Ik heb net een Gigabyte R9 290 OC gekocht. Na deze in mijn PC gezet te hebben kwam ik erachter dat het alsnog niet helemaal is wat ik zoek. Uiteraard loopt het beter als met mijn oude GTX570, maar nog lang niet zoals het hoort. Ik heb net even snel in Advanced Warfare gekeken wat mijn FPS nu is. Met alles op zijn hoogst draait hij wel +-60FPS, maar op het moment dat ik gewoon ga spelen dan dropt mijn FPS constant tot onder de 40, onspeelbaar dus.
EDIT: Ik merk ook steeds vaker dat tijdens bijvoorbeeld het uitpakken van grote bestanden (en soms zelfs al 4GB+) dat hij echt enorm traag gaat. Ook tijdens het uitvoeren van andere zware taken zoals het installeren van sommige spellen dat mijn PC er bijna door vast loopt, of dat het gewoon te lang duurt.
Mijn huidige specs:
CPU: i7 920 @ 2.67GHz
RAM: 6GB DDR3-1333 (Corsair TR3X6G1333C9 Triple channel)
GPU: Gigabyte R9 290 OC
PSU: Antec NeoPower 650Watt
Mobo: Asus P6T SE
HDD: 1TB 7200rpm WD10EARS
SSD: M4 Crucial 128GB
Op het moment hangt mijn fan van mijn CPU koeler schuin en los op het koelblok, wat denk ik ook niet meewerkt.
Heb ik daadwerkelijk een nieuwe CPU (en dus mobo) nodig, of ga ik met een overklok en een nieuwe CPU koeler genoeg vooruit om geen bottleneck meer te vormen? Mijn RAM gebruik is tijdens het spelen van Advanced Warfare 90%, maar aangezien ik geen verstand heb van RAM heb ik geen idee of meer geheugen een grote impact op mijn FPS zal hebben. Als ik dan toch RAM ga halen dan moet ik zeker modules met dezelfde snelheid (1333MHz) halen als wat er op dit moment in zit?
Ik zoek een?
Upgrade die mijn GPU niet bottleneckt
Wat is je budget?
Ligt eraan wat er precies geupgrade gaat worden
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het enige belangrijke is dat ik games weer gewoon goed kan spelen zonder het gezeur dat ik mijn graphics op low moet zetten of dat ik een dramatische FPS heb, als dat werkt dan werkt de rest wat ik ermee wil doen automatisch.
EDIT: Ik merk ook steeds vaker dat tijdens bijvoorbeeld het uitpakken van grote bestanden (en soms zelfs al 4GB+) dat hij echt enorm traag gaat. Ook tijdens het uitvoeren van andere zware taken zoals het installeren van sommige spellen dat mijn PC er bijna door vast loopt, of dat het gewoon te lang duurt.
Mijn huidige specs:
CPU: i7 920 @ 2.67GHz
RAM: 6GB DDR3-1333 (Corsair TR3X6G1333C9 Triple channel)
GPU: Gigabyte R9 290 OC
PSU: Antec NeoPower 650Watt
Mobo: Asus P6T SE
HDD: 1TB 7200rpm WD10EARS
SSD: M4 Crucial 128GB
Op het moment hangt mijn fan van mijn CPU koeler schuin en los op het koelblok, wat denk ik ook niet meewerkt.
Heb ik daadwerkelijk een nieuwe CPU (en dus mobo) nodig, of ga ik met een overklok en een nieuwe CPU koeler genoeg vooruit om geen bottleneck meer te vormen? Mijn RAM gebruik is tijdens het spelen van Advanced Warfare 90%, maar aangezien ik geen verstand heb van RAM heb ik geen idee of meer geheugen een grote impact op mijn FPS zal hebben. Als ik dan toch RAM ga halen dan moet ik zeker modules met dezelfde snelheid (1333MHz) halen als wat er op dit moment in zit?
Ik zoek een?
Upgrade die mijn GPU niet bottleneckt
Wat is je budget?
Ligt eraan wat er precies geupgrade gaat worden
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het enige belangrijke is dat ik games weer gewoon goed kan spelen zonder het gezeur dat ik mijn graphics op low moet zetten of dat ik een dramatische FPS heb, als dat werkt dan werkt de rest wat ik ermee wil doen automatisch.
[ Voor 11% gewijzigd door DonnyL op 17-11-2014 21:57 ]