Optisch input voor Mini-disc

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
heeft er iemand ervaring met het optisch opnemen van minidisc`s
ik zelf heb een sony portable mini-disc recorder en daar zat zo`n optisch kabeltje bij.
nu neem ik alleen nog maar op via mijn line-out maar ik zit er aan te denken om zo`n usb apparaat te kopen met een optische uitgang of om een terratec geluidskaart aan te schaffen die heeft zelf al zo`n uitgang.

iemand ervaring mee ? kan iemand mij vertellen wat beter/slechter is?, of zijn er nog meer alternatieven ????
alvast bedankt :)

You can't free a fish from water.

Verwijderd

Ik neem altijd op via optische kabel, is gewoon veel en veel beter dan dat line gedoe.

Nou heb ik geen portable, maar een fullsize, maar dat maakt voor het idee niets uit.

Verwijderd

Ik heb een Terratec XFire 1024 gekocht, dig. in/out ... daar mijn MD aan vast koppelen en mixen die ik van de radio heb rippen naar wav en dan op CD, ben echt heel tevreden :)

grtzz.

Verwijderd

Heb je een Soundblaster Live? In dat geval:

http://www.hoontech.nl/hoontech/brackets.html

:9

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb ook de DMX-Xfire, icm een Sony MD recorder.. Perfect gewoon. Het geluid is op die manier veel mooier dan met een analoge verbinding!!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
hmmm was het niet zo dat je met zo`n usb apparaat ook gelijk de titels kan editten ???
trouwens bedankt voor de snelle response jongens ;)

You can't free a fish from water.

Verwijderd

ik heb mijn minidisc altijd op de fiets dus die kwaliteit zal wel meevallen.. het gat me idd om de titels. dat zou wel gaaf zijn!

• Skate2000
dat kan dus niet..

De USB kabel is alleen maar voor het geluid, niet voor de titels..

• JVaags
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ik heb een terratec DMX Xfire 1024 met een sony mz-r70 gaat perfect 8-)

Verwijderd

Opnemen met een optische kabel gaat digitaal. Dit is dus veel beter dan analoge geluidssignalen. Kwailtatief gezien dan!

Sommige mensen sferen nog steeds bij analoog, omdat de de ruis (hoe je het ook noemen wil en het is minimaal, maar wel hoorbaar) een extra tintje geeft aan de muziek.

Ikzelf neem al een tijdje op met een optische kabel en vind dat ook stukken beter. Weinig verlies en vooral bij de stille momenten gewoon echt stil. Meestal heb je bij analoge opname aan het begin van het nummer nog welleens een hoorbaar signaal dat de muziek wordt aan gezet, vrij irritant.

Een terratec is een goeie kaart hiervoor, hij is geloof ik 149,- bij informatique. Je hebt er ook al een van 99,- maar die is wat te standaard in mijn ogen.

Verwijderd

Ik heb een Gamesurround Fortissimo 2 , heeft ook Optical in/out , zalige kaart en ik zweer ook bij optisch opnemen naar MD .

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 12:53 schreef motown het volgende:
Heb je een Soundblaster Live? In dat geval:

http://www.hoontech.nl/hoontech/brackets.html

:9
Heb jij die bracket ook dan?
En kun je daarmee dus ook MP3Žs opnemen op je MD? :9

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Skate2000
Mp3z opnemen met een MD kan prima, vooral met een optical out.. prachtig geluid, het enige probleem is het maken van Trackmarks, dat gaat niet vanzelf!! :(

Gebeurt dat wel met een USB verbinding? Dat je een signaaltje meestuurt ofzo?

• Scipionyx
  • Niet online
Misschien is dit een nuttige link: http://www.xitel.com/products_dg2.htm

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Linchpin
  • Laatst online: 17:10
Op woensdag 13 juni 2001 12:50 schreef DENZ het volgende:
Ik heb een Terratec XFire 1024 gekocht, dig. in/out ... daar mijn MD aan vast koppelen en mixen die ik van de radio heb rippen naar wav en dan op CD, ben echt heel tevreden :)

grtzz.
Hoe zit dat precies met die digitale ingang? Is dat gewoon een toslink? Op de terratec-site zie ik alleen een on-board digitale ingang staan namelijk...

• NIMBUS
  • Laatst online: 04-05 09:49
ik kopieer echt alleen nog maar digitaal; ik word namelijk echt gek van die ruis :)

Verwijderd

nou word ik toch benieuwd.
is het mogelijk om titels enzo op een md recorder te krijgen van sony dmv een optische input?
ja of nee?

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 18:05

Kit

Waar is dat usb apparaatje te koop in Nederland?

• om3ega
  • Laatst online: 13-08 20:23
Ik neem ook altijd optisch op. Vanaf CD is het ideaal omdat je inderdaad de trackmarks mee stuurt. Verder hoef je je geen zorgen te maken over het opname niveau .. dit is altijd goed.. :)

Verwijderd

optisch is super
nu alleen nog afw88 tot ze een heer dmv optische signalen met dubbele snelheid kunnen opnemen :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Is er geen winamp plugin ofzo die trackmarks aanmaakt ? dat zou wel handig zijn.

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 23:27 schreef cyberax99 het volgende:
optisch is super
nu alleen nog afw88 tot ze een heer dmv optische signalen met dubbele snelheid kunnen opnemen :)
Ach, het kan hoor...kwestie van control-A1 kabel tussen cd en md waarbij de cd 2x snel gepeeld en dan doorgeeft aan md die met eenzelfde snelheid synchroniseerd.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Theoretisch gezien kun je met 1 zo'n lichtbundeltje wel 600 cd's per seconde kopieren dus wat dat betreft.... :)

Daarom snap ik ook niet waarom harddisks tegenwaardig niet standaard een optische aansluiting hebben, is goedkoop en snel, makkelijk, en geen storing en overspraak op kabels en betere airflow vergeleken met die dikke flatcables.
Pagina: 1