Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grafisch design laptop

Pagina: 1
Acties:

• colorito
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08-2018
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben freelance webdesigner en zoek een laptop waar ik het Adobe pakket goed kan gebruiken. Vaak heb ik twee programma's open (Photoshop en Illustrator) en ik merk dat mijn huidige laptop dat gewoon niet meer zo goed trekt (HP Pavilion). Daarnaast dus ook voor Ruby, Grunt etc. en ik wil mijn laptop ook voor allerdaagse dingen gebruiken, zoals surfen op internet, Netflix, administratie etc.

Mijn voorkeur gaat uit naar Windows omdat ik dat gewend ben echter hoe meer ik lees over het gebruikersgemak van OS X voor designers ga ik twijfelen. Ik moet niet teveel om mij heen kijken maar onbewust doe ik dat toch en dan wil ik eigenlijk ook een Mac. Gewoon, omdat iedereen dat heeft. En dat moet niet dus vandaar dat ik mij goed aan het orienteren ben. Ik heb wel eens met een Macbook Air gewerkt alleen te kort om te zien of het nu voor mij is. Dus veel twijfels hier...

Wat is je budget?
Ongeveer €1000-€1500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Maar niet zo vaak dus heel erg is het niet als de laptop iets zwaarder is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na diverse topics gelezen te hebben wil ik minimaal 8gb werkgeheugen, i7 processor, IPS scherm en een SSD (alhoewel ik nog niet helemaal weet wat dat inhoud), maar sneller opstarten e.d. is altijd fijn.

Daarom kom ik uit op een Asus N551 JK, Asus N750JK en Macbook Pro. Andere tips zijn welkom. Alleen ben ik bang dat de Macbook Pro af gaat vallen vanwege de prijs. Ik vind hem toch eigenlijk net de duur. Maar ik geef eerlijk toe, ik zou hem wel graag willen hebben, haha.

Ik vind het ook niet erg om iets uit te breiden (geheugen bijv.) als ik maar weet wat ik ervoor in de plaats moet kopen.

Iemand tips? Of iemand die mij kan overhalen om toch weer voor een Windows laptop te kiezen?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een i7 processor in een MacBook met jouw budget gaat niet lukken ben ik bang, of je moet tweedehands gaan kijken. De goedkoopste MacBook met i7 processor kost namelijk 2029€. Dan heb je overigens wel meteen ook 16GB ram en een SSD.

Een MacBook die in jouw budget valt is een 13" met 256GB SSD en 8GB. Ik gebruik 'm zelf ook en gebruik ook de programma's die jij gebruikt daarop. Werkt prima voor mij, maar ik doe het niet professioneel, alleen als hobby.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:22
Die i7 is eigenlijk al niet nodig. Een i5 kan ook prima overweg met die programma's. Een ssd is het belangrijkste.
Ga je de computer aansluiten op een extern beeldscherm? Want als je veel grafisch doet is werkruimte en beeldkwaliteit erg belangrijk natuurlijk.
Een MacBook air is al snel genoeg voor dit werk en heerlijk licht. Het nadeel is de beeldkwaliteit en het scherm met maar een beperkte resolutie. Zou wel goed binnen je budget passen.

• colorito
Arthur-M. schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:00:
Een i7 processor in een MacBook met jouw budget gaat niet lukken ben ik bang, of je moet tweedehands gaan kijken. De goedkoopste MacBook met i7 processor kost namelijk 2029€. Dan heb je overigens wel meteen ook 16GB ram en een SSD.

Een MacBook die in jouw budget valt is een 13" met 256GB SSD en 8GB. Ik gebruik 'm zelf ook en gebruik ook de programma's die jij gebruikt daarop. Werkt prima voor mij, maar ik doe het niet professioneel, alleen als hobby.
Nee dat dacht ik al dat ie te duur zou zijn. Ik heb nog nooit een 13" scherm gehad, vind je dat niet hinderend in Photoshop bijv?

• colorito
walletje-w schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:01:
Die i7 is eigenlijk al niet nodig. Een i5 kan ook prima overweg met die programma's. Een ssd is het belangrijkste.
Ga je de computer aansluiten op een extern beeldscherm? Want als je veel grafisch doet is werkruimte en beeldkwaliteit erg belangrijk natuurlijk.
Een MacBook air is al snel genoeg voor dit werk en heerlijk licht. Het nadeel is de beeldkwaliteit en het scherm met maar een beperkte resolutie. Zou wel goed binnen je budget passen.
Ik ben nog niet van plan om het aan te sluiten aan extern beeldscherm. Is wel iets waar ik over na moet denken maar tot nu toe heb ik veel met laptop gewerkt en dit gaat nog goed.

