Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB 3.0 controller voor een PCI-e 2.0 x16 poort

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:11
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn wat oudere mobo een upgrade geven in de vorm van een USB 3.0 controller.

Dit is mijn huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2eb7kua.jpg

Ik heb dus enkel twee stuks PCI-e 2.0 x 16 poorten beschikbaar voor een USB 3.0 controller. En laten die juist nu net NIET voorkomen in de Pricewatch. Er is wel 1 PCI-e 2.0 x8 controller, maar die is mij een beetje te prijzig. Er zijn ook nog een aantal PCI-e 2.0 x4 controllers, waaronder de pricewatch: Asus U3S6. Is die compatible met een x16 slot?

Mijn YouTube Channel

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

FreakNL

Well do ya punk?

Over het algemeen is dit geen probleem.

Check gewoon even je manual en de site van Asus. Of probeer het gewoon :+

• Snowwie
FreakNL schreef op maandag 17 november 2014 @ 06:34:
Over het algemeen is dit geen probleem.
Over het algemeen is een beetje een dubieuze uitspraak.

Kan een Pci-e 2.0 x4 kaartje op een Pci-e 2.0 x16 slot?

Mijn YouTube Channel

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:16

SambalBij

We're all MAD here

Ja dat kan :)
Kleinere kaart in een groter slot kan altijd.
Andersom kan in theorie ook; fysiek past het meestal niet, maar het zou wel kunnen werken. Alleen niet op volle snelheid...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Ja, dit kan. Ze zijn zelfs verplicht het te ondersteunen volgens de PCI-Express specs.

Zo kan een x16 videokaart ook op een x1 slot aangesloten worden (al is het met een verloopje - zie bitcoin/altcoin mining waar het masaal gebruikt wordt)

• Damic
  • Laatst online: 16:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik zou gewoon voor een x1 kaartje gaan dat werkt gewoon aan x1 snelheid dan, ik denk niet dat je x16 gaat vinden in usb3 (misschien met mega veel poorten) en dan met het bijbehorend prijs kaartje.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Snowwie
x1 is maar maximaal 250MB/s (~2Gb/s), dan maak je niet volledig gebruik van de USB 3.0 capaciteit, welke tot 4,8Gb/s gaat.

Mijn YouTube Channel

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Mwoah, je vergeet dat USB3 behoorlijk wat overhead heeft, en daarnaast niet full-duplex is, waar PCI-E dat wel is...
Pagina: 1