Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Onlangs ben ik meerdere aanbieders tegengekomen op het internet die allerlei leertrajecten aanbieden die uiteindelijk leiden tot een certificering nadat je deze succesvol hebt afgesloten. De prijzen van de meeste opleidingen/leertrajecten variëren van 1000 t/m 2500 euro, bedragen die mijn pet te boven gaan. In het verleden heb ik met mensen gesproken die door middel van zelfstudie uiteindelijk een certificaat weten hebben te behalen zonder gebruik te maken van allerlei (dure) leertrajecten, enkel de examens hebben zij bij wijze van spreken betaald om te mogen maken, de boeken hebben zij zelf uitgezocht een aangeschaft en hebben zich hiermee voorbereid. Zijn er aanbieders die ook gewoon enkel examens aanbieden zonder dat men verplicht wordt deel te nemen aan dure leertrajecten?

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Je kunt meestal zoeken naar examencentrums. Een bekende is Global Knowledge. Ze zitten in Amsterdam, Zoetermeer, Zwolle, Nieuwegein en Groningen. Tijdens het boek van je MS examen kun je meestal kiezen waar je examen aflegt.

Nog veel succes met je MS studie.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:11:
Beste forumleden,

Onlangs ben ik meerdere aanbieders tegengekomen op het internet die allerlei leertrajecten aanbieden die uiteindelijk leiden tot een certificering nadat je deze succesvol hebt afgesloten. De prijzen van de meeste opleidingen/leertrajecten variëren van 1000 t/m 2500 euro, bedragen die mijn pet te boven gaan. In het verleden heb ik met mensen gesproken die door middel van zelfstudie uiteindelijk een certificaat weten hebben te behalen zonder gebruik te maken van allerlei (dure) leertrajecten, enkel de examens hebben zij bij wijze van spreken betaald om te mogen maken, de boeken hebben zij zelf uitgezocht een aangeschaft en hebben zich hiermee voorbereid. Zijn er aanbieders die ook gewoon enkel examens aanbieden zonder dat men verplicht wordt deel te nemen aan dure leertrajecten?
Je geeft je eigen antwoord eigenlijk al, ja die zijn er. Voor Microsoft examens kan je daarvoor bij prometric en binnenkort ook weer Pearson vue terecht. Je betaald dan ongeveer 150 euro dacht ik voor het examen. Als je de kennis in huis hebt of de stof volledig van het internet haalt dan zijn dit je enige kosten. Je kan zelf bepalen of een boek voor jou handig is, al zou ik gezien het je eerste examen dan is het wel aanraden maar let op, deze zijn niet zaligmakend, een hoop praktijk/lab ervaring en verdere research van dingen die je tegenkomt zijn veelal nodig.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kunt idd gewoon de boeken kopen. Vaak zit er dan ook een voucher bij voor korting op de tentamens als je de boeken van Microsoft koopt.

En voor Azure kun je ook gratis examen doen soms. Zo een actie zag ik iig voorbij komen.

Anyways..

Als systeembeheerder zijn ze wel handig om te hebben. Voor een programmeur wat minder. Ik ben er zelf mee gestopt.. dingen zijn beperkt geldig, je krijgt niet eens meer een papieren diploma en een kleuter van 5 kan ze halen:

http://m.bbc.com/news/technology-30054140

De waarde ervan is dus ook niet bijster goed. Het is gewoon stampwerk waar je niet voor na hoeft te denken.

[ Voor 15% gewijzigd door Lethalis op 17-11-2014 07:32 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Even een enorme necro op dit topuc (maar altijd beter dan onnodig een nieuw topic met hetzelfde onderwerp te starten ;) ?)

Ik ben mijzelf dus ook aan het orienteren voor het behalen van MCSE certificiering.
Ik moet nog even gaan checken met mijn werkgever of er eventueel iets via werk te regelen valt (ik gok van niet, werkgever is een bibliotheek, en die hebben het niet bepaald breed).

Maar dan blijft nog de optie om het zelf dus te betalen.

Ik ben afkomstig van een MBO-4 opleiding (afgerond in 2012). Weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar wij kregen geen Citrix en/of MCSA (laat staan MCSE) daar. Alleen CCNA waar niemand veel waarde aan hecht.

Door zelf even te gaan rondzoeken kwam ik o.a. bij het NCOI uit:
http://www.ncoi.nl/traini...sktop-Infrastructure.html
http://www.ncoi.nl/traini...erver-Infrastructure.html
http://www.ncoi.nl/traini...ndows-Server-2012-R2.html

Dat zijn echter flinke prijzen die hun daar vragen. En dat wordt lastig betalen met een salaris van 1700 brutto ;w

Hoe zit het met bijvoorbeeld global knowledge? Daar zie ik ook alleen maar cursussen die ruim 2k per cursus kosten. Zijn er ook mogelijkheden dat ik enkel en alleen voor het examen ergens betaal en dus geen cursus volg, maar gewoon zelf kan leren en voorbereiden?

En tot slot: Worden die examens dan ergens centraal in een examencentrum afgelegd, of hoe werkt dat? Lijkt mij sterk dat je het gewoon thuis kunt afleggen (iets met fraudegevoelig en zo)

EDIT/Aanvulling:
Nog wat rondgezocht. Als ik het goed begrijp kun je de examens rechtstreeks bij Microsoft afleggen voor €150 per examen. Dan moet je zelf voor voorbereiding en leren etc zorgen, geen cursussen niets. Gewoon €150 neerleggen, examen doen, klaar.

