Geef advies voor een upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een PII moederbord, kan ik dan een thunderbird slot a in proppen?

Zonee, welk moederbord moet ik dan kopen?

Ik heb F1000,- over voor een upgrade en wil er het momentele maximale eruit halen. Wat kan ik dan het beste kopen.

1. Ik kan het verdelen tussen een moederbord en een daarbij passende processor (zag bij pricewatch dat de thunderbird 700 maar 500 piek koste).

2. Of alleen een processor (met converter of zo)(en trouwens wat is een celli2 en hoe kan ik controleren of ie coppermine onder steunt.

3. Iets anders.

Kom maar op met jullie professionele adviezen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb een PII moederbord, kan ik dan een thunderbird slot a in proppen?
WHOOEEEHHAHAHA :P, sorry moest er wel hard om lachen, maar dat geeft niks. Nee dit gaat niet. Intel en AMD gebruiken 2 hele andere architecturen, zoals nu bij de Duron/thunderbird die een socketformat krijgen waarin 462 pins de standaard is en de williamette/tulloch krijgt een socketformaat waarin 479 pins standaard is.
Zonee, welk moederbord moet ik dan kopen?
Als je voor een thunderbird gaat is het nog niet echt te vertellen, want er zijn nog weinig fabrikanten die een socket-A bord hebben uit gebracht, maar de Asus en Abit en MSI zullen weer tot de top horen en de rest hobbelt erachteraan. de MSI is al een tijdje te verkrijgen. De ASUS en de ABIT zijn pas gereleased, dus dat duurt nog wel effe. ook heeft Gigabyte een moederbord namelijk de GA-7VX KX133 (eigenlijk hoort het KT133 te zijn, alleen zo stond het op tweakers.net, zal wel een foutje zijn of Gigabyte heeft het nog niet verandert). Soltek is gekomen met de Soltek 75KV, aleen is dit niet een van de merken die bij de top hoort qua snelheid, ze zijn wel stabiel.
1. Ik kan het verdelen tussen een moederbord en een daarbij passende processor (zag bij pricewatch dat de thunderbird 700 maar 500 piek koste).
Waarschijnlijk kom je op net iets minder dan 1000 gulden uit. Wie weet, misschien zit een 750MHZ er wel in.
Of alleen een processor (met converter of zo)(en trouwens wat is een celli2 en hoe kan ik controleren of ie coppermine onder steunt.
Celli2, is de opvolger van de celeron. En de Celeron 2's heben een Coppermine core net als de PIII's. Het gaat een beetje moeilijk met een converter, ant je kan gen Thunderbird op je PII moederbord prikken :D(zoals al eerder gezegd).
Ik heb F1000,- over voor een upgrade en wil er het momentele maximale eruit halen. Wat kan ik dan het beste kopen
Ik zou zeggen een 750MHz Athlon(Thunderbird) en een moederbord van ASUS, ABIT of MSI, het wachten is nog op vergelijkingen van deze borden. Er is al gebleken dat de MSI goed presteert, alleen hoe hij zich houdt tegenover de ASUS of ABIT weten we nog niet. Wie weet miscchien presteerd een ander fabrikant dan deze 3 wel een goede moederbord, het is nog afwachten totdat er meer borden in omloop zijn.
Kom maar op met jullie professionele adviezen
Hier heb je het ;) :P :) >:)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 21:51

FFF

mobo:MSI MS-6195 K7 Pro FL 325,-
en cpu: thunderbird 750, evtueel de 700
btw was idd een beetjerare vraag maar ja je weet er dus kennelijk niet heel veel van af, van hardware, als ik jou was zou ik ook denken aan een goede viodeokaart, en geheugen, dit is ook heel belangrijk, en een sneller hard-disk, weet niet wat je hiervan allemaal hebt, maar anders kun je het beter minder aanpakken met die cpu en mobo: door bijvoorbeeld een gewone athlon te nemen en dan een vette videoplank d'r in..
zeker zo belangrijk wat veel mensen vergeten, mvg FFF

