Internet snelheid problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijscream
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:29
Ik heb vdsl 2 van xs4all
altijd heel erg tevreden geweest over mijn snelheden, nu heb ik echter het probleem dat de laatste tijd mijn snelheden nogal varieren.
als ik kijk in mijn fritzbox naar de line settings zie ik het volgende:

Max. DSLAM throughputkbit/s11121622016
Min. DSLAM throughputkbit/s7840
Attainable data ratekbit/s11293051606
Current throughputkbit/s10931122015

en in het overview scherm zie ik de volgende gegevens staan:
DSL connected, 109,3 Mbit/s 22,0 Mbit/s

ik zit bedraad aan het modem aangesloten, ik heb net een nieuw modem binnen aangezien ik dacht dat het aan het modem lag, maar dit is blijkbaar niet zo. mijn pc specs zijn:

ProcessorIntel Core i7 4930K
MoederbordASUS Rampage IV Black Edition
GeheugenmoduleKingston HyperX Beast 64GB DDR3-2133 CL11 octo kit
VideokaartMSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB
Harddisk/SSDSamsung 840 Evo 500GB
Optische driveSamsung SH-224DB/BEBE
BehuizingCooler Master HAF X
VoedingCooler Master Silent Pro M1000
CPU-koelerCorsair Hydro Series H100i
Monitor3x Iiyama ProLite E2483HS-B1
ToetsenbordSteelSeries Apex
MuisLogitech MX400 Performance Laser Mouse
PC speakersetLogitech Z323
BesturingssysteemMicrosoft Windows 7 Professional 64-bit NL OEM
HeadsetSteelSeries Siberia v2

ik zie in mijn hardware geen problemen wat dit betreft. heb de drivers van mijn onboard netwerk kaart al opnieuw geinstalleerd.
misschien dat er software of iets dergelijks is wat er in de weg zit. ik had alle utilities die bij het asus mainboard zater geinstalleerd. ook ROG gamefirst II wat je netwerk verkeer beter zou moeten regelen. dit heb ik ondertussen verwijderd maar nog steeds is mijn internet erg traag.
ik haal op goede momenten 50mbit down en 20mbit up en op andere momenten 8 mbit down en 8mbit up. het is echt heel verschillend. wat ik me af vraag of die software toch nog in de weg kan zitten of dat er misschien iets anders is dat mijn netwerk wil regelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3910547335.png
zoals het plaatje hierboven is is het af en toe. op andere momenten is het meer zoals de afbeelding hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3914387198.png

zoals te zien is in de traffic graph van mijn modem ben ik met heel het netwerk niks aan het doen eigenlijk. alleen de speedtest is duidelijk zichtbaar in de grafiek.
Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/2d27gp1.jpg

is er iemand hier die toevallig nog tips heeft voor mij waar ik naar kan kijken om de internet snelheid sneller te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:57
Denk dat je toch echt bij Xs4all moet zijn, wij kunnen niet op afstand je internet sneller maken of een oorzaak bedenken. Je provider is de beste optie...

Wat je nog wel zou kunnen doen is de bekabeling naar het modem controleren. En dan bedoel ik de draad vanuit de grond naar het modem. Die willen namelijk nog wel eens oxideren waardoor het signaal slechter wordt. Als dat zo is: Even met fijn schuurpapier lichtjes opschuren en je hebt weer een mooi nieuw kabeltje.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijscream
Saeverix schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:09:
Denk dat je toch echt bij Xs4all moet zijn, wij kunnen niet op afstand je internet sneller maken of een oorzaak bedenken. Je provider is de beste optie...

Wat je nog wel zou kunnen doen is de bekabeling naar het modem controleren. En dan bedoel ik de draad vanuit de grond naar het modem. Die willen namelijk nog wel eens oxideren waardoor het signaal slechter wordt. Als dat zo is: Even met fijn schuurpapier lichtjes opschuren en je hebt weer een mooi nieuw kabeltje.
ik ben al bij xs4all geweest. die hebben een lijnmeting gedaan, daar kwamen resultaten uit die erop lijken dat alles perfect is. snelheden die je maar zelden haalt met vdsl. ik snap dat jullie dat niet kunnen meten hier. misschien dat iemand ervaring heeft met hetzelfde probleem. heb ondertussen al de bekabeling naar mijn modem vervangen en het modem zelf dus ik begin een beetje hopeloos te worden.
oxideren lijkt me bijna niet mogelijk. het appartement waar ik in woon staat hier net 1.5 jaar. wel erg snel. en het zit weggewerkt in een kastje aan de muur waar ik alleen een telefoon kabeltje in hoef te steken van ongeveer 50cm naar mijn modem toe.
toch bedankt voor de reactie, maar ik heb het idee dat het een software matig probleem is op mijn computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:57
thijscream schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:16:
[...]
maar ik heb het idee dat het een software matig probleem is op mijn computer.
Dat kun je dan op twee manieren testen. Linux LiveCD downloaden en daarmee opstarten en snelheid testen, of een Laptop van iemand lenen en die op jou modem testen...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijscream
Saeverix schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:19:
[...]

Dat kun je dan op twee manieren testen. Linux LiveCD downloaden en daarmee opstarten en snelheid testen, of een Laptop van iemand lenen en die op jou modem testen...
ik zal een linux live cd downloaden en die eens proberen. inderdaad wel een goed idee.
heb hier ook een laptop staan maar is al jaren oud en doet het eigenlijk niet goed. de website van speedtest.net laad al amper.