Goedemorgen Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een MicroTower PC aan het samenstellen, waarmee ik HD films wil bekijken, grote bestanden snel kan downloaden en uitpakken. Verder zal ik het systeem gebruiken voor wat Office taken. Het laatste belangrijke aspect is dat de PC snel opstart, gezien ik hem echt als mediaspeler wil gaan gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €350 kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende systeem samengesteld;
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor Corsair geheugen en voeding, Intel processoren en Samsung SSD's. Dit is met name doordat ik hier vaak zelf gebruik van maak, deze merken regelmatig terug te vinden zijn in de Best Buys van Tweakers en doordat de prijs / kwaliteit verhouding naar mijn idee redelijk goed is. Ik sta echter wel open voor kwalitatief gelijkwaardige producten voor een lagere prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast de eis dat het systeem snel moet opstarten, zou ik ook graag een systeem willen dat niet al te veel geluid maakt. Ik denk zelf dat gezien er geen losse videokaart in het systeem zit, dat dit geen probleem is, maar misschien denken jullie daar anders over.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie vinden van het systeem wat ik heb samengesteld en of het een geschikt systeem is waarvoor ik het wil gaan gebruiken.
Bedankt voor het lezen van mijn post en het meedenken!
Groeten Vosegus
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een MicroTower PC aan het samenstellen, waarmee ik HD films wil bekijken, grote bestanden snel kan downloaden en uitpakken. Verder zal ik het systeem gebruiken voor wat Office taken. Het laatste belangrijke aspect is dat de PC snel opstart, gezien ik hem echt als mediaspeler wil gaan gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag maximaal €350 kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende systeem samengesteld;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 100,90 | € 100,90 |
| 1 | MSI H81M-E33 | € 37,34 | € 37,34 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 | € 31,47 | € 31,47 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9 | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 68,63 | € 68,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 322,84 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor Corsair geheugen en voeding, Intel processoren en Samsung SSD's. Dit is met name doordat ik hier vaak zelf gebruik van maak, deze merken regelmatig terug te vinden zijn in de Best Buys van Tweakers en doordat de prijs / kwaliteit verhouding naar mijn idee redelijk goed is. Ik sta echter wel open voor kwalitatief gelijkwaardige producten voor een lagere prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Naast de eis dat het systeem snel moet opstarten, zou ik ook graag een systeem willen dat niet al te veel geluid maakt. Ik denk zelf dat gezien er geen losse videokaart in het systeem zit, dat dit geen probleem is, maar misschien denken jullie daar anders over.
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie vinden van het systeem wat ik heb samengesteld en of het een geschikt systeem is waarvoor ik het wil gaan gebruiken.
Bedankt voor het lezen van mijn post en het meedenken!
Groeten Vosegus
[ Voor 43% gewijzigd door Vosegus op 17-11-2014 12:23 ]