Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil betere wifi op m'n 2e etage: Accespoint of Switch ?

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo allemaal,

Ik word langzamerhand gek van mijn slome wi-fi op de 2e verdieping. Als ik bedraad internet heb dan zou ik de 10 mb/s halen, maar met mijn wifi is het altijd gezeik en haal ik maar 2mb/s.

Nu heb ik op de tweede verdieping een internet kabel liggen die aan de router verbonden is. Vanuit die kabel zou ik ook 10mb/s halen. Alleen ik wil niet dat er zo een kabel door de kamers loopt.
Ik kan dus gewoon een internet kabel in de accespoint / netwerk switch steken.

Nu is mijn vraag dus of ik voor een betere wi-fi op de tweede verdieping beter af ben met een netwerk switch of een accespoint ? Of is misschien zelfs een wifi repeater voldoende ?

Ik ben niet super technisch, dus aan ingewikkelde oplossingen heb ik niet veel :( Het mooist zou iets van plug and play zijn. Kabel er in, en bam, hij zende wifi via mn internetkabel meteen uit.

Dankuwel voor het lezen en het helpen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Wat wil je met een switch bereiken :P ? Dan heb je nog steeds geen wifi?

Je moet gewoon een tweede access point (wireless router instellen als access point) neerzetten op de tweede verdieping, aansluiten met een UTP-kabel. Alle problemen opgelost. Voor €20 kan je klaar zijn: pricewatch: TP-Link TL-WR841N

[ Voor 26% gewijzigd door MarcoC op 16-11-2014 20:15 ]

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Ja met een internet kabel bedoelde ik dus eigenlijk een UTP kabel, maar wist niet dat het zo heet.
Okey, dan probeer ik denk ik maar een accespoint :P Heb beneden gewoon een router staan, maar het signaal is kennelijk zwak. Daarom wou ik een switch of accespoint of iets anders.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nogmaals, een switch heb je niets aan, want die zorgt niet voor een draadloze verbinding. Je zult daar een accesspoint moeten hangen aan de netwerkkabel.
Of je kunt lager een WiFirepeater plaatsen om zo je signaal van beneden te versterken (al is het maar de vraag of dat genoeg resultaat biedt).