advies voor upgraden PC

Pagina: 1
Acties:

• accasory
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09-2025
Kort geleden heb ik de PC van mijn broer overgenomen en heb alleen de voeding en de HDD vervangen om hem weer te kunnen starten. Ik ben op zoek naar advies voor het upgraden van deze pc en zal hieronder de specificaties plaatsen van wat er nu in zit:

CPU: intel quad core i5 750 @ 2,67GHz
RAM: 4088MB
Videokaart: NVIDIA GeForce GTS 250
HDD: Seagate HDD 3,5" 1TB ST1000DM003
Voeding: Corsair PSU VS550
Moederbord: MSI P55-GD65

Ik zoek een?
Aantal mogelijke upgrades om deze pc weer soepel mijn favoriete spellen af te laten spelen ( total war series) dit kan hij op het moment wel draaien maar alleen met lage instellingen.

Wat is je budget?
mijn budget voor mogelijke upgrades is +/- 500 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een leek op het gebied van hardware en heb dus totaal geen voorkeur voor merken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk gebruik ik mijn pc voor mijn favoriete game: total war rome 2. binnenkort komt de nieuwe versie uit en die wil ik ook graag kunnen spelen op minimaal medium level van graphics. aangezien deze pc rome 2 al niet soepel kan draaien ben ik op zoek naar advies voor het vervangen van onderdelen als dat nodig is. Alle onderdelen zijn oud behalve de voeding en de HDD. Alle hulp is welkom!! alvast bedankt.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hoe zijn je RAM sticks verdeeld? 1x 4gb of 2x 2gb? Als het 1x 4gb is, kun je er makkelijk een stick bijprikken, anders verkopen en een 8gb dual-channel kitje aanschaffen.

Als videokaart zou ik voor de R9 290(x) gaan.

Je zit dan bij elkaar op ongeveer 260 euro.

Je zou er nog voor kunnen kiezen je CPU te vervangen door een snellere cpu in dezelfde socket. Deze kosten geen drol meer. Zie: V&A aangeboden: Intel Core i7 860 Boxed

Hier een mooie koeler op schroeven, zodat je een (lichte) overclock kunt doen en je bent weer helemaal up to date :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Om te beginnen zou ik maar eens kijken naar een nieuwe videokaart en wat RAM erbij.

Aangezien je TW:R nogal op de CPU leunt, is een overklok ook geen gek idee. Of een nieuwe cpu, wat ook een nieuw moederbord betekent. Dan heb je inmiddels eigenlijk alles aangepast, haha.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1ASRock B85M Pro4€ 56,50€ 56,50
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 54,50€ 54,50
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 529,90

/edit: een upgrade van je huidige processor zou ook nog een optie zijn uiteraard. En als je alleen voor een GPU (+RAM) kiest, is een 290 erg interessant, zoals Barry al aangeeft.

• accasory
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09-2025
Dank voor de snelle reactie!
@ barry: zo uit mijn hoofd zijn het 2 stickjes van 2gb van kingston. dus dat zou neerkomen op de sticks vervangen?
@ br00ky: ik zit sterk te twijfelen aan het updaten van de hele binnenkant zoals je zegt, ik zie dat er ook een voeding in de lijst staat, is de voeding die ik net heb aangeschaft niet genoeg voor de nieuwe componenten? en moet ik speciale werkgeheugen sticks hebben voor het moederbord wat je hierbij plaatst?

dank! :D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:35

br00ky

Moderator Harde Waren
accasory schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:45:
@ br00ky: ik zit sterk te twijfelen aan het updaten van de hele binnenkant zoals je zegt, ik zie dat er ook een voeding in de lijst staat, is de voeding die ik net heb aangeschaft niet genoeg voor de nieuwe componenten? en moet ik speciale werkgeheugen sticks hebben voor het moederbord wat je hierbij plaatst?
Zeker wel, ik heb allerlei wenslijstjes die ik steeds hergebruik op mijn profiel staan. Gewoon vergeten uit te halen. Kan je dus negeren.

Je hebt geen speciaal geheugen nodig. Je kan je eigen twee stickjes erin zetten + 1 stickje van 4, liefst hetzelfde type wat je nu hebt. Dat moet in principe goed gaan.