Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:54

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Misschien dat mijn google-fu me in de steek laat, maar ik kan het niet vinden.

Ik ben opzoek naar een android toestel incl NFC dat voor langere tijd (bijv. vijf jaar) op de markt blijft zonder dat ik er zelf gelijk een hele berg in 1 keer moet inkopen. We willen er zo weinig mogelijk voorraad van houden.

De toestellen willen we gaan leveren aan zakelijke klanten die gebruik maken van tijd en aanwezigheidsregistratie systeem. Het probleem met veel modellen is dat ze op langere termijn gewoon nergens meer te vinden zijn. We zouden bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung Galaxy Mini 2 S6500 kunnen inzetten voor onze klanten, maar dikke kans dat die over een jaar of twee nergens meer te vinden zijn indien een telefoon vervangen moet worden. Uiteindelijk blijven het gewoon consumenten telefoons die niet heel lang courant blijven.

De belangrijkste eisen zijn dus:
* NFC reader
* lang courant blijven van het toestel
* Niet te groot display (max 3,5" / 3")
* Niet te duur (€ 100,- max)
* Het liefst een beetje rugged.

Android versie, processor, GPU en dergelijke zijn volledig van ondergeschikt belang.

Het probleem is dat ik geen leveranciers kan vinden (het liefst nog in NL, maar europa is ook goed) die dergelijke telefoons kan leveren. Dus als iemand tips, hints of andere Ideëen heeft, hoor ik het graag :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
van te voren weet je nooit wat een leverancier gaat doen .. dus tenzij je afspraken maakt met een leverancier zie ik niet in dat je dit voor elkaar krijgt.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar ik ben dus op zoek naar een zakelijke dienstverlener en geen toko als studentmobiel ofzo (tenzij ze kunnen leveren wat wij willen).

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 17-11-2014 13:38 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Misschien dit probleem oplossen door je systeem robuuster te maken zodat het ook geschikt is voor andere (toekomstige) telefoons?

Of wat is de beweegreden dat je slechts één model wilt gaan gebruiken? Want vooral in het low-end segment zijn de verschillen vaak maar klein tussen de modellen. Iets nieuwere processor, behuizing etc.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
We zijn nu bezig met een proof of concept en in principe werkt onze oplossing wel met elke android NFC device. Alleen zit bij elk model weer testwerk aan vast, andere leverancier, etc. Een enkel toestel heeft dus zeker wel onze voorkeur.

Dit toestel is bijvoorbeeld een hele mooie.. Alleen die beginnen bij 800 dollar wat onze klanten never-nooit gaan betalen :P

We gebruiken nu voor onze mobiele opstellingen dit ding. Straatwaarde is 0 (je kan er niet mee bellen of sms-en). Alleen wil een aantal klanten hun mensen uitrusten met een degelijk apparaat waarmee je ook kan bellen (met restricties) en dat is dus niet mogelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 17-11-2014 14:03 ]

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
Nouja als je uitgaat van een levertermijn van 1,5 a 2 jaar .. dan komt je alsnog op iets van 2,5 zeg 3 telefoons die je moet ondersteunen en testen om op 5 jaar uit te komen. Valt ansich nog wel mee lijkt me.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Dat klopt wel. Maar toch merk je dat vaak dat consumenten producten van een stuk mindere kwaliteit zijn dan b2b producten. Onze enige positieve ervaring met een consumententelefoon is de Nokia 6212 nfc geweest welke niet stuk te krijgen zijn, zoals een goede Nokia betaamt.

We hebben in het verleden bijvoorbeel ook Samsung Star telefoon's ingezet, maar die waren kwalitatief gezien echt onder de maat. Dat laatste is niet leuk als je er een paar honderd van in omloop hebt.

Wat dat betreft zijn consumenten toestellen een beetje iffy.. Had ik eigenlijk ook in de TS moeten zetten.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Standeman schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:06:
Dat klopt wel. Maar toch merk je dat vaak dat consumenten producten van een stuk mindere kwaliteit zijn dan b2b producten. Onze enige positieve ervaring met een consumententelefoon is de Nokia 6212 nfc geweest welke niet stuk te krijgen zijn, zoals een goede Nokia betaamt.

We hebben in het verleden bijvoorbeel ook Samsung Star telefoon's ingezet, maar die waren kwalitatief gezien echt onder de maat. Dat laatste is niet leuk als je er een paar honderd van in omloop hebt.

Wat dat betreft zijn consumenten toestellen een beetje iffy.. Had ik eigenlijk ook in de TS moeten zetten.
Misschien gek, maar is het niet mogelijk een apart nfc adaptertje te kopen voor android? Dat zou namelijk je probleem gelijk kunnen oplossen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Een bedrijf waar ik de IT zaakjes regel heb ik gewoon aangeraden een stuk of 10-20 toestellen te kopen. Dan heb je gewoon zelf voorraad en ben je ook niet afhankelijk van derden. De NFC functionaliteit dat is iets waar je zelf naar moet kijken.

Het werkt voor hun nu al 5+ jaar perfect, volgens mij hebben ze allemaal een nexus (de eerste of 2de?).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1