Toon posts:

Ik wil van 3GB ram naar 8GB gaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik wil graag meer ramgeheugen halen, sinds ik dit nodig heb voor mijn pc.

Wat is je budget?
60-100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet kieskeurig qua merken, want ik ken er persoonlijk geen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Specificaties uit speccy:
Operating System
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66GHz:
92 °C
Yorkfield 45nm Technology
RAM
2.00GB Single-Channel DDR3 @ 533MHz (7-7-7-20)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P5G41T-M LX (LGA775):
37 °C
Graphics
MD20246 (1600x900@60Hz)
512MB NVIDIA GeForce 9500 GT (ASUStek Computer Inc):
60 °C
Storage
0B SAMSUNG HD204UI ATA Device (ATA)
Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio

Ik run atm 3 gb van kingston, 1 van 1 gb en 1 van 2 gb.
Ik zat er aan te denken deze te halen:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Wat kan ik het beste halen?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wat hoop je te bereiken met meer geheugen?

Te koop....

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
kijk eens bij v&a, daar kan je makkelijk voor 70 euro een duo set van 8g ram kopen. Wel zien dat het er twee zijn en niet 1 stick is. En ben je er zeker van dat het ddr3 is want die snelheid lijkt toch wel fel op dat van ddr2

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-02 20:34

TommieW

Numa numa.

Het valt wel op dat je CPU behoorlijk heet is.

Zorg er bij voorkeur wel voor dat her RAM geheugen dat je koopt op de QVL staat van je moederbord.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:09
Beetje een out-dated PC, waarom zou je daar nog geld in willen stoppen, gamen kan je er toch niet meer mee heden dag.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vandaar mijn vraag...

Te koop....

Verwijderd

Topicstarter
TommieW schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:41:
Het valt wel op dat je CPU behoorlijk heet is.

Zorg er bij voorkeur wel voor dat her RAM geheugen dat je koopt op de QVL staat van je moederbord.
Ik heb dit doorgekeken, en ik kan er niet echt iets tussen vinden dat nog te koop is.
thibautb schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:37:
kijk eens bij v&a, daar kan je makkelijk voor 70 euro een duo set van 8g ram kopen. Wel zien dat het er twee zijn en niet 1 stick is. En ben je er zeker van dat het ddr3 is want die snelheid lijkt toch wel fel op dat van ddr2
Ik weet zeker dat ik ddr3 moet hebben vanwegen mijn moederboard.
Maar kan ik dan alle ddr3 ram geheugen gebruiken of hoe werkt dat?

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
normaal gezien wel, intel zegt max 1600 mhz, maar daar is niets van waar, maar ik zou voor jou omdat procesor al redelijk oud is een 133. mhz kopen voor de zekrheid.

Verwijderd

Je beantwoord niet echt alle vragen ploxerdon.

Waarom wil je in dit oude beestje investeren? Want gamen kun je er toch niet op.

En waarom is je temperatuur zo hoog? Ik zou eens kijken hoe de thermal paste is en deze desnoods vervangen. Het kan ook zo zijn dat de cpu cooler niet goed vastzit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:49:
Je beantwoord niet echt alle vragen ploxerdon.

Waarom wil je in dit oude beestje investeren? Want gamen kun je er toch niet op.

En waarom is je temperatuur zo hoog? Ik zou eens kijken hoe de thermal paste is en deze desnoods vervangen. Het kan ook zo zijn dat de cpu cooler niet goed vastzit.
Ik ben vooral plan te gaan video editten met bijvoorbeeld sony vegas, en ik merk hier echt dat mijn Ram geheugen het probleem is, terwijl mijn processor amper gebruikt wordt (30% max).
Als ik game, game ik toch standaart op minimum graphics omdat ik niks om graphics geef. (hoogstens haal ik call of duty black ops ofzo)

Ik zal eens kijken naar de cpu cooler dan.
thibautb schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:48:
normaal gezien wel, intel zegt max 1600 mhz, maar daar is niets van waar, maar ik zou voor jou omdat procesor al redelijk oud is een 133. mhz kopen voor de zekrheid.
Ah ok, wat voor iets raden jullie aan dan?
Ik kan niet vinden waar je namelijk het aantal mhz kan aangeven, zijn dit gewoon alle modellen met 133 in de naam of hoe zit dat?

