Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste iedereen,

Ik heb sinds een week een Sapphire 7950 en daar ben ik zeer blij mee, maar alleen met FIFA gaat het niet zo goed.

Met m'n vorige videokaart (4830) speelde ik FIFA 14 zonder problemen op hoogste settings, maar met m'n huidige GPU loopt niet het niet totaal vloeiend zoals eerst. En ook de Demo van FIFA 15 speelt lang niet vloeiend terwijl m'n PC wel ruimschoots aan de systeemeisen voldoet (Zie hier) .

Mijn PC:

A8-5600K
4 GB RAM
7950 HD Sapphire

Iemand die mij kan helpen of tips heeft? Of zit het probleem alleen in de Demo en doet hij het bij de normale FIFA 15 wel normaal?

Alvast bedankt,

Reinier

[ Voor 6% gewijzigd door ReinierB99 op 16-11-2014 18:57 ]

Steam: Th3C00LGuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat voor problemen ervaar je precies tijdens het spelen van de FIFA 15 demo? Gaat het om haperingen in het beeld (framedrops) of krijg je artifacts te zien? En heb je deze problemen ook tijdens het spelen van andere spellen die ook ongeveer dezelfde systeemeisen hebben?

En heb je onlangs die nieuwe videokaart geïnstalleerd maar nog niet de drivers geüpdate? Wat voor besturingssysteem draai je? Heb je hiervan ook al DirectX geüpdate?

[ Voor 9% gewijzigd door Basz0r op 16-11-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
-Het spel speelt gewoon niet vloeien, lage framerate en inderdaad af en toe ook framedrops.
-Ik speel Shadow of Mordor op Ultra zonder probleem, met Unity en Far Cry 4 ervaar ik wel framerate problemen maar dat doen wel meer mensen met een betere set up dan ik...

-Ik heb de nieuwste Beta van de Catalyst drivers geïnstalleerd (14.11), draai op Directx 11 volgens Dxdiag en mijn OS is Windows 7 64 Bit.

Dus het lijkt me wel dat het qua drivers goed zit, maar ik zou niet weten wat het probleem anders kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zet de FIFA 15 framerate verversing uit, en forceer V-sync met de ATI/AMD kaart.
Zoek ook even op Google, want er zijn meerdere mensen (waaronder me, maar heb NV-kaart :P), die het probleem zo hebben opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
Dat heeft gehlopen, bedankt! \
Nu maar FIFA kopen dan:P

Het enige rare is dat mn CPU constant op 100% staat op alle 4 de cores, dat lijkt me ook niet helemaal normaal, maar meer mensen hebben daar last van...

Is de game uberhaupt wel goed te spelen op mijn pc vraag ik me af...

[ Voor 67% gewijzigd door ReinierB99 op 16-11-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
ReinierB99 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:33:
Dat heeft gehlopen, bedankt! \
Nu maar FIFA kopen dan:P

Het enige rare is dat mn CPU constant op 100% staat op alle 4 de cores, dat lijkt me ook niet helemaal normaal, maar meer mensen hebben daar last van...

Is de game uberhaupt wel goed te spelen op mijn pc vraag ik me af...
Speelt prima hier, de CPU wordt idd meer belast. Maar dat vind ik juist een plus-punt: vroeger werd de PC helemaal niet belast als je FIFA speelde, waardoor je vaak enorm veel lag had, en de career-mode vraag traag liep. Nu gaat alles 5x (overdreven :P) sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
Ik heb de game net gekocht, maar het probleem nog steeds (CPU is bij de volledige game beter dus daar ligt het niet aan).

Ik had even gegoogled en daar zeiden ze dat je in de FIFA settings de FPS op unlimeted moest zetten en dat je via RadeonPro hadnmatig de FPS laten locken op 60 FPS, nu heb ik exact de settings in RadeonPro staan als deze kerel hier maar schommelt de FPS alsnog tussen de 150 en de 130 FPS waardoor er dus lag onstaat... Iemand help me alsjeblieft :'( :'( :'( :'(

[ Voor 23% gewijzigd door ReinierB99 op 17-11-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
Iemand... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Heb deze issues alleen bij 'setplays' (replay, free-kick, ..).
Dit is helaas niet helemaal op te lossen, probeer met de AMD settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinierB99
Het enige wat ik in CCC kan veranderen is VSync en Triple Buffering, dus daar kan ik niet veel mee,
En in RadeonPro kan ik juist heel veel veranderen dus daar word ik niet veel wijzer van...

Pagina: 1