Netflix en FM15 al te zwaar voor Macbook Pro?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alteitfet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-08 13:46
Goedemiddag lieve mensen,

Als ik een game als Football Manager 15 wil spelen of het kijken van een film op Netflix met mijn Macbook Pro, dan wordt hij al erg snel warm en maakt hij meer geluid dan de stofzuiger van mijn oma. Ik heb de activiteitenweergave geopend en zag bij CPU 195% / geheugen 985 MB / energie inpact 268.

Ik zou me god niet weten hoe dat komt met een vrij nieuwe macbook pro (gegevens hieronder). Wie kan mij helpen?

Macbook Pro gegevens:

Macbook Pro Retina, 13-inch, eind 2013
Processor: 2.4 GHz i5
Geheugen: 4 GB
Videokaart: Intel Iris 1536 MB
SSD 128 GB.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Welkom op GoT Alteitfet, heb je al zelf wat zaken opgezocht en geprobeerd ivm met je probleem?
Netflix in een andere browser laten afspelen bijvoorbeeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alteitfet
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-08 13:46
Thank you. Ik kon zelf niet echt wat vinden, en een andere browser heb ik niet geprobeerd. Zal het is proberen met Safari, maar het ligt niet alleen aan FM15, want bij FM14 en Game Dev Tycoon doet hij precies hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 18:47

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Is een bekend probleem van OSX. Op mijn MacBook pro retina veel last van gehad.
Deze bug is (gedeeltelijk) opgelost in OSX Yosemite. Als de daarbij in Safari (andere browsers werken nog niet goed) Netflix opent dan is je processor gebruik nog maar een paar procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Zelf had ik eerst ook het probleem met Netflix en kwam erachter dat het veel uitmaakt of je fullscreen of in het scherm van de browser kijkt.

Het verschil zit hem (als ik het goed heb) in de CPU & GPU. Als je in de browser kijkt leunt Netflix meet op de CPU waardoor hij een stuk warmer wordt en meer geluid maakt. Toen ik eenmaal dat door had, keek ik altijd fullscreen en was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:50

RnB

De meeste games gebruiken flink wat resources om soepel te kunnen draaien, hierdoor word je MacBook warm en gaat ie dus blazen om die warmte kwijt te kunnen. Niks mis mee. Ook bij beter gespecificeerde MacBooks doet deze scenario zich voor.

Maar waarom Netflix zoveel resources vraagt, is mij ook niet bekend. Mijn MacBooks en mijn iMac worden er flink warm van, waardoor ze inderdaad gaan blazen. Dat terwijl mijn iPhone, iPad en Apple TV niet extreem warm worden bij het draaien van Netflix. Zal een efficiëntie ding zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
HopOnline schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:18:
Zelf had ik eerst ook het probleem met Netflix en kwam erachter dat het veel uitmaakt of je fullscreen of in het scherm van de browser kijkt.

Het verschil zit hem (als ik het goed heb) in de CPU & GPU. Als je in de browser kijkt leunt Netflix meet op de CPU waardoor hij een stuk warmer wordt en meer geluid maakt. Toen ik eenmaal dat door had, keek ik altijd fullscreen en was het probleem opgelost.
Dat zou niks uit mogen maken of je het in een browser scherm of fullscreen in de browser kijkt, tenzij je met fullscreen een andere applicatie bedoelt. Het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat hardware acceleratie alleen werkt tijden het fullscreen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

revertive schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:39:
Dat zou niks uit mogen maken of je het in een browser scherm of fullscreen in de browser kijkt, tenzij je met fullscreen een andere applicatie bedoelt. Het lijkt me niet dat het de bedoeling is dat hardware acceleratie alleen werkt tijden het fullscreen kijken.
Toch is er wel degelijk een verschil. Bij fullscreen heeft de GPU het volledige scherm tot zijn beschikking en hoeft er geen rekening gehouden te worden met andere applicaties. De gerenderde video kan rechtstreeks naar het beeld gestuurd worden. In windowed mode zal het gerenderde beeld eerst nog via de window manager moeten lopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:29
Dat verschil in kijken in full screen of niet merk ik eigenlijk nooit. Mijn MacBook uit 2008 wordt niet warmer dan normaal en gaat zeker niet harder ventileren. Ik kijk overigens Netflix in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Je kunt Netflix via HTML5 of via Silverlight kijken. De Silverlight variant gebruikt enorm veel resources (hoog CPU-verbruik, ed.) De HTML5 variant vraagt weinig tot niks van de CPU, en zou het systeem ook gewoon koel moeten blijven. Controleer dus even of je niet toevallig (per ongeluk) de Silverlight variant van Netflix gebruikt. Je kunt dit in je account instellen, recente browsers horen echter automatisch via HTML5 af te spelen.

Dat hij bij het spelen van een spelletje warm wordt is wel enigszins te begrijpen. Dat zijn relatief zware CPU-taken, en omdat het relatief krachtige apparaten zijn maar erg dun moet hij toch zijn warme op kwijt kunnen.
Pagina: 1