Begrijp ik het dan goed dat wanneer ik 'MCSE Desktop Infrastructure' certificering wil, ik twee examens (70-415 & 70-416) moet afleggen?

[ Voor 11% gewijzigd door Darkfreak op 21-05-2015 12:33 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:55

Dido

heforshe

Een en ander afhankelijk van je doelstellingen en budget is een mogelijkheid die veel goedkoper kan zijn (en sneller) om te kijken naar cursussen in, bijvoorbeeld India. Ik heb een paar jaar geleden mijn MCPD gehaald in drie weken (bootcamp) in Goa. Dat was inclusief vlucht en verblijf, cursussen (1-op-1) en examens (4 examens, 3 MCTS gevolgd door MCPD) flink goedkoper dan elk alternatief in Nederland.

Wat betekent mijn avatar?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Darkfreak schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:15:
Begrijp ik het dan goed dat wanneer ik 'MCSE Desktop Infrastructure' certificering wil, ik twee examens (70-415 & 70-416) moet afleggen?
Nee, voor MCSE Desktop Infrastructure dien je eerst MCSA zijn en dus eerst 70-410, 411 en 412 te behalen:

https://www.microsoft.com...ucture-certification.aspx

Goede sources om te leren zijn Google, technet en CBT Nuggets. De laatste is een soort videotraining.

Examens kun je via Microsoft boeken bij alle Pearson VUE testcentra in Nederland en kosten inderdaad €150 per stuk. Als je het een beetje in de gaten houd kun je soms gebruik maken van "Second Shot". Als je je examen dan de eerste keer niet haalt, mag je een tweede keer gratis :)

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

cyberbetica schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Nee, voor MCSE Desktop Infrastructure dien je eerst MCSA zijn en dus eerst 70-410, 411 en 412 te behalen:

https://www.microsoft.com...ucture-certification.aspx

Goede sources om te leren zijn Google, technet en CBT Nuggets. De laatste is een soort videotraining.

Examens kun je via Microsoft boeken bij alle Pearson VUE testcentra in Nederland en kosten inderdaad €150 per stuk. Als je het een beetje in de gaten houd kun je soms gebruik maken van "Second Shot". Als je je examen dan de eerste keer niet haalt, mag je een tweede keer gratis :)
Ah, dus het wordt eerst nog MCSA halen, oops, oke :P.

Ik ben ook even gaan rondneuzen wat voor andere certificaten er zijn.
Iemand toevallig ervaring met de Google Apps certificaten? (Deployment Dev en Administrator)

Onze organisatie gaat waarschijnlijk in de loop van dit/volgend jaar volledig over op Apss (gratis gebruik van Apps omdat we ANBI stichting zijn). Dus ik zou een certificering daarin veel eerder en makkelijker aan mijn baas kunnen voorleggen dan b.v. MCSE waar wij juist steeds meer van af stappen (geen W-Server meer etc).
Kosten $100 per examen en kunnen online (met online toezicht dmv webcam zoals bij Microsoft) afgelegd worden. Gewoon zelfstudie vooraf.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Darkfreak schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:01:
[...]

Ah, dus het wordt eerst nog MCSA halen, oops, oke :P.

Ik ben ook even gaan rondneuzen wat voor andere certificaten er zijn.
Iemand toevallig ervaring met de Google Apps certificaten? (Deployment Dev en Administrator)

Onze organisatie gaat waarschijnlijk in de loop van dit/volgend jaar volledig over op Apss (gratis gebruik van Apps omdat we ANBI stichting zijn). Dus ik zou een certificering daarin veel eerder en makkelijker aan mijn baas kunnen voorleggen dan b.v. MCSE waar wij juist steeds meer van af stappen (geen W-Server meer etc).
Kosten $100 per examen en kunnen online (met online toezicht dmv webcam zoals bij Microsoft) afgelegd worden. Gewoon zelfstudie vooraf.
Ik denk dat je vooral een afweging moet maken van waar je zelf naartoe wil. Ben zelf niet bekend met Google Apps certificering, maar als dat iets is waar je zelf in verder wil; ga er voor. Bedenk wel dat je een certificering primair voor jezelf doet, dat je werkgever er baat bij heeft en je daarom misschien wat extra centjes wil geven; top.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

cyberbetica schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat je vooral een afweging moet maken van waar je zelf naartoe wil. Ben zelf niet bekend met Google Apps certificering, maar als dat iets is waar je zelf in verder wil; ga er voor. Bedenk wel dat je een certificering primair voor jezelf doet, dat je werkgever er baat bij heeft en je daarom misschien wat extra centjes wil geven; top.
Voor mijzelf zou ik zeer zeker een Apps certificering willen.
Ik ben er al veel mee bezig (wij hadden vooreen een 10-user gratis account (legacy) wat normaal niet meer te verkrijgen was). En ben sowieso een groot voorstander van Google en zijn cloud-oplossingen (inb4 anti-google hatespeeches, save your fingers, ik snap dat er risico's aan verbonden zijn omdat google. Maar iemand die denkt dat any ander bedrijf veilig(er) is maakt zichzelf wat wijs anno 2015)

Ik bedoelde er slechts mee dat een Google certificering makkelijker voor te leggen is, en net wat meer kans heeft om via de werkgever vergoed te worden dan MCSE (MCSE is in totaal 7 examesn á €150 per examen voor een systeem waar wij afstand van nemen, terwijl Google 2 examens á $100 per examen is voor een systeem waar wij naartoe gaan)

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Volgens mij geef je zelf je antwoord al :)
Pagina: 1