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 09:46
thibautb schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:48:
Houd alsjeblieft op met onzin verkondigen.

Op dit moederbord past inderdaad DDR3 geheugen. Je hebt dual channel waardoor je met 2 reepjes van 4GB goed af bent. Als je nog geld wil investeren in deze computer dan zou ik gewoon voor het goedkoopste setje gaan die op deze lijst staat. Dit kan 1600mhz zijn maar ook 1333mhz. Het verschil ga je zelf niet merken.

pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Gewoon dit setje kopen en gaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 17-11-2014 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
-Bas schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:06:
[...]

Op dit moederbord past inderdaad DDR3 geheugen. Je hebt dual channel waardoor je met 2 reepjes van 4GB goed af bent. Als je nog geld wil investeren in deze computer dan zou ik gewoon voor het goedkoopste setje gaan die op deze lijst staat. Dit kan 1600mhz zijn maar ook 1333mhz. Het verschil ga je zelf niet merken.

Ah ok ziet er goed uit, bedankt man :)

Ik ben niet van plan veel nieuwe games te halen, zit dan meer bij oudere call of duties (black ops 2) en video editting, wat opzich al redelijk gaat met deze specs, maar ik merk dat mijn ram dus te weinig is.

Ga dan die dus halen, bedankt voor de hulp iedereen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:58:
[...]

Ik ben vooral plan te gaan video editten met bijvoorbeeld sony vegas, en ik merk hier echt dat mijn Ram geheugen het probleem is, terwijl mijn processor amper gebruikt wordt (30% max).
Dat is dus één core op 100% en de rest doet niks, of te wel een grote CPU bottleneck en misschien ook nog oude software.

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
ben me een beetje a h afvragen of uw CPU idd nt de bottleneck gt worden als er meer througput gt zijn van uw RAM..hmm

• Monne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07-2025
-Bas schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:06:
[...]

Ah je bent me net voor, wilde precies hetzelfde zeggen..

Ram hoef je vrijwel nooit bij V&A te kopen, tenzij het ddr2 is.

(Heb in mijn PC bijna dezelfde zitten maar dan low profile: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU)
De meeste moederborden die maar tot 1333Mhz ondersteunen underclocken de ram automatisch als hij daarboven zit.

"Soon is not as good as now"

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Gewoon een setje 1600Mhz DDR3 aanschaffen, in het ergste geval klokt hij de snelheid automatisch terug. Verder is die processor nog prima voor de meeste games, en als hier een aftermarket koeler (Zeg een Scythe Mugen) opgezet wordt kan er ook nog lekker geclockt worden.

Uiteraard heeft bovenstaand totaal geen nut voor gaming indien de 9500GT niet vervangen gaat worden...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 19:02

Nemesizz

Untouchable

Net wat The Mask zegt, waarschijnlijk gebruik je oude videosoftware die niet eens gebruik maakt van multicore en zit je dus met 1 core op 100% te knooien (= langzaam).
Daarnaast, gezien de temperatuur, gaat dat ding waarschijnlijk ook throttelen onder load (= enorme performance verlies).

En ten derde, het is een Asus moederbord. Asus borden waren in het socket 775 tijdperk extreem picky met welk geheugen wel of niet werkt. Je zag (toen die borden nog recent waren) regelmatig topics voorbij komen met allerlei problemen met geheugen modules op die borden; niet werken, niet het volle aantal GB's bruikbaar, vloedgolf aan BSOD's enz enz.

Zelf doe ik ook vaak wat met video editing (niet met Sony Vegas maar met een ander programma), en kan je vertellen dat je het beste kan investeren in een beetje recentere video editing software die:
1) multi core écht ondersteunt (meer dan 1 of 2 cores) 2) hardware versnelling van de videokaart ondersteunt (dat scheelt enorm in renderen, gaat vele malen sneller dan alles op de CPU core laten renderen). Voor punt 2 moet je waarschijnlijk wel een andere videokaart hebben, omdat die GF9500 volgens mij nog geen H264 en/decoder heeft.

Ik betwijfel ook ten zeerste dat het video editing programma nu al je RAM gebruikt, metname als die ook maar 1 core belast dan is het waarschijnlijk nog een oud 32-bit programma die volgens mij maar maximaal 2GB kunnen/mogen aanspreken (als ik me niet vergis).
Pagina: 1