Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Study, Work and Gaming

Pagina: 1
Acties:

• xzavyur
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 21:07
Ik zit erg te twijfelen over wat ik moet nemen. Mijn oude MSI GX720-022NL gaat het bijna begeven(af en toe wat BSODjes).

Wat ga je met je laptop doen?
Studie, werk, gamen en entertainment.

Wat is je budget?
~1400

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker, elke dag naar colleges, maar ook naar klanten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst wil ik het volgende: FHD, SSD, krachtige i7 en een GTX860M(4GB variant) of hoger
  • Ik ben erg gecharmeerd door de look en feel van:
  • Lenovo Y50-70 Serie
  • MacBook Pro
Ik heb wel een Lenovo met 500GB SSD gezien, maar die had dan weer de 2GB 860 en niet die van 4GB.

Ik ben er nog steeds niet over uit, en hoop dat jullie een frisse blik kunnen werpen.

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-11 11:53
Ik denk dat de MacBook Pro af zal vallen. De duurste MacBook Pro heeft slechts een GT 750M en die is toch echt wel een stuk slechter dan de GTX 860M.
Je zou de Lenovo Y50-70 kunnen kopen. Er zit niet veel verschil tussen de 2GB en 4GB varianten van de GTX 860M. Het beeldscherm van de Lenovo is alleen wel erg slecht qua kijkhoeken, contrast en kleurweergave.
Wat dat betreft kun je bijvoorbeeld ook kijken naar de MSI GS60 Ghost serie. Sommigen hebben ook een GTX 860M en een fatsoenlijk Full-HD 15 inch beeldscherm. En deze is ook maar 2 cm dik en 2 kg en dat is handig als je hem vaak meeneemt.

[ Voor 0% gewijzigd door RichardQG op 18-11-2014 17:39 . Reden: typo ]

• xzavyur
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed van je begrijp is de Lenovo, bijvoorbeeld, niet echt fijn bij het kijken van series en films met z'n tweeën?
De MSI GS60 is idd wel erg goed alternatief. Voornamelijk vanwege de 7200 rpm hdd en msata ssd, al is die ssd niet de top-of-class.
Verder zag ik ook deze: BTO X.Book 15CL58. Is dat misschien ook wat? Op de benchmarks scoort ie wel lekker, maar dan komt toch de vraag van geluid en warmte productie op. Wat denk je daarvan?

• RichardQG
xzavyur schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:21:
Als ik het goed van je begrijp is de Lenovo, bijvoorbeeld, niet echt fijn bij het kijken van series en films met z'n tweeën?
Ja,maar niet alleen de kijkhoeken zijn slecht, ook het contrast en de helderheid zijn niet echt om over naar huis te schrijven volgens notebookcheck (ook bij het UHD scherm):
http://www.notebookcheck....view-Update.124754.0.html
Met gamen zal je het niet heel erg merken, maar met het kijken naar films of foto's zal het denk ik niet erg mooi zijn. Voor foto- of videobewerking zou ik deze laptop daarom al meteen overslaan.

De MSI GS60 is idd wel erg goed alternatief. Voornamelijk vanwege de 7200 rpm hdd en msata ssd, al is die ssd niet de top-of-class.
De soort SSD maakt op zich niet heel veel uit, een SSD is sowieso al veel sneller, zuiniger, stiller en duurzamer dan de duurste HDD. Een SSD is eigenlijk ook wel een must in elke laptop duurder dan €800.

Verder zag ik ook deze: BTO X.Book 15CL58. Is dat misschien ook wat? Op de benchmarks scoort ie wel lekker, maar dan komt toch de vraag van geluid en warmte productie op. Wat denk je daarvan?
De BTO X.Book 15CL58 lijkt mij ook wel een goede laptop. Maar bedenk wel dat deze erg dik en zwaar (minstens 2,8 kg, afhankelijk van de hoeveelheid harde schijven) is, dus niet perfect om vaak mee te nemen. Nou lees ik dat je elke dag je laptop mee gaat nemen, dus lijkt mij persoonlijk de MSI beter (want lichter en dunner). Qua geluid en warmteproductie moet je eigenlijk sowieso niet bij een laptop zijn. :'( Al deze laptops zullen waarschijnlijk aardig heet worden en een hoop lawaai maken. De bovenkant (toetsenbord en touchpad) zal wel meevallen, maar je kunt de laptop bij gamen beter op een plat vak leggen. Ik denk dat dit bij al deze laptops wel zal spelen, want ze hebben allemaal redelijk weinig plek voor de fans, de reden dat de BTO dan wat dikker is, is omdat de onderdelen hierin makkelijk te vervangen zijn. Als je een laptop wilt die bijna niet warm wordt, kun je beter zoiets kopen:
nieuws: Asus introduceert gamelaptop met GTX 980M-videokaart
Alleen deze is dan wel weer meer dan 5 kg, niet fijn om mee te nemen. :N

Als gewicht en dikte niet zo belangrijk is, zou ik eerder voor de MSI GE60 serie gaan, deze heeft ongeveer dezelfde performance als de GS60 serie, behalve dat die serie een stuk duurder is. De GE60 heeft wel iets meer bang for buck.

