Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel geen 100mbps achter router

Pagina: 1
Acties:

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:37
EDIT: titel van de post is "Glasvezel geen 100mbps achter router", dit moet 200mbps zijn... 8)7

Beste Tweakers,

Sinds vandaag hebben wij ons 200/200 glasvezelabonnement van Caiway geactiveerd, volledig aangesloten en wel. Dit hebben wij gedaan in combinatie met een glasvezelmodem van Genexis en router van Sitecom (WLR-4100).

Wanneer ik een speedtest (http://www.speedtest.net/) doe behaal ik op mijn eigen PC netjes rond de 200 down en 200 up. Wanneer ik dit probeer op een andere PC binnen het huis, haal ik hierop slechts 100 down, maar wel gewoon de volle 200 up.

Nu komt echter het gedeelte waar wij niet uitkomen. Wanneer ik de netwerkkabel van deze PC rechtstreeks in het Genexis glasvezelmodem prik, behaalt deze PC wel 200/200. Ik zou verwachten dat deze PC met de Sitecom router ertussen ook gewoon 200 down zou moeten behalen.

Het gaat hierbij om een PC met een Realtek RTL8168B/8111B, welke volgens de specificaties ook 1000Mbps ondersteunt (wat hij ook doet wanneer de kabel rechtstreeks in het modem zit).

Zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien? Is er bijvoorbeeld een instelling in de router waar dit probleem mee kan worden verholpen of is de aanschaf van een nieuwe netwerkkaart de oplossing?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door eXtreaL op 17-11-2014 17:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die router is natuulijk low-end crap van de onderste plank - maar in dit geval zou het niet de bottleneck mogen zijn aangezien je op je eigen PC wel 200Mbps down haalt.

Lijkt me kwestie van dingen uitsluiten. Wat gebeurt er als je poorten omwisselt, dus kabel naar jouw PC in poort prikken waar probleemPC nu zit en omgekeerd?

En staat die gare 'cloud security' in de router aan? Zet dat eens uit.

Oslik blyat! Oslik!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
En als je de UTP kabel van de "200/200" goede pc in de "100/200" probleem-pc steekt, welke snelheid haal je dan ? (maw, UTP kabelproblemen uitsluiten).

• eXtreaL
Ah, helemaal vergeten aan te geven. Ik heb de kabel uit de "probleem-pc" in mijn laptop geprikt, daar behaalt hij wel de volledige download snelheid. Daarnaast heb ik geprobeerd in de instellingen van de netwerkkaart de snelheid op "1 Gbps Full Duplex" te zetten, wat ook niets veranderde.

Bedankt voor de snelle reacties!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Een probleem-pc issue dus..

U+

• eXtreaL
Dat klopt, daar waren wij onderhand ook achter. Waar wij echter niets van snappen is dat hij deze probleem-pc rechtstreeks in het modem wel de volle snelheid behaalt en met de router hier tussen niet.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

het lijkt nu niet de router te zijn. Ik zeg bewust 'lijkt' omdat je het nog niet 100% uitgesloten hebt imo.. gezien het zónder de router wel werkt.
Probeer eens een andere (betere) router?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:52
zet er eens een switch tussen (gigabit ;)) er zijn namelijk 2 dingen anders als je de sitcom ertussenuit haalt: een switch en een router

de router lijkt het aan te kunnen dus ik ben bang dat het in de auto-negoation tussen de sitcom en de pc misgaat, wat wel gek is dat je vol kunt downloaden mrja

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 17-11-2014 20:01 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
PC starten met Linux live DVD, en kijken wat je dan haalt. Haal je het dan nog niet -> waarschijnlijk hardware, haal je het dan wel -> software probleem (drivers?)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1