• Liquid
  • Niet online
Hd 4.3 daar kan ik nog mee leven, 64mb zie later wel... en een Savage4 32mb kan ook nog wel een tijdje mee

• FFF

FFF

je denk wel, een snel systeem =snelle cpu=snelle HD
daarbij komt ook de ram kijken en voor spellen is de videoplank van heel groot belang,
mvg FFF

Verwijderd

Een andere, goedkopere mogenlijkheid is om een duron ipv een thunderbird athlon te kopen
een duron @ 600 mhz is maar 300 piek, hiervoor heb je een socket a mobo (kt133) nodig, bv een abit of msi. de duron is dus ongeveer 200 piek goedkoper dan een tbird, zodoende houd je meer geld over voor een goede video kaart, die vaak nog belangerijker is dan de cpu (koop bv een geforce sdr voor 394,- bij graficall)

Verwijderd

Het is de MSI K7TPro die met KT133 chipset de show steelt, (niet omdat mijn site nu door MSI gesponsort wordt) maaar gewoon omdat die erg goed is....

En op mijn site (ook op www.tweakers.net ) staat een verhaaltje van iemand by SysCom die een aantal 750MHZ Thunderbirds heeft open gemaakt, en wat blijkt er zitten veel 900 Core versies tussen, dus lekker overklokken!
Beslist even lezen, de weken staan er bj...
succes. http://come.to/HardwareXpo

• digifun
  • Niet online

digifun

Gewoon een celeron met een converter op je bestaande moederbord zetten is de goedkoopste oplossing. Met een geforce en 128 meg sdram loopt dat lekker, dit zal in de praktijk niet veel langzamer zijn dan een duron omdat je nu snelheidswinst behaalt door andere snelle componenten. En je blijft op je budget. Vertel anders eens wat je allemaal wilt doen met je systeem ???

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Liquid
  • Niet online
1. 64mb ram is WORDT tegenwoordig een beetje aan de lage kant... dat zal ik dan ook upgraden naar 128mb (weet niet of je wel merkbaar verschil krijg, een vriend van mij draait alle progjes (bij startup als ik, want ik heb alles bij hem geinstal. (hij is nog newbe'er dan ik) Hij heeft een celeron 500 met 128mb ram en zijn opstart tijd is 2,5 min en bij mij 3 min.. niet zo'n groot verschil)

2. Mijn videokaart vind ik nog heel oke/goed. en games spelen in 800x600 vind ik geen probleem (zoals quake3/UT), andere spellen speel ik in 1024x768 (TS en MDK 2).
En met een sneller processor zal ik ook meer uit mijn videokaart kunnen halen (huidig heb ik een PII 300).

Ik weet dat iedereen altijd alles het nieuwste van het nieuwste wilt (ik ook), maar bv. toen de voodoo2 uit kwam kon ik nog heel goed uit de voeten met mijn voodoo 1, pas toen de 32 mb kaarten uitkwam upgrade ik mijn videokaart... ervoor was het absoluut niet nodig.

3. Ik wil gewoon films kunnen bekijken (mijn savage4 kaart heeft hardware ondersteuning). Spellen kunnen spelen (800x600 vind ik zoals ik al eerder zij geen probleem, lager wel).
Ik bewerk ook regelmatig foto's met scannen (daarom ga ik ram uitbreiden, staat los van de 1000 piek saldo). Wil goed kunnen internetten. Ik wil gewoon alles doen zonder dat de comp. een paar minuten ratelt (daar komt ram weer om het hoekje kijken ;) )

4. Ik ga zeker upgraden, zeker binnen 2 maanden... en ik wil nu mijn mogelijkheden weten zodat ik weet welk nieuws ik moet volgen.

