Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 09:51

Saven

Administrator

Topicstarter
Hola,

Kort door de bocht: een klein half jaar geleden een Nexus 5 voor een kennis besteld. Accu gaat nu nog maar een paar uur mee. GSAM battery monitor geeft bijvoorbeeld aan dat het grootste deel van de accu wordt vebruikt door het scherm, terwijl die maar een half uurtje aan heeft gestaan in totaal..

Doet mij vermoeden dat de accu gaar is, en de capaciteit ineens flink achteruit gegaan. Het lijkt echter wel alsof dit snel is gebeurd: tot een week of 2 geleden nergens last van. Heb ook nog gekeken naar bijv. locatieinstellingen maar die staan allemaal goed. En ook dan zou het scherm niet het meeste capaciteit moeten gebruiken als die maar kort wordt gebruikt (met lage helderheid)..

Hoe zit het in dit geval met garantie? Ik mag denk ik wel aannemen dat een accu wat langer dan een half jaar meegaat :X

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wat je nog voor de zekerheid kunt doen is een backup maken, fabrieksinstellingen terugzetten en even kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Zet er dan natuurlijk wel even zo min mogelijk extra apps op.
Mocht het probleem aan de orde zijn, dan kun je er voorzichtig van uitgaan dat er iets niet in orde is met de hardware. Als het opgelost is, is er toch een mogelijke app op de achtergrond welke dwars ligt.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ja precies, dat wilde ik idd ook nog doen in overleg evt. Maar hoe zit het met garantiekwesties op de accu?

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik weet niet of dit in België of Nederland gebeurt maar in België krijgt de consument 2 jaar garantie op het aangekochte product (en dus op de onderdelen ervan) bron.
Allesinds in België is het zo dat de eerste 6 maanden de plicht is van de verkoper om te bewijzen dat het toestel effectief defect is door verkeerd gebruik om de vervanging of reparatie van het toestel (zonder kosten) te kunnen weigeren. Vanaf 6 maanden begint het wat moeilijker te worden en moet de koper (klant) bewijzen dat het toestel niet defect is door verkeerd gebruik. Vaak doet de winkel waarvan je het product hebt gekocht niet zo moeilijk indien er geen overduidelijke schade is aan het toestel.

Nu weet ik dat er in garantieboekjes van laptops vaak staat dat er op de batterij enkel 6 maanden garantie wordt gegeven, ik weet niet of dit ook geldt voor smartphones..

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Thnx iedereen, vreemd genoeg heeft een factory reset+wipe toch geholpen voor nu.