Marantz SR-6006 linkerkanaal stoort

Pagina: 1
Acties:

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 20:08
Ik heb sinds dit weekend het volgende probleem met mijn Marantz SR-6006 receiver: het linkerkanaal stoort.

Wat heb ik al geprobeerd?

1. Een andere luidsprekerkabel.
2. De rechterluidspreker aansluiten op het kanaal, deze stoort dan ook. Het ligt dus niet aan de luidspreker.
3. Een nieuwe voedingskabel (tja, waarom niet?).
4. Aan de volumeknop draaien, helaas blijft het bij zowel hard als zacht geluid.
4. De speakers niet aansluiten op Front A, maar op Front B: ook hier stoort dan het linkerkanaal.
5. De receiver opengeschroeft om eventeel stof te verwijderen, deze was echter al schoon van binnen.
6. Kabel voor kabel aansluiten om te kijken of een ander apparaat het storende linkerkanaal veroorzaakt.

Als ik een koptelefoon aansluit heb ik wel op het linkerkanaal wel gewoon goed geluid.

Ik kan op internet niet goed vinden wat het probleem is. Wat zijn jullie ideeën?

• NvM
Niemand die mij kan helpen?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Hmm..

Op welke bron heb je storing? En hoe is het signaal op een pre out?

Kan gare eindtrap zijn.

• NvM
Ik heb op alle bronnen op het linkerkanaal storing. En wat bedoel je met de pre-out? Daar kan ik toch geen luidspreker op aansluiten?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Nee maar wel een andere versterker, of line in naar pc.. maar ik las weer dat headphones het natuurlijk wel deden :p

Onweer gehad misschien? Wat voor storing is het eigenlijk?

• NvM
Alsof de luidspreker zijn limiet bereikt, op welk volume dan ook. Klinkt als als een radiozender die niet goed ontvangen kan worden en dus stoort. En slechts op het linkerkanaal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De 6006 is niet meet de jongste. Wellicht dat je als je hem openmaakt en met wat tunerspray de potmeters inspuit je wel resultaat krijgt. Weet niet of je een afzonderlijke potmeter (=draaiknop) voor je balans hebt, maar zo ja dan moet je die ook even nakijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NvM
Ik heb de receiver opengemaakt maar ik kan niet bij de potmeters komen zonder dat ik printplaten en verbindingen moet gaan losmaken waarvan ik niet weet of ik ze op de goede plek terug kan plaatsen. Dan toch maar even de receiver naar de plaatselijke elektronicaboer brengen, ben ik bang.

• NvM
Het bleek een kapotte eindtrap te zijn. Mikayu had gelijk! :) Laten repareren voor €75 en de receiver werkt weer als vanouds! Topic kan dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door NvM op 03-12-2014 00:18 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

Jag

Leuk dat je het nog even laat weten :)
Pagina: 1