Afgelopen jaar ben ik verhuist en ik houd keurig het verbruik bij zodat ik zie waar mijn geld naar toe gaat.
Echter is in mijn nieuwe huis iets opgevallen vergeleken met mijn oude huis.
Mijn gasverbruik ligt in de zomermaanden 2x zo hoog als in mijn vorige huis.
De getallen:
oude huis gemeten van 24 april 2013 tot 1 november 2013:
Verbruik per dag: 0,837 M³
Nieuwe huis gemeten van 30 april 2014 tot 16 november 2014.
Verbruik per dag: 1,725 M³
Dit vindt ik een groot verschil en ben opzoek naar de oorzaak.
We zijn naar onze mening niet langer en meer gaan douchen/koken. En de invloed van het stoken is zo minimaal over een gemiddelde van 191 en 200 dagen dat dit niet het verschil kan verklaren.
De verschillen waar ik aan kan denken zijn de CV combiketel in het vorige huis en een CV ketel en een geiser in het nieuwe huis. maar dat mag toch geen 0,8M³ per dag extra verbruiken? = 175 euro per jaar.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en wellicht ook informatie over wat jullie in de zomer verbruiken aan gas.
Ik woon hier samen met mijn vriendin dus 2 personen.
Echter is in mijn nieuwe huis iets opgevallen vergeleken met mijn oude huis.
Mijn gasverbruik ligt in de zomermaanden 2x zo hoog als in mijn vorige huis.
De getallen:
oude huis gemeten van 24 april 2013 tot 1 november 2013:
Verbruik per dag: 0,837 M³
Nieuwe huis gemeten van 30 april 2014 tot 16 november 2014.
Verbruik per dag: 1,725 M³
Dit vindt ik een groot verschil en ben opzoek naar de oorzaak.
We zijn naar onze mening niet langer en meer gaan douchen/koken. En de invloed van het stoken is zo minimaal over een gemiddelde van 191 en 200 dagen dat dit niet het verschil kan verklaren.
De verschillen waar ik aan kan denken zijn de CV combiketel in het vorige huis en een CV ketel en een geiser in het nieuwe huis. maar dat mag toch geen 0,8M³ per dag extra verbruiken? = 175 euro per jaar.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en wellicht ook informatie over wat jullie in de zomer verbruiken aan gas.
Ik woon hier samen met mijn vriendin dus 2 personen.
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber