Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met VPN server en FTP server

Pagina: 1
Acties:

• vandel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11-2014
Ik ben op zoek naar een WIFI router die zowel een VPN-server als een FTP-server heeft. Voor de FTP-server is het bijgevolg noodzakelijk dat er op de router een USB aansluitingsmogelijkheid is, voor het opslaan van de bestanden.

Hierbij kwam ik uit op de Netgear Nighthawk AC1900 R7000. Het toestel lijkt volledig te voldoen aan mijn vereisten, maar volgens netgear zou de VPN connectie naar de router niet werken met android en IOS wat voor mij een probleem is.

Ben geen voorstander van het installeren van custom firmware zoals DD-WRT of OpenWRT.

Mijn vraag is simpel: wie heeft er een WIFI router waarbij hij (bij het gebruik van android devices) zowel goede ervaring heeft met de VPN-server als met de FTP-server van de router en kan mij bijgevolg zijn type van router aanbevelen?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Fritz!Box-en van AVM kunnen zowel een fatsoenlijke VPN opzetten die op z'n minst werkt onder Android (IPSec Xauth PSK) én remote FTP-toegang tot de NAS-feature.

Moet 't echt puur een router zijn of mag 't ook een ingebouwd ADSL/VDSL-modem hebben? :P Volgens mij hebben alle Fritz!Boxen namelijk ook een ADSL/VDSL-modem ingebouwd, maar zijn ze ook te gebruiken als kabel/glasvezel-router. Naar mijn weten levert XS4ALL namelijk een Fritz!Box 7490 bij hun glasvezel-abo's.

Fritz!Box 7490: Granting Internet access to storage (NAS) via FTP ('oudere' versies kunnen 't ook hoor.. Heck, zelfs m'n 7340 kan 't, maar ik gebruik het niet.)

Fritz!Box 7490: Setting up VPN connection to FRITZ!Box in Android

[ Voor 72% gewijzigd door Osiris op 16-11-2014 12:39 ]

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Jammer dat je niet aan DD-WRT wilt beginnen, want deze ondersteunt beide eisen namelijk.

• shampo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-11 17:41
Asus rt-n66u,
org firmware heeft openvpn, en 2.4 / 5Ghz wifi ook usb poort printer-server ect.(met merlin meer opties ;) )

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met OpenVPN moet je weer gaan lopen kloten met een App in Android e.d.. Persoonlijk zou ik 't liever native willen. Kun je meteen `Always-on VPN` gebruiken, zodat elke data-verbinding automatisch encrypted wordt via het ingestelde VPN-profiel.