helder naar voren brengen wat er moet gebeuren, waarbij we allebei akkoord moeten gaan. Daarna kan iemand van Tweakers het aanpassen. Graag zou ik nog iets aan de feedback toe willen (laten) voegen. De aanzet:
Voldoet aan beschrijving: geen score
Communicatie: slecht
Aflevering: geen score

Opmerking Dadona: Voor meer over de totstandkoming van deze feedback zie: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1613329
Akkoord?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanel84
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-10 14:46
Ja ik ga akkoord.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik stel voor de beoordeling gewoon te verwijderen, aangezien er nog geen wederzijds akkoord was over het product, de prijs en manier van overdracht. Jullie waren nog aan het onderhandelen. Dat is voor ons geen reden om een beoordeling te schrijven. Dat doe je pas als er concreet iets afgesproken is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Dat zou uiteraard mijn voorkeur hebben. Het idee van feedback zonder een transactie vind ik al raar. Laat staan zonder een definitief akkoord.

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1

Let op:
Let op: dit topic is alleen bedoeld om beide partijen bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban.