Vervangende GFX-kaart voor GTX780 Lightning?

Pagina: 1
Acties:

• Akujiproxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik zoek een?
Gezien mijn MSI GTX780 Lightning gister de geest heeft gegeven en ik deze ter RMA aan heb geboden, bestaat de mogelijkheid op een vervangend product. Helaas heb ik de kennis niet in huis om te bepalen welke kaart momenteel een goed alternatief is en roep ik jullie hulp hier graag bij in.

Wat is je budget?
De kaart koste destijds 500 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se merkvoorkeuren, hoewel de kaart wel bij 4Launch vandaan moet komen en dus binnen hun assortiment moet vallen. Graag wel een Nvidia kaart tenzij AMD een erg grote voorsprong heeft op Nvidia.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoekend naar de beste gaming kaart voor dit geld.

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
GTX 980 is eigelijk het enige alternatief dat je wilt. Met deels refund zou ik voor de 970 gaan (afaik net zo krachtig als je 780 maar zuiniger en goedkoper)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Was het een 780ti of non-ti? Een 970 gaat de 780 immers al lichtjes voorbij en is een stuk goedkoper dan een 980.

Vraag is alleen, zoek je een vervanger die binnen je budget valt (en niet per se (veel) beter is) of ook een duidelijk betere kaart?

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 17-11-2014 14:36 ]

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 11:59

tomaszcs

✔️

Ik zou zeggen ga voor een GTX 970 of gelijk voor een https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-355809 + een bijbetaling als je intensief wilt gaan gamen op 1440p bijvoorbeeld.

Je krijgt er ook nog een game voucher bij :)

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is er trouwens een reden om Nvidia te preferen (los van dat hun kaarten nu gewoon VEEEEL beter zijn dan de concurrentie)? Driverwise vond ik de overschakeling van AMD naar Nvidia een ramp (nieuw systeem).
Spellen die het altijd hebben gedaan op mijn trouwe AMD hebben nu kuren op nvidia.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
eL_Jay schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:14:
Is er trouwens een reden om Nvidia te preferen (los van dat hun kaarten nu gewoon VEEEEL beter zijn dan de concurrentie)? Driverwise vond ik de overschakeling van AMD naar Nvidia een ramp (nieuw systeem).
Spellen die het altijd hebben gedaan op mijn trouwe AMD hebben nu kuren op nvidia.
Voor het budget van die RMA (€500), heeft AMD geen concurrentiële videokaart. En qua drivers vond ik het er op vooruitgaan toen ik van AMD naar Nvidia ben gegaan. Behalve dan wat problemen met PhysX en oudere games soms. Ik heb in het verleden al zo veel problemen gehad met CCC, al zag ik daar ook wel verbetering in vorig jaar.

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:15
Ik zou zelf gaan voor een GTX970 of GTX980 afhankelijk van hoeveel er gecrediteerd word en afhankelijk van of je evt. bij wil betalen. Mijn voorkeur voor nvidia is wegens de drivers. Daarnaast is ook het GeForce Experience programma erg fijn vind ik persoonlijk.

Ik draai zelf de GTX970 4G Gaming van MSI op dit moment, en speel hiermee alle games zeer vlot op 1440p. Echter hier en daar gooi ik wel de AA uit omdat ik graag mn fps boven de 60 houdt.
Pagina: 1