Toon posts:

Pioneer VSX-LX 55 : setup met Bose 901's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 1:

Bij deze gaat het over mijn pioneer VSX LX55.

Speakers front zijn de Bose 901 serie 6.
Deze spelen supper goed alleen dat je die bijgeleverde
Equalizer moet tussenhangen die het geluid goed afgestemd krijgt. Na veel opzoekingen vind ik enkel een oplossing waarbij je die tussen een "tape monitor" out en in moet hangen.
En die hebben de moderne recievers natuurlijk niet meer...

Enig idee om toch te laten werken?

En wil geen voor en eindversterker kopen hiervoor.
Gewoon rechtsreeks op de pioneer liefst.

Vraag 2:

De reciever is voorzien om te bedienen via de ios app van apple (iphone/ipad) icontrol av2, de ene keer werkt hij perfect (na het lang instellen) en de dag erna doet hij niets meer. Controleer je netwerk geeft hij dan weer.

Ik heb het gevoel dat men ip telkens veranderd waardoor de gelinkte app niet meer herkend word. Iemand hier al ervaring mee of een oplossing?

Alvast bedankt!

Mvg,Nico

Verwijderd

Ivm vraag 2, heb je de versterker een vast ip adres gegeven?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mbt het aansluiten van die Bose: Volgens mij heeft die Pioneer pre-outs. Die zou je denk ik kunnen / moeten gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dchp afgezet en handmatig mijn ip ingegeven. War even werkte. Maar de dag erna weer niet.

Hier iets dat ik kan gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx-lx55-rear_zoom.jpg

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je hebt twee compleet verschillende vragen, in 1 topic. Vind je het heel erg dat ik de vraag in de voorgaande post nu al niet meer snap?

Vwb die bose: zie je het blokje pre-out? Probeer die eens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:51:
Mbt het aansluiten van die Bose: Volgens mij heeft die Pioneer pre-outs. Die zou je denk ik kunnen / moeten gebruiken.
Maar stuurt die equalizer dan de speakers aan, als in levert dat ding het vermogen? Anders moet je vanaf de EQ weer naar een andere ingang op de Pioneer en dan heb je eigenlijk de verkeerde volgorde te pakken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Er moeten kabels van de equalizer (2x cinch) naar de versterker, en van de versterker terug 2x cinch naar de equalizer. Het is vrij oldskool, het is een analoge aansluiting

Afbeeldingslocatie: http://www.tmraudio.com/product/bose-901-vi-speakers-complete-set-with-stands-equalizer-manual#&ui-state=dialog

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 23:45
Pre out's --> Bose EQ --> ingang versterker. De Bose EQ is geen versterker maar werkt alleen met low-level signaal. (tussen een voor en eind versterker dus )

Weet niet wat de rest van je setup is, maar als je surround gebruikt gaat deze optie niet werken gezien over de analoge ingang geen 5.1 geluid gaat.

Het beste zou je de Pioneer kunnen gebruiken als voorversterker en dan de Bose luidspreker aan te sturen met een aparte eindversterker. Dus Pre out --> bose EQ --> eindversterker--> speakers. Via deze weg blijven de surround functies ook behouden.

[ Voor 11% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-11-2014 17:45 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Roderiktweaker schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:43:
Pre out's --> Bose EQ --> ingang versterker. De Bose EQ is geen versterker maar werkt alleen met low-level signaal. (tussen een voor en eind versterker dus )
Dan klopt je geluid toch niet meer? Je voert geluid uit, dat gaat door de EQ (tot daar niets mis) en dan weer de receiver in en via de terminals naar buiten. Lijkt me dat je dan toch behoorlijk vertraging krijgt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Roderiktweaker
Ja, Het kan waarschijnlijk zo-wie-zo niet want als je de versterker schakelt naar het kanaal waar de EQ uit op zit, word er niets meer uitgevoerd via de pre-out's waardoor de Bose EQ geen signaal meer krijgt. De pre-outs werken op het kanaal wat geselecteerd is, en als de Bose EQ daaraan zit..... (begrijpt iemand dit/lastig uit te leggen ?)

Waarom speakers maken die alleen met aparte EQ goed klinken......

Denk dat het niet gaat werken, De netste optie is toch om de Pioneer te gebruiken als voorversterker en de Bose aan te sturen met een aparte eindversterker met daartussen de EQ. Tweedehans krijg je voor 200 a 300 euro een nette eindversterker die allicht ook nog beter presteert dan de pioneer.

Pre-out's Front --> Bose EQ --> eindversterker --> speakers

[ Voor 34% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-11-2014 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks!

Dan blijft alles zo aangekoppeld en probeer ik hem via de digitale EQ af te regelen van de pioneer.

Bedankt voor jullie hulp en tips.

• Roderiktweaker
http://www.marktplaats.nl...rice&sortOrder=increasing

http://link.marktplaats.nl/m852307591

http://link.marktplaats.nl/m853293223 --> Mooie Rotel voor een goede prijs en een upgrade tegenover de pioneer.

Een PA eindversterker kan uiteraard ook, wel even de fan uitschakelen of vervangen. Die apparaten heb je vanaf 50 a 100 euro wel.

Je kan het uiteraard ook zo laten maar die Bose 901 schijnen erg slecht te klinken zonder die EQ, terwijl het anders toch goede speakers schijnen te zijn (wil zelf ook wel een paartje)

De EQ wel bewaren gezien ze zonder veel minder waard zijn (in harde euro's )

[ Voor 16% gewijzigd door Roderiktweaker op 17-11-2014 20:10 ]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Op pag 10 van de handleiding staat een leuke opmerking.
https://www.bose.nl/NL/nl...195438_03_tcm55-36037.pdf
Als de receiver geen pre amp uit / main amp in heeft kan de 901 niet met de receiver worden gebruikt.
Bullshit natuurlijk, al is alleen de vraag of je erbij het rechtstreeks aansluiten wel het geluid uit gaat krijgen zoals Bose het bedoeld heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, ze spelen wel zonder de eq en heb ze laten afstellen via de mic van pioneer maar toch mis ik iets tegen vroeger, toen had ik een oude denon versterker die wel die pre outs had en moet zeggen dat geluid klinkte veel warmer en harder.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand soms ervaring met mijn 2de vraag?

Ivm die pioneer app die connect met de pioneer vsx lx 55.

Mvg nico
Pagina: 1