Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell PowerEdge R200 vast in loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op mijn stage bezig met het opkuisen van een server, maar ik loop tegen een fout aan voordat ik ben begonnen. Het gaat om een Dell PowerEdge R200.

De server gaat aan, geeft beeld en weergeeft het welbekende "DELL"-logo. Daarna krijg ik een schermpje met wat details en een melding "Invalid configuration information - please run SETUP program". Na enkele seconden gaat het schermpje weg en start de machine op nieuw op. Dit blijft constant gebeuren.

SETUP is F2, maar alle input word genegeerd. De input word wel geregistreerd, maar er word niet naar geluisterd.

Ik heb onderhand de CMOS-batterij vervangen, de CMOS pinnen gereset en NVRAM gereset, maar niks mag baten.

Hebben jullie hier toevallig ervaring mee? _/-\o_

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Hoe weet je dat de input genegeerd wordt?
Heb je voor de grap eens een boot-cd geprobeerd, gewoon om te testen of ie heel toevallig wel aan het booten komt..

En heeft de server een DRAC controller? Die zou je kunnen gebruiken om m aan te sturen als je een DRAC Enterprise controller hebt.

En verder het welbekende:
Andere USB/PS2 poort
Ander toetsenbord

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
ShadowAS1 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:59:
Hoe weet je dat de input genegeerd wordt?
Heb je voor de grap eens een boot-cd geprobeerd, gewoon om te testen of ie heel toevallig wel aan het booten komt..

En heeft de server een DRAC controller? Die zou je kunnen gebruiken om m aan te sturen als je een DRAC Enterprise controller hebt.

En verder het welbekende:
Andere USB/PS2 poort
Ander toetsenbord
Omdat wanneer ik op F2 druk er wel staat "starting bios". Negeren is dus misschien niet het juiste woord, maar hij doet niet wat ik wil.

De server heeft geen DRAC controller. :(

• secretdk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:46
[...]

Modbreak:Als je niets zinnigs te melden hebt, blijf dan gewoon weg :|

[ Voor 86% gewijzigd door Equator op 19-11-2014 07:06 ]

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:08
Maar misschien geheugen er uit / verwisselen of iets dergelijks
Zit er zo'n mooi LCD schermpje op, Daar kun je eventueel het ESM Log uitlezen

Check dit en help mee!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Check sowieso : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Maar probeer alle memory/uitbreidingskaarten eens te reseaten.

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele uren getest en getroubleshoot te hebben, hebben we besloten dat het de moeite niet waard is en hebben we de server weggegooid. Bedankt iedereen voor de feedback, ik heb alles gedaan maar niets mocht baten.

-

Dus, mijn collega heeft er nog eens naar gekeken en tot ieders verbazing bleek de PSU de boosdoener te zijn. Ooeps! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 15:06 ]

Verwijderd

Voortaan verder kijken dan gelijk opgeven. Kan misschien ook lampjes zijn die wat aan kunnen geven? Ik ken heel die server niet....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:42:
Voortaan verder kijken dan gelijk opgeven. Kan misschien ook lampjes zijn die wat aan kunnen geven? Ik ken heel die server niet....
Als ik vijf uur spendeer een server proberen te maken, kost dat mijn werkgever geld, voor datzelfde geld kan er een nieuwe server worden ingericht en kan deze server worden verkocht voor kapotte onderdelen. :+
Pagina: 1