Toon posts:

Athlon(0.18) en voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een Athlon 700@850@1,80 volt. Als ik 'm op 900 stabiel wil hebben moet ik gelijk naar 1,90 volt. Volgens mij is dit voltage te hoog cq sterft mijn procc. binnen notime. Wie heeft m op hoge voltages draaien?
Oh ja, zit op een KA7 met RY (beta)bios, L2=2/5 en freespeed gfd (fsb =100)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

rob van den broek=> Als je hem erg goed koelt moet het wel meevallen met die hoge core voltage en de levensduur van de processor :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
hij wordt gekoeld met een GlobalWin VOS 32 dus dat zit wel goed maar die voltages opzich kunnen toch ook dodelijk zijn?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Oh oh daar komt Budi weer :)
Ik heb mijn Athlon 500@700 een tijd op 1.95 volt draaien, nu op 1.9 en hij is nog niet dood. :)
Ik heb zo'n FAC2Alpha koeler en het koelblok blijft op en rond de 35 op deze kwakkeldagen en 40 op mooie dagen.

Ik heb een tijd geleden ook al K6 processoren op 2.8 en 2.9 volt laten draaien en die doen het ook nog steeds.

Volgens mij is het gewoon een vuistregel dat je het verhogen stapje voor stapje doet en de temperatuur en crashes gewoon goed in de gaten moet houden. Dus niet op 1.9 volt en 900 mhz zetten en dan weglopen voor een kopje thee. :-P
Direct uitzetten als hij vastloopt.

en ach.. als hij wat minder lang meegaat, ik kan me niet voorstellen dat hij eerder doodgaat dan zijn economische levensverwachting :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

He, die Rob, jij hebt dus ook die VOS 32, deze ga ik dus ook kopen, bevalt ie?
Hoever kreeg jij je proc. zonder GFD? Ik krijg mijn 700 altijd zonder GFD tot 805, met een standaard cooler, raad je mij een GFD af of aan?

Ik denk trouwens dat het wel meevalt over dat voltage, stap voor stap gaan... 0,5 per keer en goed opletten, vorige reply klopt precies...

Verwijderd

Topicstarter
GlobalWin is GOED, ben er errug blij mee en een GFD is altijd aan te raden, ik ben een voorstander van multiplier veranderen en niet zo voor het FSB gebeuren (personal). Ik heb nu motherboard monitor draaien en Shutdown now! plugin dus ALS het te warm wordt ga de PC vanzelf uit....TOP!!!! Ik ga m zo weer op 900 zetten....
Pagina: 1