Toon posts:

Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker,

ik heb 3 jaar geleden zelf mijn eerste pc gebouwd en vindt het zo langzamerhand wel tijd worden voor een upgrade.
Het doel van de upgrade is dat mijn pc nog een aantal jaren mee kan en de nieuwste games op high-ultra settings kan draaien. Denk daarbij aan games zoals : BF 4, Arma 3, Metro enz. zware games dus.

Upgrade mag hoogstens 500 euro kosten. (minder is beter)

Het is een upgrade dus ik heb al behoorlijk wat componenten:

- Voeding: XFX 650 watt bronze edition
- mobo: Asrock 970 extreme4 am3+
- mijn hardeschijf
- scythe mugen 3 cpu cooler
- 8 gig corsair vengeance ddr3 ram geheugen
-cm 690 behuizing (diegene die heel populair was)
- randapparatuur heb ik ook

Wat ik ga vervangen is dus de cpu en gpu een phenom2 quadcore (960 volgens mij) en een 6870 gpu.

Ik zat te denken om zo'n amd octocore aan te schaffen omdat ik dan mijn mobo in mijn kast kan laten zitten. de videokaart die ik wou kopen was een r9 280x en verder ook nog een ssd voor mijn os.
mijn idee:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 152,95€ 152,95
1XFX R9 280X Black Edition€ 218,01€ 218,01
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,46

ik wil weten of dit aan mijn eisen te doen om de games die opgenoemd heb op high/ultra (full hd trouwens) settings te spelen. of het niet goedkoper gaan met dezelfde kwaliteit en of het veel beter kan met een beetje meer geld.

Alvast bedankt voor de hulp.

VrijBaskenland!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-02 17:08
Je zou toch nog even na kunnen denken over een Intel-upgrade, die FX'jes worden wel erg heet en komen niet echt bij de i5's van Intel in de buurt. Verder zou je voor €200 een tweedehands R9 290 halen, een monster van een kaart. Je SSD is prima :)

Hoe zit het met je RAM-geheugen, komt niet voor in je lijst van componenten. Indien dat DDR3 is kan het prima mee, maar als het DDR2 is, is het ook aan vervanging toe, er worden geen DDR2-mobo's meer gemaakt.

Bij een Intel-upgrade denk je aan:
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed - €165
pricewatch: ASRock B85M Pro4 - €60

Eventueel komt daar dus nog geheugen bij:
8GB in dual-channel: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU - €65

Verwijderd

Topicstarter
oops ik wist dat ik iest vergeten was. ik heb al 8 gig ddr3 geheugen dus dat zit helemaal goed. (ik zal het ook ff aanpassen)

Ik heb alleen echt geen zin om mijn moederbord helemaal eruit te moeten slopen en de hele computer overnieuw te bouwen.

Zijn die FX'jes echt het geld helemaal niet waard? Ik ben mij ervan bewust dat die i5's van intel beter zijn maar bij veel games zou ik toch het verschil niet eens moeten merken? En de scythe mugen 3 is een hele goede cooler (heb ik mij laten vertellen) dus denk je dat ik ook die oververhittingsproblemen zal hebben?

• ItsShowTimeZ
  • Laatst online: 20-02 07:18
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:58:
Zijn die FX'jes echt het geld helemaal niet waard? Ik ben mij ervan bewust dat die i5's van intel beter zijn maar bij veel games zou ik toch het verschil niet eens moeten merken? En de scythe mugen 3 is een hele goede cooler (heb ik mij laten vertellen) dus denk je dat ik ook die oververhittingsproblemen zal hebben?
FX'jes zijn opzich prima CPU's. Zelf heb ik de FX-6300 ( Hexacore ) gehad. Hij werd onder mijn koeler ( Gelid GX-7 Rev 2.0 met 2 fans ) niet warmer dan 45-50 graden op load bij Battlefield 4. Helaas hebben de FX-8320 en FX-8350 ( Obvious 8-Core's ) meer TDP en worden dus zeker wel een stuk warmer. Onder een Mugen 3 zullen ze dus echt wel een stuk warmer worden en een stuk meer TDP ( logisch ) hebben. De performance in Battlefield 4 is van een FX-8350 goed genoeg dat hij niet bottlenecked op een single GPU ( bijv. 280x of 290 ). Echter, in games als Arma 3 en Metro zal een I5 duidelijk beter presteren dan een AMD FX cpu. Dit komt doordat de Single-core performance van Intel CPU's veel beter is dan die van AMD, waar AMD wel weer beter is in Multi-core performance.

Overall zou de I5 setup beter zijn, aangezien een I5 ongeveer even goed presteert in Battlefield 4 als een FX-8320/50. De i5 heft minder TDP, word dus minder warm, en zal dus relatief gezien langer meegaan.

Conclusie: De beste keuze is een i5 upgrade, wil je het echt liever goedkoop houden en later misschien alsnog moeten/willen upgraden, kun je de FX-8320 of 8350 kiezen ( de 8350 is in theorie een overclocked 8320 ).

Als GPU keuze is een 280x een prima keuze, al zou een Tweedehands 290 uiteraard beter zijn. Dus mocht je niks tegen Tweedehands hebben, haal een 290.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:55
Je zegt wel dat je je mobo kan houden, maar welke heb je. Je hebt voor een 8350 wel zeker een 990FX chipset-mobo nodig, die hebben tenminste genoeg VRM's.

Ik zou zelf voor de 8350 gaan, die is volgens mij iets meer future proof, door zijn 8 cores, en hij is lekker goedkoop en je kan er alsnog prima mee gamen.

• ItsShowTimeZ
  • Laatst online: 20-02 07:18
3L3ktr1k schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:39:
Je zegt wel dat je je mobo kan houden, maar welke heb je. Je hebt voor een 8350 wel zeker een 990FX chipset-mobo nodig, die hebben tenminste genoeg VRM's.

Ik zou zelf voor de 8350 gaan, die is volgens mij iets meer future proof, door zijn 8 cores, en hij is lekker goedkoop en je kan er alsnog prima mee gamen.
8320 zou ook kunnen, is wat goedkoper en heft alleen minder clockspeed, en dus waarschijnlijk ook minder TDP. 1 van die 2 zou kunnen.

EDIT: een 8350 op een 970 Extreme 4 moet gewoon kunnen volgensmij, zie meerdere reacties op internet dat dat gewoon goed gaat. hij zou het dus gewoon kunnen proberen, mocht het toch niet lekker werken kan hij altijd nog zn Mobo upgraden.

[ Voor 17% gewijzigd door ItsShowTimeZ op 18-11-2014 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de fx 8320 ga, en dan miss zelf overlcocken. ik ga ervanuit dat die 8320 toch wel 3 jaar mee moet gaan ondanks zijn warmte problemen. Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik deze pc ga upgraden dusvolgende keer ga ik zeker weten vanaf het begin voor een intelbuild (toen ikdeze cpu kocht waren de phenom2 x4 echt goede prijs/kwaliteit). Op de doos van mijn mobo staat in koeieletters dat die 8 core cpu ready is en dat die am3+ cpu's support( het fx logo staat er zelfs op) ik ga er dus vanuit dat het werkt.
Ik zie alleen niks staan over 990FX chipset?
En wat zijn VRM's?

Ik ga waarschijnlijk de 280x halen. ik heb nog nooit componenten 2e hand gekocht.
Maar het lijkt me dat deze minder lang mee gaan zeker als ze continu bitcoins of litecoins aan het minen geweest zijn? ik krijg trouwens ook btw terug dus 2e hands 280x kopen komt mij bijna net zo duur uit.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen hele pc, move naar CAA!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Heb een 8350 op een asrock extreme 4 gehad en dat ga toch wel een hoop problemen, zoals onstabiel draaien, terugklocken (throttelen). nu over gestapt naar een msi 990 fxa gd80 en alle problemen zijn weg.
Nu draaid de asrock weer fijn stabiel met een 4300 in mijn htpc.

eigenlijk is dit bord niet geschikt voor de 8xxx serie. hij heeft maar 4-1 vrm en dit is echt niet genoeg voor een 8xxx serie. je moet zo en zo een top bottem koeler hebben voor je cpu zodat er nog wat lucht over je vrm's gaat, zoniet dan kan je zeker weten je mo weggooien na een paar weken.
Overklokken??? dan ga je lachen, arm moederbord geef hem een paar dagen :) en begint met roken.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 19:02

Nemesizz

Untouchable

Inderdaad, die Asrock bordjes komen inmiddels zo vaak voorbij met problemen icm die octacores dat het inmiddels toch wel een keer duidelijk zou zijn dat die combi niet geschikt is, ondanks wat de fabrikant allemaal beweerd op hun site.

Ja, er zijn er een paar die het (wonder boven wonder) wel doen, maar heel veel van die bordjes, metname met 3rd party coolers (tower of water cooler) throtteled de CPU zelfs op stock speeds nog als er een beetje load op komt te staan omdat de VRM's (Voltage Regulation Modules, die je CPU van de juiste spanning voorzien) oververhitten.

Ook komt iedere keer weet het punt "Ja maar, het aantal fases zegt niet alles!" , nee, maar 4 matige fases tov bij 8 matige fases werkt een 8 matige altijd nog beter dan 4.
Asrock beweerd ook doodleuk dat zo'n octa core ook werkt op hun 970 Pro3 bord, die waarachtig ongekoelde VRM's heeft, dat ding throtteled dan ook bij een beetje load. De Extreme 3 en Extreme 4 zijn amper beter, enige voordeel is dat er nog heatsinks op de VRM's zitten, maar goed overweg met een octa-core...nee, in de meeste gevallen niet.

Staar je ook niet blind op een moederbord met een 990FX chipset, want ook daar zitten rotte appels tussen met te weinig (en matige kwaliteit, ofwel niet geschikt voor FX octacores) VRM's.

Overklokken kun je helemaal vergeten met die bordjes, stock snelheid kunnen ze amper al aan.

Die Asrock bordjes zijn prima voor hexacore (95W TDP max en niet overklokken) of lager, maar met die octacores kun je er beter niet aan beginnen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met hierboven. Dat plankje gaat een FX-83xx niet trekken, tenzij je serieus gaat kloten om die VRM's echt goed gekoeld te krijgen.

Gezien je mobo sowieso vervangen moet worden, is gezien jouw keuze aan games een Intel systeem wel aan te raden,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 166,-€ 166,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 485,40

Is dan erg leuk, al zou ik zelf toch kijken voor een niet al te oude tweedehands non-reference R9 290. Een korte blik in de V&A laat mij kaartjes zien rond de 200 euro met nog meer dan een jaar garantie.

Maar een HD7950 is ook nog wel een lief ding.

Overigens staat er ook de nodige bullshit in deze thread. AMD CPU's worden niet noodzakelijk warmer dan de Intel tegenhangers, ze generen wel meer warmte, maar vanwege de vrij grote chip + goede thermalmeuk geven ze die hitte, in tegenstelling tot moderne i5's, erg goed af aan koelers.

Ook gaan AMD CPU's gemiddeld gezien even lang mee als hun Intel tegenhangers, zolang je ze niet te heet laat worden, zoals met alle componenten. Hitte heeft bar weinig te maken met de levensduur, zolang je niet over de max heen gaat. Zie ook de R9 290 waar ook zoveel horrorverhalen over zijn "OMG HIJ WORDT WEL 90 GRADEN111!11!1!!!1!", boeiend, AMD heeft dat ding ontworpen om 95 graden en voor de VRM's zelfs 115 graden te overleven.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk.
Geen amd cpu's meer voor mij.
Dan ga ik naar de mycom een haal ik een 280x en die ssd alvast.
Eens kijken hoever ik mijn phenom2 kan overclocken zodat ie zo min mogelijk bottlenecked. Moet toch kunnen met mijn cooler en dit bordje?

