Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraagje over copyright in tweakers films gebruikt

Pagina: 1
Acties:

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 16:11
Dag Redactie en misschien Tweake-naars,

Ik zat te kijken naar het filmpje van de SolaRoads. Zeker interessant en mooi idee voor toekomst perspectief.

Mijn vraag gaat over wat er in het filmpje te zien is. Soms staat er midden boven in de tekst "Bron SolaRoads". Ik snap dat dit te maken heeft met copyright maar zou er graag meer over willen weten. Wat hebben jullie (redactie) gedaan of gevraagd zodat jullie het (de beelden) mochten gebruiken. Het kan ook mogelijk zijn dat hier een speciale licensie aan vast zit.

Alvast bedankt en hoop dat door zo te vragen dat ik zelf meer kennis krijg over de nu technologische rechtzaak systeem genaamd copyright.

Stefanto :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vermoed dat het gewoon citaatrecht is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Citaatrecht

Ey!! Macarena \o/

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:59

TradeMarkNL

Videoproducer
Precies, dus veel meer valt er ook niet over te zeggen ;) Behalve dan dat we het vaak ook nog dubbelchecken bij de rechthebbenden en dan is het altijd goed.

Over een speciale licentie is in dit geval geen sprake. Die bestaan natuurlijk wel, zoals abonnementen op beelden van persbureaus als Reuters. Maar daar doen wij niet aan ;)