Xbox one opslag ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.titan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09-2024
Hey,

Paar maanden geleden heb ik Xbox One aangeschaft. De opslag van Xbox is normaal gezien 500 gb - 50 GB voor besturingssysteem. je moet Duits rond de 450 GB beschikbaar hebben. Maar ik heb er rond de 350 beschikbaar, en ik heb er ook niet zoveel spelen erop geïnstalleerd. Is het normaal dat ik rond de 350 GB beschikbaar heb en er 3 games (FIFA 15 en 2 kleine indie games) erop geïnstalleerd zijn?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ja dat lijkt me aardig normaal. Zie ongeveer hetzelfde op m'n X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.titan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09-2024
Waarom zo weinig 150 GB is niet beschikbaar, vindt ik toch heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:33

Nemesizz

Untouchable

Even googlen en:
our 500 GB Xbox One hard drive might fill up faster than you think. This is because your Xbox One's 500 GB hard drive can only technically store only 362GB of content. This is because the Xbox One reserves the remaining space for its OS and other unknown functions.
Ten eerste is een 500GB schijf geen 500GB maar vaak een stuk minder (hardeschijven worden altijd groter geadverteerd dan ze in werkelijkheid zijn, heeft oa te maken met de manier van bereken van bytes naar kilobytes > megabytes > gigabytes, daar nemen ze voor het gemak 1000 per keer terwijl dat 1024 moet zijn, uiteindelijk scheelt dat aardig wat).

Ten tweede word er meer space gebruikt dan alleen voor het OS, dit zie je bij de PS4 ook waar ook bijna 100GB 'onbruikbaar' is door allerlei achtergrond functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Volgens mij is het wel redelijk eenvoudig om spellen op een externe (USB3.0 schijf) te installeren als de interne leeg is. Elegant is het niet maar goed wellicht een alternatief voor de toekomst.