Verder hecht ik wel redelijk wat belang aan een unlcocked editie dus dan moet ik voor de i5 4690K gan als ik het goed heb. en dan wil ik ook nog een mobo waar ik een beetje mee kan oc'en en sata 600 aansluitingen heeft voor de ssd en minstens 2 pcie x16 poorten heeft (en corssfirex ondersteunt)
kortom ik moet weer gaan zoeken in de pricewatch.

Dit is dan ook weer een stuk duurder dus voor de mobo en de i5 zal ik door moeten sparen tot kerst.

Edit: Wat vinden jullie van deze mobo? Zijn er goedkopere alternatieven? ohja: en is dit future proof? kan ik hier zo een broadwell cpu op prikken? of krijg ik dan net zo problemen als nu met mijn 970extreme4 en de fx'jes.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 219,-€ 219,-
1MSI Z97 GAMING 3€ 115,87€ 115,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,87

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2014 15:55 ]

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
Ben het niet eens met de meeste mensen hier boven betreft de AMD fx 83xx en de asrock 970 extreme 4. Ik draai de fx8320 op de asrock 970 extreme 4 en heb nergens last van. Hij draait stock op 3,50ghz op 25 graden en onder load komt hij niet boven de 55. Zelfs niet als ik een video aan het renderen ben.. Maar ik raad deze combo wel af als je nog beide wilt gaan kopen. als het bordje al hebt. dan zou ik voor de fx8320 gaan met een goede processor koeler. ik heb zelf de Cooler master Hyper Evo 212.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:24

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik sluit me daarbij deels aan. Het is echt wel het proberen waard en gaat ook gewoon goed, zolang je inderdaad niet wil gaan overklokken. Met jouw games is inderdaad een degelijke i5 inderdaad de betere keus, maar als je hiervoor meteen ook het mobo moet gaan vervangen is het qua prijs en tijd die je erin steekt waarschijnlijk slimmer het gewoon bij die FX te houden. Je haalt dan het maximale uit je mobo en kan de komende jaren weer even verder.

youtube.com/@hisrep

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 19:02

Nemesizz

Untouchable

daxcy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:54:
Ben het niet eens met de meeste mensen hier boven betreft de AMD fx 83xx en de asrock 970 extreme 4. Ik draai de fx8320 op de asrock 970 extreme 4 en heb nergens last van. Hij draait stock op 3,50ghz op 25 graden en onder load komt hij niet boven de 55. Zelfs niet als ik een video aan het renderen ben.. Maar ik raad deze combo wel af als je nog beide wilt gaan kopen. als het bordje al hebt. dan zou ik voor de fx8320 gaan met een goede processor koeler. ik heb zelf de Cooler master Hyper Evo 212.
Ik gaf in m'n reactie ook aan dat sommige het wel doen, maar een zeer groot deel heeft wel degelijk problemen. En het gaat niet om de CPU temperatuur, daar verkijken de meeste zich juist op "M'n CPU word niet eens heet" , nee, maar ondertussen zijn de VRM's wel aan de kook.

Bij sommige dingen valt het niet op, je CPU word dan niet zwaar genoeg belast, of je hebt net een lucky-draw en een zeer goed bord in handen, of een zeer goed geventileerde kast (en/of koele omgevings temperatuur).

