Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Inmiddels is mijn 3e controller defect gegaan. :/
Ik heb problemen met mijn linker joystick - een probleem wat je veelvuldig terug vindt als je even googled.

Er breekt gewoon iets onder de joystick waardoor hij soms vast hangt, soms dislocated, oftewel je game ervaring tot een hel van frustratie maakt. Je hoort ook echt iets rammelen

Dit gebeurd bij mij voornamelijk bij Fifa. "heat of the moment" pushing op die joystick wordt 'm fataal.
Nou krijg ik vaak naar m'n hoofd geworpen dan doe eens wat rustiger; het is niet dat ik erop lig te rammen, het is enkel de duimkracht. En bij mijn Xbox 360 controller heb ik hier nooit last van gehad.

Ik heb al een aantal keer contact opgenomen met Microsoft's klantenservice. Via chat, per telefoon. Het wordt doorgegeven, en ze gaan kijken voor een oplossing. Tot die tijd repareren ze hem wel. Dit heb ik al een aantal keer te horen gekregen, ik vraag me af of ze dit ooit gaan verbeteren. |:(

De kwaliteit (na het opscheppen over 100 miljoen investering voor verbetering en innovatie van de controller) is betreurend. Ik lees ook van alle klachten of knopjes die niet meer werken, triggers die niet meer omhoog komen.. En microsoft neemt de klachten niet serieus.

Game Mania vervangt mijn controller netjes en stuurt 'm op, maar ik heb geen zin om elke maand hiervoor langs de shop te moeten, en telkens met een braggele controller te zitten.
Dit is gewoon iets wat bij elke controller gefixt moet worden en eigenlijk recall-waardig is. Ik weet wel dat er al een nieuwe batch was omdat de day-one controllers faulty zouden zijn, maar deze controller ben ik dus al lang kwijt.

Iemand anders hier met dezelfde klachten en/of andere klachten? Enig idee hoe ik Microsoft zo ver krijg dat ze mijn controller niet alleen reparen maar ook verbeteren zodat dit niet meer gebeurd?

Deel je ervaring!

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
Ik heb er ook last van. Exact hetzelfde probleem met de linkerthumbstick. X360 controller zit ik nog op de eerste. X1 controller heb ik nu de tweede kapot (de eerste ging kapot na één week, de tweede heeft het een maand uitgehouden)... wel allebei Day One controllers dus ik hoopte dat het daar aan lag en ik met een "normale" een betere ervaring zou hebben?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Mijn witte Xbone controller werkt prima. Laten we hopen dat het probleem alleen in de eerste batch controllers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1CS
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 23:28
Ik heb een van de eerste batches uit duitsland en heb nergens last van.

Een maat van me heeft deze maand de assassins creed bundel gekocht en hij had gelijk een niet werkende controller (wou niet verbinden met de xbox) gelijk terug naar de winkel om ze bundel te ruilen.
De nieuwe set werkt gelukkig prima.

[ Voor 3% gewijzigd door H1CS op 17-11-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempie79
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-03 12:08
Bij mij ook left tumb binnen een half jaar stuk. Controller van de classic en 360 zijn bij mijn nog steeds ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:54
ik heb ongeveer de omgekeerde ervaring. Mijn 360-controllers hebben allemaal vrij snel de geest gegeven terwijl mijn XB-one controllers het al bijna 2 jaar zonder probleem volhouden.

Ik moet wel bekennen dat ik de nieuwe controllers minder gebruik doordat ik nu zowel een xbox one heb als een ps4 en bij de vorige generatie enkel een 360 had

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
ThisGuy schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:25:
Hallo Tweakers,

Inmiddels is mijn 3e controller defect gegaan. :/
Ik heb problemen met mijn linker joystick - een probleem wat je veelvuldig terug vindt als je even googled.

Er breekt gewoon iets onder de joystick waardoor hij soms vast hangt, soms dislocated, oftewel je game ervaring tot een hel van frustratie maakt. Je hoort ook echt iets rammelen

Dit gebeurd bij mij voornamelijk bij Fifa. "heat of the moment" pushing op die joystick wordt 'm fataal.
Nou krijg ik vaak naar m'n hoofd geworpen dan doe eens wat rustiger; het is niet dat ik erop lig te rammen, het is enkel de duimkracht. En bij mijn Xbox 360 controller heb ik hier nooit last van gehad.

Ik heb al een aantal keer contact opgenomen met Microsoft's klantenservice. Via chat, per telefoon. Het wordt doorgegeven, en ze gaan kijken voor een oplossing. Tot die tijd repareren ze hem wel. Dit heb ik al een aantal keer te horen gekregen, ik vraag me af of ze dit ooit gaan verbeteren. |:(

De kwaliteit (na het opscheppen over 100 miljoen investering voor verbetering en innovatie van de controller) is betreurend. Ik lees ook van alle klachten of knopjes die niet meer werken, triggers die niet meer omhoog komen.. En microsoft neemt de klachten niet serieus.

Game Mania vervangt mijn controller netjes en stuurt 'm op, maar ik heb geen zin om elke maand hiervoor langs de shop te moeten, en telkens met een braggele controller te zitten.
Dit is gewoon iets wat bij elke controller gefixt moet worden en eigenlijk recall-waardig is. Ik weet wel dat er al een nieuwe batch was omdat de day-one controllers faulty zouden zijn, maar deze controller ben ik dus al lang kwijt.

