Aankoop All-round high-end notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 21:38
Wat ga je met je laptop doen?
De voornaamste zaken zijn:
  • Virtuele Machines draaien
  • Basic Gaming (Tropico 4 onder andere, eventueel ook wel GTA5 - dus niet standaard kaartje)
  • All-round surfen & multi media (Chrome met 36 open tabbladen is geen uitzondering) af & toe eens photoshop /...
Wat is je budget?
Budget is ergens tussen de €1500 en € 2500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Neen, laptop is een Desktop vervanger die 's avonds gewoon opgeborgen wordt om de volgende dag terug te kunnen gebruiken. Batterijduur is ook helemaal onbelangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben een grote fan van Asus, echter heb ik niet meteen een merkvoorkeur.
Verder zou 'k ook graag over onderstaande zaken beschikken:
  • i7 Quadcore processor 4810MQ + (of als er een zwaarder amd alternatief is? )
  • 16 (maar liefst 32GB ram) *
  • 500GB Samsung evo ssd (Msata)*
  • 1000GB HDD (storage)*
  • liefst 17" mag ook groter zijn, niet kleiner dan 15"
  • + Graka voor Medium gaming
  • AC Wifi adapter*
  • Azerty Keyboard*
De enige toestellen die redelijk voldoen aan mijn eisen (tot nu toe) zijn de xnotebook/XMG custom notebooks:
  • XNOTEBOOKS® CYCLONE HW17
  • 17.3" Full HD, NVIDIA 2 x GTX860M (SLi) / 2 x 4.0Gb GDDR5­ * DIRECT X11
  • 32GB DDR3-1600 * CRUCIAL Ballistix Sport * ( 4 x 8GB ) HIGHEST PERFORMANCE (1e klas)
  • 1000 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) SEAGATE Sata-600, + 8GB SSD­
  • 500 GB mSATA Samsung 840 EVO SATA 6Gb/s
  • Intel WiFi (300-867Mbps) AC 7260 + Bluetooth­ 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (Dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Prijs zoals weergegeven (incl. BTW): € 2.694,90

Maar ik zou graag een merk laptop hebben ivm. garantie/wisselstukken en dergelijke.

Heb ook al een Desktop/workstation overwogen, maar deze kan niet mooi geplaatst worden in de woonkamer en heb geen zin om boven alleen in een koude ruimte te zitten. (anders ging het samenstellen wel heel wat vlotter verlopen hebben)

*Ook hoeft niet alles standaard in het toestel te zitten, ik kan zelf gerust alles bijsteken/versteken en een windows 8.1 licentie heb ik ook al liggen. Een gemakkelijk te openen body is dus ook een pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoi Sinkfun,

Zo te horen ben je op zoek naar een zogenoemd: monster.
Die alle aan kan qua specs en dan voor het merk twee belangrijke specificaties heeft:
- Koeling
- Bouwkwaliteit

Mijn enige vraag die niet 100% wordt beantwoord:
- maakt het gewicht uit? (als ik de specificaties zie, wordt deze niet minder dan 3 kg)

Als je het hebt over het zelf samenstellen ervan, is het merk BTO een goede optie:
- www.bto.eu
Dit is een Nederlands bedrijf waar laptops samen gesteld kunnen worden. Let echter wel op welke behuizing je kiest, hierin zit natuurlijk het verschil in de manier van koelen.

Een goede optie die pas op de markt is en waarschijnlijk ook gebruikt gaat worden als workstation:
- MSI GT72

Daarnaast als voorkeur laptop qua merk voor jou:
- Asus G750 of een nieuwere G751 (als deze verkrijgbaar is in Nederland)

Hopelijk heb ik zo een paar opties opgenoemd waar jij iets mee kan.

• sinkfun
YDeciever schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:45:
Hoi Sinkfun,

Zo te horen ben je op zoek naar een zogenoemd: monster.
Die alle aan kan qua specs en dan voor het merk twee belangrijke specificaties heeft:
- Koeling
- Bouwkwaliteit

Mijn enige vraag die niet 100% wordt beantwoord:
- maakt het gewicht uit? (als ik de specificaties zie, wordt deze niet minder dan 3 kg)

Als je het hebt over het zelf samenstellen ervan, is het merk BTO een goede optie:
- www.bto.eu
Dit is een Nederlands bedrijf waar laptops samen gesteld kunnen worden. Let echter wel op welke behuizing je kiest, hierin zit natuurlijk het verschil in de manier van koelen.

