beste tweaker,
ik heb 3 jaar geleden zelf mijn eerste pc gebouwd en vindt het zo langzamerhand wel tijd worden voor een upgrade.
Het doel van de upgrade is dat mijn pc nog een aantal jaren mee kan en de nieuwste games op high-ultra settings kan draaien. Denk daarbij aan games zoals : BF 4, Arma 3, Metro enz. zware games dus.
Upgrade mag hoogstens 500 euro kosten. (minder is beter)
Het is een upgrade dus ik heb al behoorlijk wat componenten:
- Voeding: XFX 650 watt bronze edition
- mobo: Asrock 970 extreme4 am3+
- mijn hardeschijf
- scythe mugen 3 cpu cooler
- 8 gig corsair vengeance ddr3 ram geheugen
-cm 690 behuizing (diegene die heel populair was)
- randapparatuur heb ik ook
Wat ik ga vervangen is dus de cpu en gpu een phenom2 quadcore (960 volgens mij) en een 6870 gpu.
Ik zat te denken om zo'n amd octocore aan te schaffen omdat ik dan mijn mobo in mijn kast kan laten zitten. de videokaart die ik wou kopen was een r9 280x en verder ook nog een ssd voor mijn os.
mijn idee:
ik wil weten of dit aan mijn eisen te doen om de games die opgenoemd heb op high/ultra (full hd trouwens) settings te spelen. of het niet goedkoper gaan met dezelfde kwaliteit en of het veel beter kan met een beetje meer geld.
Alvast bedankt voor de hulp.
VrijBaskenland!
ik heb 3 jaar geleden zelf mijn eerste pc gebouwd en vindt het zo langzamerhand wel tijd worden voor een upgrade.
Het doel van de upgrade is dat mijn pc nog een aantal jaren mee kan en de nieuwste games op high-ultra settings kan draaien. Denk daarbij aan games zoals : BF 4, Arma 3, Metro enz. zware games dus.
Upgrade mag hoogstens 500 euro kosten. (minder is beter)
Het is een upgrade dus ik heb al behoorlijk wat componenten:
- Voeding: XFX 650 watt bronze edition
- mobo: Asrock 970 extreme4 am3+
- mijn hardeschijf
- scythe mugen 3 cpu cooler
- 8 gig corsair vengeance ddr3 ram geheugen
-cm 690 behuizing (diegene die heel populair was)
- randapparatuur heb ik ook
Wat ik ga vervangen is dus de cpu en gpu een phenom2 quadcore (960 volgens mij) en een 6870 gpu.
Ik zat te denken om zo'n amd octocore aan te schaffen omdat ik dan mijn mobo in mijn kast kan laten zitten. de videokaart die ik wou kopen was een r9 280x en verder ook nog een ssd voor mijn os.
mijn idee:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8350 Black Edition | € 152,95 | € 152,95 |
| 1 | XFX R9 280X Black Edition | € 218,01 | € 218,01 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,50 | € 93,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 464,46 | |
ik wil weten of dit aan mijn eisen te doen om de games die opgenoemd heb op high/ultra (full hd trouwens) settings te spelen. of het niet goedkoper gaan met dezelfde kwaliteit en of het veel beter kan met een beetje meer geld.
Alvast bedankt voor de hulp.
VrijBaskenland!