[Google URL Shortener] Analytics kloppen niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:26
Ik gebruik voor de links in m'n signature nog wel eens de Google URL Shortener. Leuk detail is dat je ook analytics kunt inzien.

Net even gekeken, maar hij zegt dat van 2966 bezoekers, er 2841 afkomstig zijn uit Frankrijk, en er 2842 clicks met Internet Explorer zijn gemaakt, en maar 68 met Chrome.

Dit lijkt mij totaal niet kloppen. Ten eerste niet omdat de meeste Tweakers uit Nederland komen, en ten tweede omdat er enorm veel Tweakers zijn die geen IE gebruiken. Iemand een idee hoe dit kan?

Kijk zelf maar eens: https://goo.gl/#analytics/goo.gl/sVrMOt/all_time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Dat deel dat van tweakers komt lijkt me normaal. Maar dat andere deel lijkt op botverkeer oid. Allemaal dezelfde browser/land en geen referral. Heb je de link nog op andere plaatsen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nope, alleen hier op Tweakers in m'n signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Lijken bots te zijn inderdaad. Kan het niet zo zijn dat Tweakers last heeft van veel bots die alle links op de pagina's die ze tegenkomen op Tweakers ook nog eens checken? Dus ook de linkjes in jouw signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat zou kunnen. Ik heb in de topicstart van een topic ook een verkorte Google link in gebruik, en de resultaten daarvan zijn een stuk realistischer, kijk maar: https://goo.gl/#analytics/goo.gl/c2yIjW/all_time

94% is vanaf Tweakers afkomstig, en de browsers en platformen zijn ook meer verdeeld zoals je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Is dat gebeuren van Semalt niet Frans? Dat is de laatste tijd een bekende crawler/bot.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1