Maar in heel veel gevallen, kan een Asrock 970 Pro 3, Extreme 3 en Extreme 4 een FX octacore onder load niet goed aan. En die thermal throtteling is soms even snel een drop naar 1300Mhz voor 1 of 2 seconden als je geluk hebt, dan valt het niet zo erg op, maar in sommige gevallen is het drastischer en valt het wel erg op (metname bij de gemiddelde FPS speler die zo graag strak 60FPS of meer wil).
VRM temperatuur is vaak ook niet uit te lezen, er zit wel een beveiliging op (wees blij, zijn ook zat gevallen waar ze gewoon door branden).

Goed, aan het eind van de lijn moet men zelf beslissen wat men doet (mij part kopen ze een 970 Pro 3 met een FX9000 erop, 't is hun geld). Maar ik raadt die combi gewoon ten zeerste af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al van het idee om een fx te kopen af. op andere fora zegt de een ook dat het werkt en de andere niet. Ik ga het risico niet nemen.

maar ik wil wel nog graag antwoord op de vragen in mijn vorige reactie.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:44:
Edit: Wat vinden jullie van deze mobo? Zijn er goedkopere alternatieven? ohja: en is dit future proof? kan ik hier zo een broadwell cpu op prikken? of krijg ik dan net zo problemen als nu met mijn 970extreme4 en de fx'jes.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z97 GAMING 3€ 115,87€ 115,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,87
Broadwell past op moederborden met de Z97 of H97 chipset. Je kan ook prima hiermee af:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,95

Up te graden naar Broadwell, bord heeft zelfs overklok mogelijkheden als je dat wil. En ik zou lekker voor deze processor gaan mocht je toch ooit nog naar Broadwell doorgaan. Spaart je nu een hoop geld uit en qua gaming performance is het verschil zo goed als onzichtbaar.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
DeNachtwacht schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:12:
[...]

Broadwell past op moederborden met de Z97 of H97 chipset. Je kan ook prima hiermee af:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H97M-G43€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 240,95

Up te graden naar Broadwell, bord heeft zelfs overklok mogelijkheden als je dat wil. En ik zou lekker voor deze processor gaan mocht je toch ooit nog naar Broadwell doorgaan. Spaart je nu een hoop geld uit en qua gaming performance is het verschil zo goed als onzichtbaar.
Is van dat bordje ook een ATX variant? Ik heb toch een grote kast dus liever groot dan klein.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

* RobinHood kijkt naar het lijstje wat hij al eerder in dit topic gepost heeft

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:21:
[...]

Is van dat bordje ook een ATX variant? Ik heb toch een grote kast dus liever groot dan klein.
Hoezo? je hebt gewoon 4 DDR3 sloten, en de gemiddelde gebruiker gebruikt die extra PCI(E) sloten nooit. Dus tenzij je zeker weer dat je die later wil gaan gebruiken zou ik gewoon lekker hiervoor gaan. Bordje van VasZaitev is wel ATX maar ondersteunt straks niet de Broadwell cpu's, dus echt even goed nadenken of je die upgrade later wil uitvoeren.

[ Voor 25% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-11-2014 11:48 ]

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
Nou ten eerste kan ik die schorefdingetjes dan laten zitten waar ze zijn :p
Ik heb in mijn achterhood het dee om over een half jaar nog een graka bij te prikken dus dat lijkt mij wel fijn.
Ik ben ook niet super ervaren met het bouwen van computers en kheb geen zin n gepriechel op een klein bordje. Het massieve koelblok van mij cooler bedekt waarschijnlijk het hele bord. ik weet niet of de afstand op mATX bordjes tussen de geuheugensloten en cpu socket kleiner is dan bij ATX bordjes, maar op mijn ATX bord van nu past het amper.

Ik heb ook gelezen dat om overteklokken bordjes met z97 chipset beter zijn?

