Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen!

Voor de mensen die geen zin hebben om het allemaal te lezen: Ik zoek een videocamera die goede videokwaliteit geeft en waarbij de fotofunctie en geluidskwaliteit volledig onbelangrijk is. Het probleem is mijn budget dat rond de 100,- ligt :-( ... Heel erg fijn als iemand mij zou kunnen vertellen welke camera hiervoor alsnog goede kwaliteit geeft. Alvast bedankt! _/-\o_

het hele verhaal:Ik ben opkomend artiest en wil videoclips gaan maken bij mijn nummers. Daarom ga ik een camera, greenscreen, statief voor mijn camera en een studioverlichting set. Het greenscreen heb ik al gevonden, een statief is ook geen probleem en als verlichting set heb ik ook al iets goeds gevonden.

Het probleem is dat mijn budget voor een camera rond de 100,- ligt en ik niet hoger kan gaan dan 150,-. Ik zoek een videocamera waarmee ik dus video's moet kunnen schieten en hij hoeft geen foto's te kunnen maken en de geluidskwaliteit is ook onbelangrijk (omdat er dus na bewerking muziek onder wordt geplaatst). De video's ga ik na ze te hebben geschoten bewerken met Final Cut Pro en daarna op YouTube zetten. Het belangrijkste is dus puur de kwaliteit van de filmbeelden. Ik weet dat mijn budget erg laag ligt maar er zit jammer genoeg niets anders op (en nee, eerst verder sparen is momenteel geen optie).

Mijn vraag is wat voor type camera zou u mij aanbevelen? Welk merken zijn goed voor deze doeleinden? Zou u adviseren om tweede hands te gaan zoeken? Zo ja, wat voor type camera? Ik snap dat het niet heel veel kan voorstellen voor dit bedrag, maar ga ervan uit dat er wel een camera bestaat die aan deze eisen voldoet.

Ook begrijp ik dat het misschien een normale familiecamera zal moeten worden, maar dan alsnog de vraag welke geeft voor dit bedrag mooi HD beeld?

Heel erg bedankt alvast.
Met vriendelijke groet,
Mark

Ps. aan reacties die zeggen dat mijn budget te laag is heb ik niet zoveel ;) Hiervan ben ik op de hoogte en daarom ben ik hier om alsnog een oplossing te zoeken.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je zelf de pricewatch al afgespeurd naar modellen? Welke zijn daarbij afgevallen of heb je zelf op het oog?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 10:10

BLN

Als je genoeg licht hebt, en je wil knap opnemen voor dit geld zou ik eerst lekker proberen met een iPhone 5 of 6 als iemand die heeft. Daar zijn genoeg filmpjes/videoclips mee opgenomen. Geeft prima HD kwaliteit, het geluid moet je sowieso apart opnemen.

Andere optie is dat je bijvoorbeeld een (tweedehands) Canon Powershot SX270 koopt (ja dat is een fotocamera ja) waar een goede lens en een aardige sensor in zit, en daar mee opnemen.

If it ain't broken, don't fix it

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24

SomerenV

It's something!

Voor maximaal 150 euro vind je geen camcorder die in 1080p opneemt. Misschien dat de GoPro Hero een optie is? Ik zou nog even door sparen tot je een budget van 250 euro hebt, dan heb je namelijk wel wat camera's om uit te kiezen. Het zullen geen geweldige camera's zijn maar dat mag je ook niet verwachten voor het geld. Voor videoclipjes zal het wel prima zijn :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram