Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen toegang tot gedeelde printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laserprinter Brother HL-2130 hangt via USB aan een PC met Windows 8.1 64 bit en is gedeeld.

Andere PC's met W8.1 in dezelfde werkgroep zien de printer wel, maar zodra ik 'm wil installeren krijg ik de melding dat er geen toegang tot de printer is. De PC's met Windows 7 in dezelfde werkgroep, krijgen probleemloos toegang.

De Windows 8.1 PC's krijgen WEL toegang tot een Canon printer die OOK aan diezelfde PC hangt als de Brother.

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit doet me denken aan het verschijnsel dat wij hebben gehad met onze printerconfiguratie. Wij hebben een printer HP 3840, aangesloten op één van onze beide computers, als die computer staat ingeschakeld ook te bedienen door de andere. Om eventuele adviezen in die richting te vermijden, reden om hiervoor een aparte printerserver aan te schaffen hadden we gezien de gebruiksfrequentie niet. Bovendien nog een apparaat er bij op die plaats lokte ons gewoon niet aan.

Vorige computers laat ik buiten beschouwing (niet relevant), op zeker moment waren beide Windows XP en alles werkte zoals gewenst tot het moment dat de PC waarop de printer was aangesloten werd vervangen door een nieuwe met Windows 7, de andere bleef enige jaren lang XP. Daarna was het gebeurd, wat we ook probeerden zoals het zoeken naar nieuwere drivers op beide locaties, etc. etc., geen resultaat. De printer werkte alleen op de PC waarop hij was aangesloten.

Recentelijk vervingen we ook die XP-computer door een Windows 8.1. Ik probeerde het opnieuw, en tot mijn verbazing liet het zich weer moeiteloos installeren, zonder enig gezeur over incompatibiliteit. Het moet dus toch een driverkwestie zijn geweest. Geen idee waarom het zoeken naar een nieuwe driver bij de vorige pogingen aldoor maar mislukte.

Mogelijk speelt hier iets soortgelijks?