Trouwens, gezien je voorkeur voor de Lenovo Ideapad Y50-70, ging ik er van uit dat je een 15,6 inch laptop wilt en daar heb ik me ook op georiënteerd, maar misschien wil je liever een 13/14 of 17 inch laptop, dan zijn er natuurlijk weer andere alternatieven.

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
Is er een reden dat je de 4GB versie van de gtx860m wil hebben? Dat is namelijk de ietsje tragere kepler variant, de 2GB is de maxwell.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het scherm is blijkbaar erg slecht op de Lenovo, maar ik denk dat je er in principe wel met z'n tweeen een film op kan kijken. Voor fotobewerking is het inderdaad ook niet ideaal, maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel waarde je hecht aan correcte kleurweergave.

Misschien kan je ook naar BTO kijken zoals al gezegd is, ze hebben een 13" gaming laptop die er IMO erg interessant uitziet, zat opties vanaf 999 euro, en het basismodel is al redelijk compleet IMO. Bouwkwaliteit en dergelijken zijn ook prima in orde voor zover ik weet, maar zou je zelf ook wat onderzoek naar kunnen doen.

http://www.bto.eu/bto-x-book-13cl58-ips.html

FHD of 2560x1440 IPS scherm, standaard GTX860m, standaard i7, standaard 8GB RAM en standaard een 120GB SSD. Zelfs plek voor extra (mSATA) SSD's. Sowieso is BTO zeker iets om te overwegen, hun grotere modellen zijn ook erg interessant.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 18-11-2014 22:27 ]

• RichardQG
Skynick schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:18:
Is er een reden dat je de 4GB versie van de gtx860m wil hebben? Dat is namelijk de ietsje tragere kepler variant, de 2GB is de maxwell.
Dat is niet helemaal waar. ;) Zowel de 4GB als de 2GB versies kunnen zowel de Kepler als Maxwell architectuur hebben. Alleen de GTX 860M SLI is alleen in de kepler variant verkrijgbaar. De meeste fabrikanten gebruiken echter de kepler varianten, dus als het er niet specifiek bij staat zou ik er van uit gaan dat het de kepler variant is. Het verschil tussen beide is voornamelijk de TDP, deze is bij de Maxwell variant 45W en bij de Kepler variant 75W. De Maxwell is eigenlijk een upgraded GTX 850M en de Kepler is eigenlijk een downgraded GTX 870/880M.

• xzavyur
Ik heb het allemaal in me op genomen en vind het gewicht eigenlijk wel erg belangrijk.
Dus BTO valt daardoor af. De warmte issue's zijn weggenomen bij BTO als je 970M bijv. kiest. Deze hebben eindelijk dubbele koeling.
Ik heb nu toch gekozen voor de GS60, deze ervaar ik als erg fijn, vanwege het hebben van èn een SSD èn een HDD.
De SSD is btw op M.2 aangesloten en niet op MSATA en er is nog ruimte voor één extra.
Dit betekend wel dat je er alles uit sloopt, en daarmee je garantie verliest, want je kan er erg moeilijk bij.

Ik heb nu dus om precies te zijn de GS60 2PE gekozen met een GTX870M(toch Kepler en geen Maxwell gekozen).
RichardQG schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:56:
[...]

Dat is niet helemaal waar. ;) Zowel de 4GB als de 2GB versies kunnen zowel de Kepler als Maxwell architectuur hebben. Alleen de GTX 860M SLI is alleen in de kepler variant verkrijgbaar. De meeste fabrikanten gebruiken echter de kepler varianten, dus als het er niet specifiek bij staat zou ik er van uit gaan dat het de kepler variant is. Het verschil tussen beide is voornamelijk de TDP, deze is bij de Maxwell variant 45W en bij de Kepler variant 75W. De Maxwell is eigenlijk een upgraded GTX 850M en de Kepler is eigenlijk een downgraded GTX 870/880M.
Hoe kom je aan al die info? Ik zat echt te zoeken naar hoe dat nou eigenlijk in elkaar zit.

[ Voor 37% gewijzigd door xzavyur op 20-11-2014 17:14 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Jezus wat een moeite om er even een SSD'tje in te gooien... Heb je er al 1 ingestopt of niet? Wat een hels karwei lijkt me dat (even een filmpje gekeken op Youtube).

• xzavyur
Thomasx4 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:21:
Jezus wat een moeite om er even een SSD'tje in te gooien... Heb je er al 1 ingestopt of niet? Wat een hels karwei lijkt me dat (even een filmpje gekeken op Youtube).
Hahaha, ja ik heb waarschijnlijk het zelfde filmpje gezien. :D
Voorlopig ga ik iig nog niet een extra M.2 in zetten..
Pagina: 1