Hallo,
ik plaats mijn vraag even hier omdat ik echt ergens mee vast zit.
ik heb 4 2ehands 2TB schijven gekocht om de 1TB drives te vervangen in mijn freenas box.
de 1TB schijven zijn in raidz1 geconfigureerd en ik zou die gewoon 1voor1 moeten kunnen vervangen.
echter loop ik tegen het volgende aan:
wanneer ik de 2TB schijven plaats, geeft mijn bios wel aan dat er iets op mijn SATA poort zit, maar het lijkt of de schijf niet wil starten.
nu heb ik hem aan een ander systeem gehangen en daar doen alle 4 de 2tb schijven het prima.
ik heb de bios geupdate omdat het misschien daar aan zou liggen. geen resultaat
in de specs van de schijven staat dat er soms sata chipsets zijn die niet werken, echter heb ik meerdere builds gevonden met deze schijven en de SB710 chipset.
qua stroom lijkt het mij zeer stug dat het niet zou kunnen. echter heb ik al mijn schijven uit het systeem gehaald en er alleen een van de nieuwe schijven aan gehangen en ook dat werkt niet.
heeft iemand enig idee wat hier aan het gebeuren is. ik ben het spoor bijster...
specs van het systeem:
moederbord: M4A785TD-V EVO (nieuwste bios versie)
PSU: Be Quiet 350W
RAM 4Gig
huidige schijven:
2x WD Green WD10EACS, 1TB
2x Hitachi Deskstar 7K1000 HDS721010KLA330, 1TB
nieuwe schijven:
4x Hitachi Deskstar 7K2000
ik plaats mijn vraag even hier omdat ik echt ergens mee vast zit.
ik heb 4 2ehands 2TB schijven gekocht om de 1TB drives te vervangen in mijn freenas box.
de 1TB schijven zijn in raidz1 geconfigureerd en ik zou die gewoon 1voor1 moeten kunnen vervangen.
echter loop ik tegen het volgende aan:
wanneer ik de 2TB schijven plaats, geeft mijn bios wel aan dat er iets op mijn SATA poort zit, maar het lijkt of de schijf niet wil starten.
nu heb ik hem aan een ander systeem gehangen en daar doen alle 4 de 2tb schijven het prima.
ik heb de bios geupdate omdat het misschien daar aan zou liggen. geen resultaat
in de specs van de schijven staat dat er soms sata chipsets zijn die niet werken, echter heb ik meerdere builds gevonden met deze schijven en de SB710 chipset.
qua stroom lijkt het mij zeer stug dat het niet zou kunnen. echter heb ik al mijn schijven uit het systeem gehaald en er alleen een van de nieuwe schijven aan gehangen en ook dat werkt niet.
heeft iemand enig idee wat hier aan het gebeuren is. ik ben het spoor bijster...
specs van het systeem:
moederbord: M4A785TD-V EVO (nieuwste bios versie)
PSU: Be Quiet 350W
RAM 4Gig
huidige schijven:
2x WD Green WD10EACS, 1TB
2x Hitachi Deskstar 7K1000 HDS721010KLA330, 1TB
nieuwe schijven:
4x Hitachi Deskstar 7K2000