Ik heb een PII moederbord, kan ik dan een thunderbird slot a in proppen?
WHOOEEEHHAHAHA

, sorry moest er wel hard om lachen, maar dat geeft niks. Nee dit gaat niet. Intel en AMD gebruiken 2 hele andere architecturen, zoals nu bij de Duron/thunderbird die een socketformat krijgen waarin 462 pins de standaard is en de williamette/tulloch krijgt een socketformaat waarin 479 pins standaard is.
Zonee, welk moederbord moet ik dan kopen?
Als je voor een thunderbird gaat is het nog niet echt te vertellen, want er zijn nog weinig fabrikanten die een socket-A bord hebben uit gebracht, maar de Asus en Abit en MSI zullen weer tot de top horen en de rest hobbelt erachteraan. de MSI is al een tijdje te verkrijgen. De ASUS en de ABIT zijn pas gereleased, dus dat duurt nog wel effe. ook heeft Gigabyte een moederbord namelijk de GA-7VX KX133 (eigenlijk hoort het KT133 te zijn, alleen zo stond het op tweakers.net, zal wel een foutje zijn of Gigabyte heeft het nog niet verandert). Soltek is gekomen met de Soltek 75KV, aleen is dit niet een van de merken die bij de top hoort qua snelheid, ze zijn wel stabiel.
1. Ik kan het verdelen tussen een moederbord en een daarbij passende processor (zag bij pricewatch dat de thunderbird 700 maar 500 piek koste).
Waarschijnlijk kom je op net iets minder dan 1000 gulden uit. Wie weet, misschien zit een 750MHZ er wel in.
Of alleen een processor (met converter of zo)(en trouwens wat is een celli2 en hoe kan ik controleren of ie coppermine onder steunt.
Celli2, is de opvolger van de celeron. En de Celeron 2's heben een Coppermine core net als de PIII's. Het gaat een beetje moeilijk met een converter, ant je kan gen Thunderbird op je PII moederbord prikken :D(zoals al eerder gezegd).
Ik heb F1000,- over voor een upgrade en wil er het momentele maximale eruit halen. Wat kan ik dan het beste kopen
Ik zou zeggen een 750MHz Athlon(Thunderbird) en een moederbord van ASUS, ABIT of MSI, het wachten is nog op vergelijkingen van deze borden. Er is al gebleken dat de MSI goed presteert, alleen hoe hij zich houdt tegenover de ASUS of ABIT weten we nog niet. Wie weet miscchien presteerd een ander fabrikant dan deze 3 wel een goede moederbord, het is nog afwachten totdat er meer borden in omloop zijn.
Kom maar op met jullie professionele adviezen
Hier heb je het