Ik zou iig je mening willen weten over de volgende mobo's

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z97-A€ 125,95€ 125,95
1Asus Z97-K€ 104,95€ 104,95
1MSI Z97-G43 GAMING€ 109,-€ 109,-
1MSI Z97S SLI PLUS€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 667,90

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 14:30 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Voor overklokken is Z zelfs nodig, maar, waarom zou je willen overklokken? Er zijn nauwelijks games die er profijt van hebben, en wil je echt leuk kunnen overklokken, ben je minimaal 100 euro meer kwijt dan een niet-overklokbaar systeem.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

VasZaitsev schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:51:
Voor overklokken is Z zelfs nodig, maar, waarom zou je willen overklokken? Er zijn nauwelijks games die er profijt van hebben, en wil je echt leuk kunnen overklokken, ben je minimaal 100 euro meer kwijt dan een niet-overklokbaar systeem.
Ehhhh niet mee eens, ik merkte een verschil in minimale fps toen ik mijn 3770K overclockte, deze is dan wel relatief laag geklokt tov een 4690K, maar om meteen te zeggen "nauwelijks games die er profijt van hebben"...

Vooral borderlands is het eerst spel die in mij op komt als ik denk aan een spel waar overklokken echt helpt.

Verwijderd

daxcy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:54:
Asrock geeft zelf ook aan dat je de VRM's actief moet koelen bij de high-end GPU's. De VRM's kunnen namelijk maar 30 ampère per fase aan en omdat er maar 4 fases zijn is de max maar 120 ampère. Een high-end AM3+ CPU zoals de FX-8350 trekt dit ongeveer wel onder maximale belasting (alle 8 cores 100% belast) Is niet slim om de VRM's 100% te belasten al helemaal niet als je ze ook nog eens niet koelt door een towercooler ipv topdown cooler. Je vraagt dan gewoon om problemen zoals het doorbranden van de VRM's. Dan is je moederbord echt helemaal stuk en de CPU waarschijnlijk ook. Gebruik je dan ook nog eens een single rail voeding met groot vermogen verhoog je de kans op nog meer problemen zoals het in brand vliegen van de PC of nog meer onderdelen die stuk gaan ook nog eens aanzienlijk.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Ik dacht dat het bord dan domweg de proc minder vermogen gaf wat resulteerde in een ondermaats presterende processor?

Mogelijk denk ik aan wat anders...

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 22-11-2014 17:01 ]

Verwijderd

Het moederbord kan de stroom beperken mits die dit wel ondersteunt en het moet daarnaast ook natuurlijk goed werken. Het komt vaak genoeg voor dat een moederbord dit niet ondersteund of dat het niet goed werkt. Doorgebrande VRM is namelijk iets wat relatief vaak voorkomt bij dit soort moederborden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik raak een beetje inde war veel mensen zeggen tegenstrijdige dingen. Daarbij komt ook dat veel mensen informaie geven die ik niet zoek (miss moet ik een nieuwe topic openen).
Ik ga het nog een keer proberen

Ik zoek een moederbord socket 1150 wat niet al te duur is. (Zo ver mogelijk onder de 150)

Eisen:
-Genoeg Sata 600 poorten voor 2hd's 1 ssd en 1 optische drive
- Crossfire ondersteuning
- ATX formaat
- Ondersteuning voor broadwell cpu's
- Een bordje waarme ik kan oc'en (beginner)

Hier is de hele upgrade die ik nu op het oog heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z97-A€ 125,95€ 125,95
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,45

En dan ook nog een keer mijn huidige systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asrock 970 Extreme4€ 73,99€ 73,99
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 3€ 39,99€ 39,99
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 72,50€ 72,50
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 186,48

Voldoet het bordje wat ik ind eupgrade heb gekozen aan de eisen(volgens mij wel) en is het een beetje degelijk? of zijn er betere alternatieven?

En zijn er compatibiliteits problemen met de upgrade en de onderdelen uitmijn oude systeem?(volgens mij niet)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Als mobo de gaming 5 nemen van gigabyte, net wat betere voor overclocken.

Zelf vind ik het wel zonde van je geld, maar da's mijn mening.

Pagina: 1