Een goede optie die pas op de markt is en waarschijnlijk ook gebruikt gaat worden als workstation:
- MSI GT72

Daarnaast als voorkeur laptop qua merk voor jou:
- Asus G750 of een nieuwere G751 (als deze verkrijgbaar is in Nederland)

Hopelijk heb ik zo een paar opties opgenoemd waar jij iets mee kan.
Bedankt voor je antwoord,

Zit in België, daar is de komende Asus G751 niet echt indrukwekkend te noemen. (heb echter wel volgende week een paar minuten met een Asus verdeler, eens zien wat die me kan vertellen) .

Het gewicht maakt me ook niet uit.

Zou van mij 10 kilo mogen zijn, maar in 1 stuk en met 1 voedingskabel . (anders zou 'k wel elke dag een desktop, monitor, muis en keyboard versleuren, maar dan zijn we telkens weer 10 minuten kwijt met opzetten en afbreken.) ~en geloof me, heb 'k ook al paar keer overwogen voor dat geld! maar is echt niet praktisch~

BTO /sager / xmg (of iets dergelijks) of de door mij reeds aangehaald Xnotebooks zijn inderdaad interessant, echter zou het makkelijker zijn moest ik deze via mijn werk (retailer) kunnen bestellen.

Heb ondertussen wel al volgende andere gezien, maar lijken ook niet allen echt binnen handbereik hier.

*kwijl*
17.3" Gaming Laptop X7 Pro - http://www.aorus.com/x7pro.aspx - (Sub-merk van Gigabyte, echter zeer gering te verkrijgen, maar o zo interessant )

daarnaast ook de Nederlandse versie van de Asus G751

ofwel de MSI bakbeesten.

Maar een echte all-rounder is moeilijk te vinden via gewone retail aankoopkanalen. (standaard HP/ASUS/ACER/MSI/.... modellen)

verder iemand een idee of je makkelijk aan een asus G751 barebone zou kunnen geraken, dit zou wel IDEAAL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
Het is een MSI Dominator Pro geworden.

GT70 2PE-2074XBE,
Intel Core i7 4810MQ,
12 GB, Meteen upgraden naar 32GB
17.3 inch,
1920x1080,
Nvidia GeForce GTX 880M,
128gb SSD + 1TB HDD (3 Msata poorten, Samsung SSD van 500gb er in steken.

http://www.alternate.be/M...book/html/product/1152490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
sinkfun schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:20:
Het is een MSI Dominator Pro geworden.

GT70 2PE-2074XBE,
Intel Core i7 4810MQ,
12 GB, Meteen upgraden naar 32GB
17.3 inch,
1920x1080,
Nvidia GeForce GTX 880M,
128gb SSD + 1TB HDD (3 Msata poorten, Samsung SSD van 500gb er in steken.

http://www.alternate.be/M...book/html/product/1152490
Prijzig ding voor 12gb en matige GPU.. voor €1800 heb je i7 4710hq, 16gb geheugen, gtx 980m en een 500gb SSD + all-alu behuizing, dus geen plastic. :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinkfun
Liber8 schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:12:
[...]

Prijzig ding voor 12gb en matige GPU.. voor €1800 heb je i7 4710hq, 16gb geheugen, gtx 980m en een 500gb SSD + all-alu behuizing, dus geen plastic. :)
True, maar is vooral de CPU die belangrijk is (visualisering) en gpu in mindere mate (af en toe wat gamen). die 12gb wordt 28 (2-8gb er bij ploefen + samsung msata ssd van 500gb er bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
sinkfun schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:15:
[...]

True, maar is vooral de CPU die belangrijk is (visualisering) en gpu in mindere mate (af en toe wat gamen). die 12gb wordt 28 (2-8gb er bij ploefen + samsung msata ssd van 500gb er bij)
http://cpuboss.com/cpus/I...Q-vs-Intel-Core-i7-4710HQ

Alles is precies gelijk 4710HQ vs 4810MQ. L2 en L3 Cache liggen ook gelijk.
4810MQ is 300Mhz sneller qua kloksnelheid. Dit minimale verschil is verwaarloosbaar en zal je waarschijnlijk niet merken, gezien je laptop alleen tijdens een stresstest alle cores 100% throtteld.

Ik weet niet precies wat de prijsverschillen zijn in een laptop tussen de 4710HQ en 4810MQ.

Je hebt gelijk dat een snellere CPU beter geschikt is voor visualisation en rendering.

Je kunt nu van Clevo een noteboook pre-orderen met een desktop CPU.:) Beast Mode ON!!

Dat zou perfect voor je zijn geweest lijkt me.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Pagina: 1