[Asus R9270-DC2OC-2GD5] Driver update icm 3 schermen setup

Pagina: 1
Acties:

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb sinds een aantal maanden een Asus R9270-DC2OC-2GD5 draaien en daar hangen 3x 24" schermen aan. Nu heb ik afgelopen weekend de driver van de kaart geupdate naar versie 14.301.1001 (revisie 14.9) van Catalyst.

Tijdens het installatie proces gingen de schermen even op zwart (normaal) en daarna kwam mijn desktop terug op twee schermen ipv alle drie. Ik heb wel vaker gehad dat een update dit soort gedrag veroorzaakte dus keek er niet van op en dacht dat het na een restart wel weer terug te zetten zou zijn naar de preferente situatie.

Na de restart had ik echter het probleem dat ik maar twee schermen tegelijk actief kan hebben in de settings van windows of via catalyst control panel. zodra ik een derde scherm probeer te activeren valt een andere uit en het lijkt onmogelijk om ze alle drie tegelijk aan te sturen.

Denkende dat dit een issue kon zijn met de specifieke driver omdat het daarvoor nooit een issue was om mijn gewenste situatie heb ik geprobeerd de beta driver te downloaden en die (14.11.1 Beta) te installeren.
Het probleem was echter nog steeds aanwezig dus mijn logische conclusie was om dan maar terug te gaan naar de versie die het bij mij wel zonder problemen deed.

Ik heb dus de 14.4 (release date 4/25/2014) uit de previous drivers sectie gedownload en nu heb ik nog steeds last van hetzelfde issue dat ik maar twee monitoren tegelijk actief kan hebben.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit issue en het opgelost of een oplossingsrichting voor mij die ik nu over het hoofd zie?

Additionele specs die van belang kunnen zijn:

- 1x Dell 2405FPW via DVI (1920x1200)
- 2x Samsung S24C570 via DVI en HDMI (1920x1080)
- Kabels direct aangesloten zonder koppelstukjes, alle monitoren worden correct gedetecteerd
- Ultramon 3.2.2 (geregistreerde officiele versie)
- MSI 870A-G54 moederbord
- Corsair CX600M voeding

Outputs volgens fabrikant:
2x Native DVI
1x Native HDMI
1x Native DisplayPort
Het zijn dus voor zover ik kan zien geen "gedeelde" poorten maar dan zou het in het verleden ook niet gewerkt hebben.

Melding die ik krijg als ik probeer de derde display actief te maken en de desktop te extenden:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cUuwB/278b7d8621.png

De meeste zaken die ik tot nu toe bij een google actie kan vinden hebben betrekking op het actief/passief gedoe met displayport, maar bij mij is die poort werkloos want geen enkele van mijn monitoren ondersteund dit.

[ Voor 4% gewijzigd door theJB op 17-11-2014 15:29 ]

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
bump

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 10:11
Vreemd, heb geen oplossing maar heb onlangs iets dergelijks gezien met een USB PC TV stick.
Alleen ging dat mis na het updaten van Windows zelf. Daarna met geen mogelijkheid de USB Stick meer aan de praat te krijgen.

Wat ik zou doen:
PC uitzetten. Harde schijven allemaal afkoppelen, een oude harde schijf plaatsen, daarop Windows vers installeren en dan met de vorige driver proberen en kijken of de 3 het dan wel doen. Zo nee, dan heeft de nieuwe catalyst driver mogelijk iets stuk gemaakt aan de videokaart.

[ Voor 98% gewijzigd door AiR60 op 05-12-2014 15:56 ]