Ik had het gelezen van de Air dat de resolutie en beeldkwaliteit wat minder is, vandaar dat mijn keuze automatisch ging naar de Pro maar ja die prijs he? Ik snap dat je ervoor betaald natuurlijk.

Is het scherm van de Air dusdanig minder dat het je werk kan beinvloeden? Of valt dit mee? Ik ga op zoek naar wat reviews daarover.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
colorito schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:07:
[...]

Nee dat dacht ik al dat ie te duur zou zijn. Ik heb nog nooit een 13" scherm gehad, vind je dat niet hinderend in Photoshop bijv?
Nee, voor mij is 13" groot zat. De resolutie kan je laten schalen naar 1680x1050 dus dan heb je genoeg werkruimte. :)

Scherm van de MBA is wel echt een stuk minder dan dat van de rMBP. Lijkt me met jouw werkzaamheden dat je juist een goed scherm wil.

Verwijderd

Ik zou voor een mooie 15 inch ips scherm gaan van bijvoorbeeld de Asus N551JK, ssd en extra geheugen erin zetten en je hebt voor ongeveer 1300 euro een mooi(uiterlijk) en goed(hardware) systeem.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:08

Saven

Administrator

Adobe suite werkt beter op Win dan OSX

• colorito
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:39:
Ik zou voor een mooie 15 inch ips scherm gaan van bijvoorbeeld de Asus N551JK, ssd en extra geheugen erin zetten en je hebt voor ongeveer 1300 euro een mooi(uiterlijk) en goed(hardware) systeem.
Ik lees dit steeds meer en daarom dat ik daar ook aan zat te denken. Ik heb daar weinig ervaring mee maar even zoeken en ik zie dat er SO-DIMM geheugen in gaat. Een extra kaart van 8gb past dus gewoon? Heb dit bij mijn oude laptop ook gedaan dus dit moet geen probleem zijn.

En wat voor SSD is aan te raden? Ik zie er veel van het merk Crucial. Is 512gb voldoende? En hoe kan ik die dan erin zetten? Is het dan de bedoeling daar Windows op te installeren?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 10:08

Saven

Administrator

Zowel de samsungs als de crucial mx100 zijn prima keuzes :) 512 is denk ik meer dan genoeg maar dat is voor iedereen persoonlijk.

In principe wil je een clean install, moet je een install disk maken in windows. anders kun je ook nog je hdd clonen naar je ssd met samsung's software of crucial's meegeleverde software

[ Voor 42% gewijzigd door Saven op 16-11-2014 15:40 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:22
Saven schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:42:
Adobe suite werkt beter op Win dan OSX
Dat is nogal een statement. Ik vind geen duidelijk bewijs dat windows beter is voor de adobe suite en andersom. Mijn ervaring is dat de adobe suite op beide systemen erg goed loopt tegenwoordig. En zeker de CC op een macbook pro is erg stabiel en snel.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.dell.com/nl/p/...=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

QHD scherm, i7, 16GB ram, 2kg en uit te bereiden met garantie aan huis.

• colorito
Ik denk dat het uiteindelijk een Asus word, alleen zie ik 4 soorten bij het model N551JK. Ik kan nog niet goed vinden welke nou een IPS scherm heeft en dat zou ik toch wel erg graag willen. Sowieso vind ik nog maar vrij weinig informatie over deze laptop ook al is ie net op de markt.

Verwijderd

Volgens mij hebben alle modellen een ips scherm. Ik zou de goedkoopste nemen met I7 core, 859 euro bij redcoon deze week op voorraad of bij een andere webshop.
http://nl.hardware.info/p...267087/asus-n551jk-cn158h

http://www.tlbhd.com/wp-c...ads/2014/10/the-belly.jpg

Op de foto zie je:
1hdd (ssd van Samsung evo 840 of crucial m100, ik heb laatste zelf +200)
2netwerkadapter(25 euro voor Intel 7260, denk door metalen case heb je sterke adapter nodig)
3werkgeheugen( denk dat beide slots bezet zijn met 4 gb dus je moet dan 2x8 kopen +140 euro)
Je kan de 2x4 gb geheugen wel verkopen.
Dit is allemaal heel makkelijk zelf te doen. Let wel op dat je precies het juiste werkgeheugen neemt. Hou deze specificaties aan bij zoeken in webshops.
http://www.datamemorysystems.com/dm50-234-1l/

Dan heb je voor 1200 euro het mooi voor elkaar!