Iemand anders hier met dezelfde klachten en/of andere klachten? Enig idee hoe ik Microsoft zo ver krijg dat ze mijn controller niet alleen reparen maar ook verbeteren zodat dit niet meer gebeurd?

Deel je ervaring!
Ooit met een PS4 controller gespeeld? Kwalitatief is deze nog minder.

Korte uitleg vanuit mij. Met in totaal 6 man vormen we een Fifa club. Met de komst van de PS4 zijn we direct overgegaan van de X360 naar PS4. Gedurende eerste maanden gingen daar ook al de eerste controllers kapot (niet bij mij overigens, bij mij zijn met beide consoles nog geen controllers kapot gegaan). In een tijdsperiode van in totaal 9 maanden zijn er binnen de groep 5 PS4 controllers kapot gegaan bij 3 verschillende personen. Toen hebben we ervoor gekozen om toch over te stappen naar de X1. Nu we een jaar met de X1 bezig zijn, zijn er in deze tijdspanne 3 controllers kapot gegaan bij 2 verschillende personen. Iets minder als bij de PS4 maar nog geen kwalitatief acceptabel niveau.

Gelukkig is de service bij beide fabrikanten niet slecht en krijg je kosteloos een nieuwe maar deze minimale steekproef (want representatief is dit natuurlijk ook weer niet) geeft wel aan dat de kwaliteit niet hetgeen is wat voorop staat. En dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Dat de controllers niet al te best zijn is wel te herleiden uit de vele posts in onder andere het XBONE topic hier op T.net. Natuurlijk klagen er altijd meer mensen dan dat men aangeeft dat alles prima werkt naar behoren, maar gevoelsmatig komen er wel erg veel garantie-gevalletjes voorbij zoals degene die Remmetje hierboven beschrijft.

Ik zelf heb ondertussen vier One controllers in handen gehad, en allen waren ze uniek qua werking. En dat is geen positief gegeven.

1. Bij de ene werkt het D-Pad niet correct (1 op de 10 hits wordt niet geregistreerd). Dit lijkt een hardware matig issue, het D-Pad voelt ook wat zachter dan de andere controllers.

2. De tweede controller is de linkerstick al van versleten, als je deze zachtjes laat roteren, voel je duidelijk dat er hoekjes ontstaan, de stick draait niet soepel meer rond maar gaat blokkerig rond. Kortom, slijtage. Ik gebruik de Xbox One pas een klein jaartje meerdere keren per week, daarvoor stond hij weken lang stof te happen. Ik kan dus niet echt zeggen dat er al duizenden uren mee is gegamed. Eerder iets van 300-400.

3. De derde controller piept als je de rechtertrigger indrukt. Ook werkt deze controller niet met de officiële battery pack. De USB-kabel laadt namelijk niet op (het oranje lampje gaat ook niet branden op de USB kabel). Ik moet de battery pack dus verplicht in één van de andere twee controllers gebruiken.

4. De vierde controller (Xbox One White) heeft een nog hardere RB/LB klik dan de andere drie. Verder is deze pas een aantal uur gebruikt dus slijtage is nog niet van toepassing hier.

Alle controllers hebben een zeer harde LB en RB knop, die een harde klik geeft. Bij de 360 waren deze ook klikbaar, maar gaven een veel soepelere feedback. Absoluut geen verbetering. De nieuwe 3.5mm Xbox One controllers schijnen dit beter voor elkaar te hebben.

Nu kan ik met enige zekerheid zeggen dat ik zeer zuinig ben op mijn apparatuur. Ik heb nog nooit een controller stuk gemaakt, en ben absoluut geen button masher. Ondanks dit, heb ik eigenlijk nog nooit een perfect werkende controller in handen gehad. Misschien ben ik wat kritischer dan vroeger op de 360, maar afgezien van wat stick slijtage, heb ik nog nooit een 360 controller gehad met issues. En daar heb ik er wel meer dan 8 van in m'n handen gehad.

Ik voel me een redelijke zeurkous door zo gedetailleerd te beschrijven dat elke controller wel 'iets' mis mee is, maar het is toch eigenlijk raar dat echt letterlijk elke controller zo uniek is qua werking? Zeker anno 2015 en de ervaring die Microsoft hoort te hebben bij het maken van (game)hardware, zou je beter verwachten.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-12-2021
Dinsdag de tweede controller ontvangen sinds een jaar en vandaag al stuk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:24
Ik heb mijn dualshock 4 en mijn xbox one controller moeten terugsturen. De ds4 is al twee keer retour gegaan. Ik heb de probleem van Ferry043. Ik merkte dit eerst niet behalve dat mijn aim gewoon echt k*t was. Toen ik er mee ging ronddraaien liep het soms vast. Mijn xbox 360 controller en ds3 zijn al meer dan 6-7 jaar oud en nog nooit retour gegaan. Deze huidige gen heeft geen goede indruk achtergelaten bij mij (betreft) controllers.

Ik denk dat je weinig kan doen behalve terugsturen en hopen dat bij microsoft zelf een lampje gaat branden als ze teveel retour krijgen en dat ze er beter naar gaan kijken. Sony heeft gewoon sch*t aan dat de rubbers binnen twee weken versleet en loslaat.
Pagina: 1