Een maand geleden heb ik op tweakers een beetje zitten nadenken over een game PC. (Game PC max 700 euro) Aangezien ik nu eindelijk het budget rond heb wil ik nu een definitief lijstje gaan maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil hier voornamelijk mee gaan gamen maar ook gameplay opnemen/bewerken/renderen, streamen, misschien nog muziek mee gaan maken en het standaard surfen, youtube, office, films, muziek ect.
De games die ik voornamelijk wil gaan spelen zijn No Limits 2 Rollercoaster Simulator, Rollercoaster Tycoon 3/World, Watch Dogs, race games, simulators en leuke nieuwe games die uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max €900 minder mag natuurlijk ook
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Monitor, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
CPU, GPU, MoBo, Voeding, Case, Ram, SSD en HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zolang ik niet naast een opstijgende straaljager zit is het goed.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Dit is het punt waar het verschil ligt met mn oude topic. Ik weet niet precies hoeveel invloed overclocken heeft op de dingen die ik wil gaan doen maar ik denk dat het zeker effect heeft op simulators en video/muziek productie. Als dit echt wat oplevert dan zou ik het zeker overwegen.
Tijd voor lijstjes
Mijn originele lijstje:
Nu ik wat meer budget heb wou ik mijn case upgraden en voor een goede 2de hands GPU gaan:
En dan hier het overclock lijstje:
Ik heb nog geen ervaring met overclocken dus ik weet niet of dit een goed lijstje is.
Alvast bedankt voor de hulp!!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil hier voornamelijk mee gaan gamen maar ook gameplay opnemen/bewerken/renderen, streamen, misschien nog muziek mee gaan maken en het standaard surfen, youtube, office, films, muziek ect.
De games die ik voornamelijk wil gaan spelen zijn No Limits 2 Rollercoaster Simulator, Rollercoaster Tycoon 3/World, Watch Dogs, race games, simulators en leuke nieuwe games die uitkomen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max €900 minder mag natuurlijk ook
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Monitor, toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
CPU, GPU, MoBo, Voeding, Case, Ram, SSD en HDD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zolang ik niet naast een opstijgende straaljager zit is het goed.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Dit is het punt waar het verschil ligt met mn oude topic. Ik weet niet precies hoeveel invloed overclocken heeft op de dingen die ik wil gaan doen maar ik denk dat het zeker effect heeft op simulators en video/muziek productie. Als dit echt wat oplevert dan zou ik het zeker overwegen.
Tijd voor lijstjes
Mijn originele lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,99 | € 47,99 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,70 | € 52,70 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 93,50 | € 93,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 683,04 | |
Nu ik wat meer budget heb wou ik mijn case upgraden en voor een goede 2de hands GPU gaan:
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X (2de hands) | € 200,- | € 200,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,59 | |
En dan hier het overclock lijstje:
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 217,95 | € 217,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X (2de hands) | € 200,- | € 200,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 20,30 | € 20,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 855,24 | |
Ik heb nog geen ervaring met overclocken dus ik weet niet of dit een goed lijstje is.
Alvast bedankt voor de hulp!!