Er is wel veel mis informatie in de webshops, zie ik nu ook weer bij de Asus N551JK-CN158H. Volgens sommige shops(dixons en mycom) heeft deze een touchscreen en anderen weer niet. Ik denk dat die geen touchscreen heeft, alternate is wel betrouwbaar op dat gebied.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 18:42 ]

• colorito
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:32:
Volgens mij hebben alle modellen een ips scherm. Ik zou de goedkoopste nemen met I7 core, 859 euro bij redcoon deze week op voorraad of bij een andere webshop.
http://nl.hardware.info/p...267087/asus-n551jk-cn158h

http://www.tlbhd.com/wp-c...ads/2014/10/the-belly.jpg

Op de foto zie je:
1hdd (ssd van Samsung evo 840 of crucial m100, ik heb laatste zelf +200)
2netwerkadapter(25 euro voor Intel 7260, denk door metalen case heb je sterke adapter nodig)
3werkgeheugen( denk dat beide slots bezet zijn met 4 gb dus je moet dan 2x8 kopen +140 euro)
Je kan de 2x4 gb geheugen wel verkopen.
Dit is allemaal heel makkelijk zelf te doen. Let wel op dat je precies het juiste werkgeheugen neemt. Hou deze specificaties aan bij zoeken in webshops.
http://www.datamemorysystems.com/dm50-234-1l/

Dan heb je voor 1200 euro het mooi voor elkaar!

Er is wel veel mis informatie in de webshops, zie ik nu ook weer bij de Asus N551JK-CN158H. Volgens sommige shops(dixons en mycom) heeft deze een touchscreen en anderen weer niet. Ik denk dat die geen touchscreen heeft, alternate is wel betrouwbaar op dat gebied.
Kijk daar heb ik wat aan! Dankjewel!

Hoop dat alle modellen een IPS scherm hebben want dat is wel een vereiste voor mij.
Ik ga de laptop kopen bij Mediamarkt want daar krijg ik 20% korting via via, dus dat scheelt. Ik kan jou model daar alleen niet vinden. Specs lijken mij wel gewoon hetzelfde?

http://www.mediamarkt.nl/...arams=&path=&query=n551jk

Bij Mediamarkt is er ééntje met SSD van 24gb maar dat lijkt mij niet heel veel en scheelt toch 100 euro. Dan plaats ik er zelf wel een met meer GB. Geheugen ga ik ook aanpassen (is altijd handig) en ik las ook dat de netwerkadapter problemen kan opleveren dus dat kan er dan wel bij.

Denk dat ik mijn keuze gemaakt heb. Bedankt iedereen!

Verwijderd

Het is lastig omdat er veel mis informatie over de modellen rond zweeft op internet. Maar als ik zo kijk naar de 157h dan heeft die gewoon IPS scherm. Ik zou als je de laptop hebt voor de zekerheid even testen of die ips is. Dit kan je makkelijk doen door op Google te zoeken ips test. Doe dit voordat je gaat verbouwen. Dit alleen voor de zekerheid is zo gedaan.

http://www.mediachance.com/pbrush/monitor.html
Ik kreeg een groen scherm :? Maar heb een ips scherm dus dat is gek
Je kan beter meteen HWiNFO64 installeren daar kun je display model nummer aflezen en Google dan weet je helemaal zeker. Ik heb een Asus N550JK-CN360H-> samsung 156HL01-102 dat is een IPS PLS achtig

Je hebt gelijk, een hybride hdd heeft niet alle voordelen van een ssd en is eigenlijk alleen handig in bijvoorbeeld een playstation 3 of 4. Daarom moet je het goedkoopste model met ips scherm nemen, de I7 core en gtx 850m gpu, 8 gb werkgeheugen zitten er bij allemaal in, de andere dingen kun je zelf gemakkelijk en goedkoper upgraden.

http://www.centralpoint.n...b05t1-m02060-num-3804131/

http://www.alternate.nl/h...57693&utm_source=hardware

Relax dat je nog korting kan krijgen, zit je helemaal goed qua prijs!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 23:45 . Reden: Ik ben een pannekoek! ]

• colorito
dankjewel! die test ga ik zeker uitvoeren.

Ik had nog wel een vraag, ik denk niet dat het mogelijk is om de SSD naast de HDD te installeren, toch? Alleen als ik de DVD eruit zou halen, dan wel. Maar hoe zit het dan met garantie? Die blijft dan wel gewoon staan?

• erwinvandeuteko
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12-2021
Wanneer je de laptop terug zou brengen moet hij wel weer in de normale staat zijn. Als duidelijk te zien is dat er geknutseld is doen ze vaak wel moeilijk. Ik heb u trouwens een bericht gestuurd Colorito.

[ Voor 13% gewijzigd door erwinvandeuteko op 21-11-2014 16:21 ]

Pagina: 1