SSD voor Toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

• mrtrippel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-03-2023
Hallo,
ik ben een nieuw lid en heb een vraag.
Ik ben in het bezit van een starters laptop da Toshiba c850 1F1.
Nu heb m reeds wat geüpgraded van bv 4 gig werk geheugen naar 12 gig, en van een standaard HD naar een Hybride 500 gig. nu wil ik een snellere opstart en verwerking van alles en wil ik overstappen naar een ssd.
Nu is mijn vraag aan jullie wat zouden jullie me adviseren??

Groetjes Mr Trippel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou er gewoon een standaard 2.5" SSD inschroeven, tenzij je beschikt over een mSATAslot, dan kun je ervoor kiezen daar je SSD in te prikken en een normale HDD ernaast te houden voor opslag.

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:17
Liht er natuurlijk aan als je 2 bays standaard in je laptop heb. Je hebt nu dan 1 sata in gebruik. Het is altijd nog mogelijk als je er een dvd speler in hebt zitten eruit te halen en een hdd caddy erin te doen

• mrtrippel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-03-2023
ik heb maar 1 bay helaas, ik wil een zo snel mogelijke SSD

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Alle SSD's zijn snel. Maar hoe groter de ssd, hoe sneller. Dat snelheidsverschil merk je nauwelijks, maar als je benchmarks draait dan krijg je bij de grotere wel een hogere score.
De snelste SSD zal dan voor jouw zijn de Samsung 1TB evo. Nu hebben de evo's wel een issue met snelheid na verloop van tijd, dus misschien is deze ssd toch niet de juiste keuze, alhoewel die wel de snelste is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mrtrippel schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:49:
ik heb maar 1 bay helaas, ik wil een zo snel mogelijke SSD
Je zal niets merken bij normaal gebruik tussen de verschillende SSD's. Of je nou een 2 jaar oude gemiddelde SSD koopt of de meest moderne snelste schijf, zal Windows opstarten misschien 1 seconde schelen. Hetzelfde geld voor laden van programma's.

Goede keuze's op dit moment: Crucial MX100 en Samsung 840 EVO. Beide zijn qua prijs/prestatie interessant. Er zijn duurdere snellere schjiven, maar bij normaal gebruik merk je daar niets van.

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:42:
[...]

Je zal niets merken bij normaal gebruik tussen de verschillende SSD's. Of je nou een 2 jaar oude gemiddelde SSD koopt of de meest moderne snelste schijf, zal Windows opstarten misschien 1 seconde schelen. Hetzelfde geld voor laden van programma's.

Goede keuze's op dit moment: Crucial MX100 en Samsung 840 EVO. Beide zijn qua prijs/prestatie interessant. Er zijn duurdere snellere schjiven, maar bij normaal gebruik merk je daar niets van.
Ik kan de Samsung 840 EVO aanraden. Heb er zo eentje in Men 2de laptop. En ZE zijn freaky stabiel en awesome in prestaties.
Pagina: 1