• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
beste tweakers,

ik zal bij het begin beginnen. mijn bedoeling was een 2e systeem te maken waarop ik hoofdzakelijk mijn videobewerk software kwijtkon zodat mijn gamesysteem niet langer vol staat met rommel. ik kocht van een tweaker een upgradeset bestaande uit een asus crosshair iv extreme met een phenom 2 1075t en een antec waterkoeler. nadat ik de pomp werkende kreeg kon ik gewoon in de bios en alles leek prima, zodra ik echter probeerde een windows installatie te starten kreeg ik een melding als in "the file was corrupt wrong header" of iets in die trent. dit zowel bij usb als dvd en met verschillende isos.

de andere bios bleef in een loop staan waarbij hij bleef zoeken naar een boot medium. ik keek naar de bios versie en zag dat ik hem 3 versies kon updaten. dit deed ik dus, bios op een fat32 geformateerde stick en via bios met asus flash updaten. na het updaten gaf hij aan dat hij ging herstarten, na de herstart blijft hij in het post optiemenu staan. "druk f2 of delete voor opties en tab voor post message" dit is gewoon een zwart scherm met de bovenstaande tekst, je raad het al hij reageert nergens op.

mijn vraag is nu: weet iemand nog een manier om een nieuwe bios op het bord te zetten? of het op een andere manier werkende te krijgen

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Verwijderd

Ook troubleshooten. Alles ontkoppelen, alleen het nodige. Bios resetten altijd een goed idee als je een nieuw systeem bouwt.

Moederbord brak. Misschien HDD brak.

Misschien je openingspost wat verbeteren want is een beethe rommelig.

• aminam
ik heb alles al opnieuw aangesloten en er zit geen enkele bootmedia meer aan, hij kan niet meer in bios komen.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-02 19:12
ps2 toetsenbord gebruikt?
usb kan soms problemen geven om in bios te geraken...

cmos als eens gereset (batterij eruit)?

Verwijderd

Keyboard is een tip. Als het usb is dan andere ports checken misschien.

Het is mogelijk dat het mobo in een baksteen is veranderd.

Na een bios flash ALTIJD hardwarematig resetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 16:53 ]

• aminam
ik weet niet of ik direct na de update de batterij er uit heb gehaalt maar wanneer ik dat nu doe heeft het geen effect. ik heb geen ps2 toetsenbord maar zelfs dan, hij komt ook niet verder dan dit scherm met del voor setup en tab voor post message :(

• aminam
nou ik verklaar het een baksteen en koop wel een nieuwe :S

Verwijderd

Je hebt het keyboard niet in front usb poort zitten neem ik aan. Gewoon in standaard eerste poort aan de achterkant.
Een ander keyboard proberen lijkt me nog een goedkope optie.

Na een geslaagde bios flash moet ie toch aangeven dat de flash gelukt is. Flash succesfully.

Ook een jumper reset geprobeerd. Mogelijk nog ander geheugen. Of geen geheugen. Ik zou alles proberen.

• aminam
hij gaf aan dat het flashen klaar was en dat hij ging herstarten in zoveel seconden, dus heb ik hem lekker zijn gang laten gaan en ben ik een koekje gaan halen. kom ik terug staat hij op hetzelfde scherm waar hij dus alleen nogmaar op wil staan. zonder geheugen gaat hij nog minder doen dan nu, ik heb de 2 balkjes al afgewisseld in verschillende sloten (1 per keer) wat je met jumpers bedoelt weet ik niet trouwens.

Verwijderd

Gewoon 1 lat geheugen erin doen is nu genoeg.

Normaal reset je de bios dmv een jumper te verplaatsen op het mobo. Deze maakt contact tussen 2 pinnen. Dit moet je even 10 sec laten zitten. Andere manier van resetten is wat mensen al vertelden dmv batterij eruit te halen voor een paar minuten.
Zoek ff op google/youtube.
In de handleiding staat welke jumpers (pinnen) dat zijn, vaak ook op het mobo zelf.

• aminam
ik ben er denk ik achter wat er gebeurd is. het geheugen wat ik kocht was corsaircm3x2048 volgens de verkopen ongebruikt. ik heb nu een nieuw moederbord gekocht maar ondervond daar dezelfde problemen mee, ik heb het geheugen vervangen door dat uit mijn game pc en hij starte direct!

ik denk dat het rog bord gesneuveld is door het corrupte ram tijdens de bios update

Pagina: 1