Verwijderd

een amd k6-2 500 kost 180.=
moederbortje van jetway supersoker7 kost 250.-
een maxtor 8g kost 350.-
64mb geheugen kost 120.-
videokaart van ? tnt2 chip 32mb kost 185.-
cdrom 40x kost 125,-

een amd k6-2 kan je heel makkelijk over clokken hoeft niet deze prijzen zijn omgeveer wat je betaalt voor onderdelen voor je pc overal in nederland of wat minder
veel plezier met je nieuwe systeem
sebastiaaan.suijkerbuijk

• digifun
  • Niet online

digifun

Ik heb heb hier nog 2 amd's 450 met mobo's( asus en msi) die mag je zo overkopen. En dan ben ik blij..... Maar ik kan het je niet aanraden.
De tnt loopt niet eens met de ali chipset, de meest gebruikte socket 7 en de snelste. Alleen de voodoo's geven geen problemen. K6 2 is geen goede keuze.

Verwijderd

neem een duron en zo'n msi bordje, ga ik ook doen, als 2de PCtje.

Verwijderd

sorry hoor maar de amd die ik heb gebouwd van 500mhz met een g200 mystiek draait zonder problemen met spelletjes met een aopen bord

• FFF

FFF

je kunt alles doen behalve een K6 kopen, en zeker geen cyrix.....
celeron is ook wat min maar wel goedkoop.
een coppermine of athlon of thunderbird zijn aan te raden...
mvg FFF

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

FFF=> je vergeet de Duron, want die is echt wel goed.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Liquid
  • Niet online
Denk dat ik dit koop:
mobo:MSI MS-6195 K7 Pro FL 325,-

Processor:
Duron 700: F426,- of
Athalon 700: F481,- of
Thunderbird: F489,-

Wat is het beste...

edit:

Bedacht me net.... moet zeker ook een ander moederbord kopen per Processo...he

En nog iets, is het nou moeilijk om een moederbord te installeren?

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
koop geen duron700 is bijna even duur als athlon/T-bird
koop een DURON 600 voor ongeveer 270piek en koop nog een geforce sdr of MX +- 350piek
MSI k7T rond de 360piek en nog 64mbram erbij (kan je het best 2dehands doen want nieuw is het nu super duur!!!(paar maanden terug had ik 64mb100mhz voor 125piek nu moet je blij zijn als je het ergens voor 190piek kan halen))

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Oh ja en verkoop dan die savage 4(voor fl 150,- ofzo) en die p2 300+MOBO(voor 200,-ofzo)heb je weer 350,- erbij kan je een 10 of 15gig 7200rpm HD halen !!!!

• digifun
  • Niet online

digifun

Mijn celeron 466 met 96 meg intern start windows 98se op binnen 30 seconden excl. boot bios ...

• Liquid
  • Niet online
Ik bedoel dan dat ie alles opstart virus scanner, firewall, realplayer, s3tweak, getright (automatisch inbellen), winamp, norten utilities (heb WinMe, dus ook nog de restore functies en save en sound van mcafee) en WinRam Turbo.

Outlaw:
Wie koopt er nu nog een 2e-handse s4 kaart (en voor een prijs van 150)
En PII+MB gebruik ik liever voor mijn ouwe pc, heeft ook een ATX kast.

$1CkB0y:
Ram heb ik al bestelt... heel lang geleden bij Alternate (kreeg vandaag een brief)... voor 130 piek voor 64mb, zeiden toen dat ze het niet op voorraad hadden, nu wel, ik hoef niets extra te betalen (had al automatisch overgeboekt, kreeg zelfs een kadobon van 25 gulden voor de moeite)..

Klote service, maar dat hebben ze toch wel goed gemaakt.... eerst mijn geld incasseren.. 1 a 2 maanden laten wachten (zelf al vergeten) en dat dit als oplossing :)

• FFF

FFF

op de gewone k7pro kan helemaal geen duron of thunderbird :)
de duron hoort ook nog in het rijtje thuis idd, maar dan zie ik liever een athlon, deze is beter en heeft andere voordelen..
mvg FFF
Pagina: 1